افزایش حقوق ۲۰ درصدی و پلکانی کارکنان دولت

برای افزایش حقوق کارکنان دولت روش پلکانی در نظر گرفته شده که برای حداقل بگیران ۲۰ درصد خواهد بود و با رویکرد عدالت در پرداخت‌ها به تناسب افزایش حقوق، این درصدها تغییر می‌کند.

به گزارش صدای بورس,علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره جزئیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان که با قید دوفوریت تقدیم مجلس شد، اظهار کرد: این لایحه در جلسه ششم مهر ماه هیات دولت به تصویب رسید و با قید دو فوریت برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه در قانون بودجه امسال سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در نظر گرفته شده است، دولت در این لایحه به دنبال اخذ مجوز است تا بتواند نسبت به متناسب سازی و افزایش حقوق کارکنان خود و بازنشستگان اقدام نمایند.

سخنگوی دولت ادامه داد: پیشنهاد دولت در این لایحه این است که این افزایش از ابتدای شهریور ماه اعمال شود؛ البته باید منتظر نظر قطعی و نهایی مجلس در این خصوص ماند.

وی با بیان اینکه در لایحه دولت هفت بند پیش بینی شده و به تفصیل در حوزه‌های مختلف بحث افزایش‌ها مطرح شده، بیان کرد: برای افزایش حقوق کارکنان دولت روش پلکانی در نظر گرفته شده که برای حداقل بگیران ۲۰ درصد خواهد بود و با رویکرد عدالت در پرداخت‌ها به تناسب افزایش حقوق، این درصدها تغییر می‌کند.

به گزارش بورس نیوز,بهادی جهرمی خاطرنشان کرد: افزایش حق عائله مندی و کمک هزینه‌های معیشتی حق اولاد با توجه به قانون جوانی جمعیت از دیگر مباحثی است که درصدد افزایش آن در قالب این لایحه هستیم.

سخنگوی دولت گفت: دولت در لایحه ارسالی خود درخواست کرده که این افزایش از ابتدای شهریور ماه در احکام و حقوق کارکنان و بازنشستگان اعمال شود و باید منتظر نظر نهایی و تصویب مجلس در این زمینه بود.

کد خبر 460358

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بررسی لایحه ۲ فوریتی افزایش حقوق‌ها در مجلس

    بررسی لایحه ۲ فوریتی افزایش حقوق‌ها در مجلس

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هفته آینده لایحه دو فوریتی افزایش حقوق‌ها در مجلس بررسی می‌شود که بر اساس آن؛ از اول مهرماه حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان حدود یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

  • حقوق این افراد امسال دوبار افزایش می یابد

    حقوق این افراد امسال دوبار افزایش می یابد

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان،برای نخستین بار دولت در یک سال، ۲ بار افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را در دستور کار دارد که این رویکرد به کاهش فاصله بین تورم و دستمزد کارکنان دولت کمک خواهد کرد.

  • جزئیاتی از افزایش حقوق کارکنان دولت

    جزئیاتی از افزایش حقوق کارکنان دولت

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیاتی از لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را تشریح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ستاری IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    متاسفم براتون که دولت فقط به فکر کارمنداشه
    • کارمند IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      کارمند از ساعت ۷صبح می ره اداره شما هم خونه لم میدین پس به توهم بده میده دیگه یارانه