لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱

روز گذشته شاخص کل با افت ۸ هزار و ۸۵۳ واحدی به ۱ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۲۵ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت ۴ هزار و ۲۲ واحدی به ۳۸۲ هزار و ۱۱۴ واحد رسید. نمادهای «وپاسار»، «مدیکو»، «فارس»، «کچاد»، «شپنا»، «بفجر»، «اخابر» بیشترین تاثیر منفی را داشتند. با توجه به شرایط فعلی نمی توان وضعیت خوبی برای بازار بورس امروز متصور شد. بطور کلی انتظار می رود وضعیت نزولی اما بهتر از روز گذشته داشته باشد.

۱۲:۳۳⏰

گزارش بازار

شاخص کل ۱,۳۱۸,۷۱۳

۳۳۱۱.۶۷ واحد منفی

ارزش بازار ۴۹,۵۴۵,۴۸۴ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۲۰,۰۲۷ میلیارد ریال

حجم معاملات ۳.۵۴۳  میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

میدکو ۲۳۷۷ واحد منفی

وغدیر ۴۹۶ واحد مثبت

بفجر ۳۴۱ واحد منفی

شپنا ۱۵۱ واحد مثبت

ذوب ۱۴۳ واحد مثبت

وصندوق ۱۲۹ واحد مثبت

کچاد ۱۲۶ واحد منفی



۱۲:۲۳⏰

با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازار امروز ارزش معاملات خرد به ۱,۶ همت رسیده و تراز پول خرد هم منفی ۳۱۵ میلیارد تومان است. وضعیت کلی بازار تغییر چندانی نیافته و همچنان بیش از سه چهارم نمادها منفی هستند.


۱۲:۱۰⏰

فروشندگان اسیاتک این سهم را بالاخره صف فروش کردند. در حال حاضر این نماد در قیمت ۱,۹۷۹ تومان بیش از ۴,۷ میلیون سهم صف فروش را به یدک می کشد. 



۱۲:۰۵⏰

اکثر نمادهای پالایشی در محدوده صفر تابلو نوسان میکنند و نمادهای شنفت ، ونفت و شپاس با فشار فروش معامله می شوند.


۱۲:۰۲⏰

در نماد بپاس  ۳۴ میلیون برگه به ارزش ۸۷ میلیارد تومان معامله شده است و این در حالی است که قیمت آخرین معامله این نماد منفی  ۰.۴ درصد است.

در نماد دانا  ۱۸۸ میلیون برگه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان معامله شده است و این در حالی است که قیمت آخرین معامله این نماد مثبت  ۱.۴ درصد است.

در نماد خزامیا  ۲۵ میلیون برگه به ارزش ۲۸ میلیارد تومان معامله شده است و این در حالی است که قیمت آخرین معامله این نماد مثبت  ۴.۳ درصد است.

در نماد پالایش  ۴ میلیون برگه به ارزش ۲۸ میلیارد تومان معامله شده است و این در حالی است که قیمت آخرین معامله این نماد مثبت  ۰.۴ درصد است.

در نماد خگستر  ۸۹ میلیون برگه به ارزش ۲۷ میلیارد تومان معامله شده است و این در حالی است که قیمت آخرین معامله این نماد مثبت  ۱.۴ درصد است.

لازم به توضیح است تا این لحظه ارزش معاملات خرد ۱۵۲۴ میلیارد تومان می باشد



۱۲:۰۰⏰

عمده نمادهای گروه انبوه سازی منفی هستند


۱۱:۵۳⏰

تعداد نمادهای سبز و قرمز

۱۴۵ نماد سبز

در مقابل ۴۷۰ نماد قرمز


۱۱:۴۸⏰

 ذوب آهن اصفهان پس از انتشار گزارش شهریور ماه خود و فروش ۲۱،۵۰۰ میلیارد تومانی در ۶ ماهه، در حال حاضر در محدوده مثبت ۳ درصد و در قیمت ۲،۳۹۰ ریال در حال معامله است.

لازم به ذکر است که فروش ۶ ماهه سال جاری در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته رشد ۳۴ درصدی را نشان می دهد.


۱۱:۳۸⏰

۰۹:۳۰ خروج حدود ۴۰ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه

۱۰:۳۰ خروج حدود ۱۴۳ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه

۱۱:۳۰ خروج حدود ۲۳۳ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه


۱۱:۲۳⏰

وضعیت معامله پالایشی‌ها

شپنا با قیمت ۵۳۹ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۲۰ میلیون سهم رسیده است ؛خرید حقیقی ۵۳ درصد و حقوقی ۴۷ درصد

شتران نوسان منفی با قیمت ۴۴۴.۶ تومان دارد و دادوستد ۲۹ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است ؛خرید حقیقی ۵۹ درصد و حقوقی ۴۱ درصد

شبندر نوسان منفی با قیمت ۶۷۳ تومان دارد و دادوستد ۱۲ میلیون سهم را نشان می‌دهد؛خرید حقیقی ۶۳ درصد و حقوقی ۳۷ درصد

شبریز با قیمت ۱۳۶۸ تومان شاوان با قیمت ۱۶۷۲ تومان و #شراز با قیمت ۱۲۳۲ تومان همگی با نوسان مثبت نزدیک به صفر تابلو معامله می‌شوند.


۱۱:۰۸⏰

شاخص کل حدود ۱۱۰۰ واحد منفی است و میدکو و بفجر بیشترین تاثیر منفی را بر بازار داشتند.اتفاقی که در این چند روز شاهد بودیم صرفا هیجان نیم ساعت اول بازار بوده و در ادامه با فروکش کردن هیجانات حجم معاملات بطور محسوسی افت می کند.


۱۱:۰۵⏰

گزارش بازار

شاخص کل ۱,۳۲۰,۹۹۱

۱۰۳۵.۱۵ واحد منفی

ارزش بازار ۴۹,۶۲۶,۶۰۰ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۰,۹۱۸ میلیارد ریال

حجم معاملات ۱.۹۹۵  میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

میدکو ۱۳۳۷ واحد منفی

بفجر ۳۳۶ واحد منفی

وغدیر ۱۷۱ واحد مثبت

شپنا ۱۵۱ واحد مثبت

ذوب ۱۴۸ واحد مثبت

کالا ۱۰۱ واحد مثبت

بورس ۸۲ واحد مثبت


۱۰:۵۴⏰

ارزش معاملات خرد تازه به یک همت رسیده، تراز پول خرد منفی ۱۷۵ میلیارد تومان است. هم اکنون ۴۵۵ نماد منفی و ۱۶۰ تا مثبت هستند. ارزش صف های فروش به ۳۴۰ میلیارد تومان رسیده اما جمع ارزش صفوف خرید همچنان در محدوده ۱۱۱ تومان قرار دارد. افت هیجان خریدی که در ابتدای بازار شاهدش بودیم موجب شد تا مشارکت حقیقی ها از کل خریدهای بازار به ۷۰ درصد تقلیل یابد. سهم حقیقی ها از کل فروش ها ۸۸,۵ درصد است.


۱۰.۵۱⏰

 تقریبا همه نمادهای قندی منفی اند. فقط قاروم و قشهد مثبت هستند، آن هم در نزدیکی صفر تابلو. اما قجام پس از ۶ روز منفی خوردن و بیش از ۱۱ درصد اصلاح شدن امروز در قیمت ۵۵۰ تومان از صف خرید بیش از ۱,۵ میلیون سهمی خریدارانش استقبال می کند.


۱۰:۴۵⏰

بر روی نماد صدرا بیش از ۶۴ میلیون سهم صف فروش در قیمت ۲۰۵ تومان تشکیل شده، این نماد پنجمین روز اصلاحی خود را تجربه می کند. این روند اصلاحی در پی صعود بیش از ۵۵ درصدی به وجود آمده که از اوایل تیر ماه تا اواخر شهریور ماه به طول انجامید و بهای صدرا را از محدوده ۱۶۰ تومان به نزدیکی ۲۵۰ تومان رساند.


۱۰:۳۹⏰

عمده نمادهای زراعتی هم منفی هستند. فقط زفکا، زشگزا، زکوثر، آبین، سپید و زپارس سبزپوشند و در این میان آبین که یک سهم بازار پایه ایست تمایل به صف خرید شدن هم دارد. ۷ ماه قبل این سهم در محدوده ۱۵۰-۱۶۰ تومان معامله می شد و با وجود اینکه در این مدت ۳۵۰ درصد بازدهی داده اما در قیمت ۷۲۰ تومان همچنان پرتقاضاست.


۱۰:۲۸⏰

حدود ۸۵ دقیقه از بازار گذشته اما ارزش معاملات خرد فقط و فقط حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است. تا این لحظه حقیقی ها بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند. بازار از دقایق ابتدایی منفی تر شده، به طوری که نسبت نمادهای منفی به مثبت بازار ۷۱ به ۲۹ درصد است. حال آن که در ۴۰ دقیقه ابتدایی تقریبا نیمی از بازار سبزپوش بودند.



 

۱۰:۲۶⏰

وضعیت معامله نهادهای مالی

کالا با رشد بیش از ۲ درصدی و قیمت ۱۵۵۸ تومان حجم معامله ۱۰ میلیونی داشته است ؛خرید حقیقی ۱۰۰ درصد

فرابورس با قیمت ۸۲۷ تومان با رشد بیش از ۲ درصدی دادوستد ۱۵ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است؛خرید حقیقی ۹۷ درصد

بورس افزایش بیش از ۱.۵ درصدی با قیمت ۵۳۵ تومان دارد و حجم معامله آن به ۱۷ میلیون سهم رسیده است ؛خرید حقیقی ۱۰۰ درصد

انرژی۳ نوسان مثبت با قیمت ۳۳۱۹ تومان و حجم معامله ۱ میلیونی را نشان می‌دهد؛خرید حقیقی ۹۹ درصد


۱۰:۱۸⏰

بیشترین خجم معاملات 

دی ۱۱۴ میلیون سهم

دانا ۱۰۴ میلیون سهم

شستا ۸۸ میلیون سهم

فاذر ۸۷ میلیون سهم 

خساپا ۵۷ میلیون سهم


۱۰:۱۷⏰

اکثر نمادهای گروه بیمه با افت قیمت مواجه اند


۱۰:۰۳⏰

تعداد نمادهای سبز و قرمز



۱۰:۰۲⏰

مجوز افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی فنوال از محل سود انباشته صادر شد.


۹:۵۸⏰

مجوز افزایش سرمایه  ۴۴۰% سخواف از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد


۹:۵۶⏰

در این یکساعت ابتدایی تکمبا حدود ۳.۵ میلیون معامله شده است. نموداری تقریبا قیمت یک سیکل کلاسیک الیوتی را کامل کرده است و همین حوالی با تلورانس ۵ تا ۷ درصدی می تواند نقطه برگشت قیمت باشد.


۹:۴۸⏰

چهل و پنج دقیقه از بازار سپری شده و ارزش معاملات خرد حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است، تا اینجا تراز پول خرد به منفی ۶۸ میلیارد تومان رسیده، شاخص های بازار مثبت اند اما رشد قابل توجهی نداشتند. شاخص کل ۵۳۲ واحد، هموزن ۴۶۷ واحد و فرابورس ۶ واحد رشد کردند. بفجر و میدکو بیشترین تاثیر منفی و کالا، بورس، خودرو، شستا و خگستر عمده ترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


۹:۴۰⏰

در گروه برق برای نماد بفجر صف فروش سنگینی تشکیل شده ونیرو و بزاگرس از نمادهای مورد توجه گروه هستند همچنین بجهرم که امروز مثبت ظاهر شده بود  به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت  گروه (الف) متوقف گردید و پس از یکساعت بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.


۹:۳۷⏰

اکنون نسبت نمادهای منفی و مثبت بازار تقریبا ۵۰-۵۰ است اما ارزش صفوف فروش تقریبا سه برابر صف های خرید است. البته فشار فروشی در شرایط کلی بازار دیده نمی شود و فقط ۷۰ نماد صفوف فروش را به یدک می کشند. مشارکت حقیقی ها در بخش خریدهای کل بازار نسبت به دیروز افزایش ملموسی پیدا کرده به طوری که تا کنون ۷۶,۱ درصد از خریدها توسط حقیقی های بازار انجام شده است، این سهم در روز گذشته ۶۱ درصد بود.


۹:۲۹⏰

گروه بانکی متعادل و عمدتا مثبت دنبال می شود. وتجارت سعی دارد رو به بالا حرکت کند. وسالت هم که در این گروه معرف حضور همگی است. سهمی که خیال متعادل شدن را ندارد. مروری بر معاملات وسالت نشان می دهد که طی ۴ سال اخیر این سهم حتی یک روز منفی را هم تجربه نکرده، امروز هم در قیمت ۷,۳۵۰ تومان بیش از ۵,۴ میلیون سهم صف خرید دارد. تا اینجا ۱۰۰ درصد از فروش های وسالت توسط حقیقی ها انجام شده اما در بخش خرید حضور حقیقی ها به حقوقی ها ۴۸ به ۵۲ درصد است.


۹:۱۹⏰

خودرویی ها امروز معاملات سبزی را آغاز کردند نماد خزامیا با رشد ۴ درصدی و خگستر با رشد ۲ درصدی مورد توجه گروه می باشند و نماد خکاوه با افت ۳ درصدی فروشندگانش صف نشین شده اند.



۹:۱۰⏰

شاهد افزایش تقاضا در بیشتر گروه های بازار هستیم. همچنین سبز پوشی در نمادهای گروه هایی همچون،کشاورزی دامپروری،خودرو ،فلزات_اساسی،بانک،فراکابی مشاهده میشود.

نمادهای خزامیا ،دانا،خگستر  بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای،بفجر،فاذر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل دارند.


۸:۵۷⏰

صف خرید

وتعاون ۸۰ میلیون سهم

ولشرق ۲۶ میلیون سهم

گدنا ۱۵میلیون سهم

وسالت ۷میلیون سهم

وثوق ۴ میلیون سهم

صف فروش:

بفجر ۵۸ میلیون سهم

گکوثر ۳۱ میلیون سهم

استقلال ۲۱ میلیون سهم

ثنور ۱۳میلیون سهم

حبندر ۱۲ میلیون سهم



 

۸:۵۰⏰

(پیش گشایش ):

تعداد ۲۶  نماد به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان صف خرید دارند و تعداد ۶۲  نماد به ارزش ۲۷۵  میلیارد تومان صف فروش .

خبر تکمیلی …

کد خبر 460246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =