لحظه به لحظه با بازار شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱

امروز در حالی به استقبال بازار می‌رویم که بورس در آخرین روز کاری هفته اخیر به روند مثبت و متعادل خود ادامه داد و توانست یک بازدهی حداقلی را به سهامداران ارائه دهد، اما در یک ساعت پایانی معاملات شاهد افزایش اندک عرضه‌ها بودیم که می‌تواند بر روند بازار امروز تأثیرگذار باشد. شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی، با افزایش ۰/۱۸ درصدی، وارد کانال ۱/۴۱ میلیون واحدی شد. از سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشت و بازدهی مثبت ۰/۴۵ درصدی را به ثبت رساند. در کنار این روند مثبت، دو متغیر ارزش معاملات خرد سهام و تغییر مالکیت، روندی منفی نسبت به روزهای قبل داشتند، به طوری که ارزش معاملات با کاهش نسبت میانگین هفته، به عدد ۳۱۶۸ میلیارد تومان رسید و شاهد خروج ۱۱۰ میلیارد تومانی پول از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۳:۰۹⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۸۸۷ میلیون سهم
خساپا ۶۶۲ میلیون سهم
شستا ۴۱۲ میلیون سهم
خگستر ۳۵۹ میلیون سهم
وتجارت ۱۵۵ میلیون سهم


۱۳:۰۹⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۴۰۸,۲۰۸
۱۹۷۹ واحد منفی
ارزش بازار ۵۲,۱۱۰,۵۷۲ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۳۴,۰۳۱ میلیارد ریال
حجم معاملات ۶.۳۰۴ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
خودرو ۷۳۳ واحد مثبت
شبندر ۵۴۴ واحد منفی
شتران ۵۴۲ واحد منفی
حکشتی ۵۳۶ واحد مثبت
شپنا ۴۶۲ واحد منفی
فملی ۴۳۲ واحد مثبت
خساپا ۲۶۹ واحد مثبت


۱۲:۵۹⏰
بازار امروز روند متعادلی را پشت سر گذاشت. در ابتدا خودرویی‌ها نبض بازار را در دست داشتند، اما با گذشت زمان از شدت تقاضا در این گروه کاسته شد، در حالی که خودرو به رشد شاخص کمک می‌کرد، اما زور پالایشی ها بیشتر بود تا در نهایت شاخص کل متأثر از افت نمادهای شبندر، شتران، شپنا و فملی کاهش ۱۹۷۹ واحدی را ثبت کرد و شاخص هم‌وزن نیز با توجه به مثبت بودن کوچکترها رشد ۷۹۹ واحدی را تجربه کرد.


۱۲:۲۹⏰
اکنون ۲۳۰ نماد در محدوده مثبت و بیش از ۳۹۰ نماد در مدار منفی معامله می‌شوند؛ ۶۳ درصد از نمادها منفی اند. از ۲۳۰ نمادی که با رنگ سبز معامله می‌شوند ۵۱ نماد صفوف خریدی را تجربه می‌کنند که جمع ارزش آنها از ۲۰۵ میلیارد تومان هم عبور کرده است. از ۳۹۵ نماد سرخپوش ۳۸ نماد متحمل صفوف فروش حدود ۳۲۰ میلیارد تومانی‌اند.


۱۱:۵۲⏰
گروه پتروشیمی یکپارچه قرمز پوش هستند. در این میان تنها نماد #شپلی با رشد ۳ درصدی صف خرید دارد و وپترو با پیشروی ۵ درصدی معامله می‌شود.


۱۱:۵۱⏰
فراکابی‌ها با افت ۱ درصدی قیمت همراه هستند.


۱۱:۱۸⏰
چند دقیقه است که رنگ شاخص کل قرمز شده، اکنون ۴۷۳ واحد نسبت به روز چهارشنبه افت کرده و به پایین ارتفاع یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی افول کرده است. شبندر، شتران، شپنا و فملی بیشترین نقش را در افت آن دارند.


۱۱:۱۷⏰
گروه فلزات متعادل نوسان دارند. نمادهای فملی، فولاد، فخوز، فلوله، ذوب در محدوده منفی معامله می‌شوند و فمراد با افت ۵ درصدی قیمت همراه است و در این گروه وسدید همچنان طی روند روزهای گذشته پرتقاضاست و در این لحظه با صف خرید ۲۱۶ میلیونی دست و پنجه نرم می‌کند.


۱۱:۰۸⏰
برتری قدرت عرضه‌کنندگان بهای دارا یکم را از بالای ۹,۸۰۰ تومان تا ۹,۶۹۰ تومان نیم درصد منفی کاهش داد. از اقبالی که روز چهارشنبه در گروه بانکی شاهدش بودیم، امروز خبری نیست.


۱۱:۰۲⏰
کدما تنها نماد مثبت در گروه کانه‌های فلزی است.


۱۰:۴۲⏰
عمده نمادهای بانکی دی، وبملت، وتجارت، وبصادر مماس بر صفر تابلو با گرایش منفی نوسان دارند.


۱۰:۴۱⏰
تا اینجای معاملات ۸۴,۲ درصد از خریدها و ۸۸,۱ درصد از فروش‌های کل بازار توسط حقیقی‌ها انجام شده است. ارزش معاملات خرد به حدود ۱,۶ همت رسیده و تراز پول خرد بازار منفی ۶۰ میلیارد تومان است.


۱۰:۲۳⏰
لحظاتی است که تعداد نمادهای سرخ‌پوش بازار از سبزپوش‌ها کمی سبقت گرفته و پیش افتاده‌اند. اکنون حدود ۲۹۰ نماد مثبت در برابر ۳۲۵ نماد منفی داد و ستد می‌شوند؛ ۵۳ درصد از نمادها منفی‌اند. اما تعداد نمادهای دارای صفوف خرید به ۴۱ و مجموع ارزش آنها به ۱۸۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.


۱۰:۲۰⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۶۰۶ میلیون سهم
خساپا ۴۵۹ میلیون سهم
خگستر ۲۲۶ میلیون سهم
شستا ۱۵۴ میلیون سهم
شتران ۵۶ میلیون سهم


۱۰:۱۹⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۴۱۱,۲۸۶
۱۰۹۸ واحد مثبت
ارزش بازار ۵۲,۲۱۸,۷۷۷ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۳,۸۳۴ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۷۹۶ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
خودرو ۷۹۸ واحد مثبت
حکشتی ۶۱۷ واحد مثبت
شپنا ۴۱۰ واحد منفی
شبندر ۳۹۹ واحد منفی
شتران ۳۷۱ واحد منفی
خساپا ۳۰۶ واحد مثبت
وبانک ۲۸۷ واحد مثبت


۱۰:۰۶⏰

در این دقایق شاهد برابری تقریبی نمادهای مثبت و منفی بازر هستیم. ارزش معاملات خرد به ۱,۲ همت نزدیک می‌شود و تا کنون حدود ۳۵ میلیارد تومان نقدینگی از طرف حقیقی‌ها از بازار خروج یافته است.


۱۰:۰۵⏰
پالایشی‌ها معاملات سرخی را تجربه می‌کنند. شتران، شپنا، شبندر و شراز با افت ۱ درصدی قیمت همراه هستند و در این میان شنفت با افزایش ۴ درصدی قیمت دنبال می‌شود.


۰۹:۵۹⏰
در این لحظات، بازار خودرو و قطعه‌ساز کمی از تب و تاب افتاده، با این حال همچنان سهام این صنعت در زمره پرارزش‌ترین سهام روز جاری به شمار می‌روند.


۰۹:۴۰⏰
تا اینجای بازار، شاخص کل مثبت ۱,۷۰۰ واحد
خودرو، حکشتی، خساپا و وبانک بیشترین تأثیر مثبت
شبندر، شپنا و شتران عمده‌ترین اثر منفی
شاخص هم‌وزن مثبت ۱,۳۰۰ واحد


۰۹:۴۰⏰
اکنون ۲۹ نماد متحمل صف های فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی هستند. سنگین‌ترین صف‌های فروش در نمادهای وآذر، گدنا، رفاه، بتک و انرژی۱ دیده می‌شود.


۰۹:۳۹⏰
حتوکا و حکشتی با رشد ۵ درصدی قیمت با اقبال خریداران قرار گرفته است.


۰۹:۳۹⏰
وساپا از گروه سرمایه‌گذاری با رشد ۵ درصدی قیمت مورد توجه قرار گرفته است.


۰۹:۳۹⏰
خودرویی‌ها با روندی مثبت و پر تقاضا آغاز به کار کردند. نمادهای خساپا، خودرو، ورنا و خگستر با رشد ۵ درصدی معامله می‌شوند و خمهر صف خرید دارد.


۰۸:۵۱⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش

۴۹ نماد دارای صفوف خرید به ارزش بیش از ۷۲۰ میلیارد تومان
صدرنشین‌ها: وسدید، وبانک، خفولا، مداران و تکنو
۳۲ نماد متحمل صفوف فروش ۶۹ میلیارد تومانی
صدرنشین‌ها: رفاه، بتک، گدنا، واحصا و انرژی۱

کد خبر 463191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =