دنده عقب گروه خودرویی از صف‌های خرید

امروز شاخص رشد نزیدک به ۶ هزار واحدی را پشت سر گذاشت. خان‌ بعدی که بر سر راه صعودی بودن بازار وجود دارد، مقاومت میانگین ۲۰۰ روزه به همراه مقاومت کلاسیک یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحدی است که شاخص باید این موارد را یکی پس از دیگری از سر راه بردارد.

به گزارش صدای بورس,بورس تهران امروز بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ واحد مثبت شد که این موضوع را مدیون نمادهایی مثل فملی، نوری، کگل، شبندر و اخابر است. شاخص بورس تهران با این که روند مثبتی را به خود گرفت اما در ارزش معاملاتی همچنان عقب است.

ارزش معاملات بورس در حوالی ۳ هزار میلیارد تومان بود که سهم معاملات خرد نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

در نشست خبری امروز رئیس سازمان بورس مطالبی مطرح شد از جمله این که تغییر دامنه نوسان برای فصول بعدی منوط به شرایط بازار است و همچنین تغییری در نرخ حق دولتی معادن وجود نخواهد داشت.

مجید عشقی این موضوع را هم عنوان کرد که در خصوص نرخ خوراک صنایع پیشنهاد اصلی سازمان بورس، عرضه خوراک در بورس و قیمت‌گذاری آن در بازار سرمایه است.

رئیس سازمان بورس کامودیتی محور بودن بازار سرمایه را یک عارضه می داند و معتقد است یکی از مباحثی که در این خصوص باید انجام شود حرکت به سمت پذیرش و تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان است.

پیش بینی بورس

اما از منظر تکنیکالی که به بازار نگاه می کنیم شاخص با خان اول درگیر شده است و با این رشد حدود ۶ هزار واحدی توانسته خط روند نزولی را کمی تهدید کند اما با ارزش کم معاملات شاید این کار کمی سخت باشد.

خان‌های بعدی که بر سر راه صعودی بودن بازار وجود دارد، مقاومت میانگین ۲۰۰ روزه به همراه مقاومت کلاسیک یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحدی است که شاخص باید این موارد را یکی پس از دیگری از سر راه بردارد.

در صورتی که شاخص بتواند از این مقاومت ها عبور کند می تواند به محدوده ۶۱ درصدی فیبوناچی موج قبلی خود نگاهی داشته باشد. محدوده ای که حوالی یک میلیون و ۴۶۰ هزار واحدی است.

باید برای فردا دید که شاخص می تواند در مسیر مثبت ادامه دار باشد و یا ارزش کم معاملات امروز معنی و مفهوم دیگری را منعکس می‌کند.

به گزارش اکو ایران,در خصوص شاخص هم وزن می توان این موضوع را مطرح کرد که واگرایی احتمالی در اندیکاتور RSI در مقابل مچ شدن میانگین‌های ۲۰۰ روزه و ۵۵ روزه ناتوان عمل کرد و به نوعی این موضوع و سیگنال از بین رفت.

شاخص هم وزن با رشد امروز خود توانست ۲ هزار واحد بالاتر از مقاومت ۴۱۰ هزار واحدی قرار بگیرد.

نقشه بازار امروز نشان از دنده عقب گروه خودرویی از صف‌های خرید بود و این گروه با رنگ قرمز کار خود را پایان داد. با توجه به اینکه روز قبل هایما از محصولات ایران خودرو در همان قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت امروز نیز تارا اتومات سبز کله غازی این شرکت روی همان قیمت پایه ۳۷۹ میلیون تومانی مچ شد و تنها تعداد ۲۸ دستگاه از این مدل خودرو مورد معامله قرار گرفت. در حالی که ۵۰ دستگاه از این خودرو روی تابلو عرضه شد.

اما ۲۰۷ اتومات سقف شیشه‌ای نقره‌ای این شرکت با ۶۱ درصد رشد نسبت به قیمت پایه روی رقم ۴۶۲ میلیون تومانی خریداری شد.

نمادهای نوری ، بوعلی ، شکام و شدوص از گروه مواد شیمایی مورد استقبال قرار گفتند و آسیاتک و اخابر از گروه مخابراتی مثبت بودند تا های‌وب هم گرویی این دو نماد در صف فروش قرار بگیرد.

پیش بینی بورس

کد خبر 463354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =