۴ سبزی که نباید در هوای بارانی خورد !

در فصل بارانی سال از مصرف برخی سبزیجات خودداری کنید.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ همانطور که می‌دانیم، شرایط آب و هوایی بر کیفیت غذایی که مصرف می‌کنیم تأثیر می‌گذارد. لازم است بدانید در فصل بارانی باید از خوردن این ۴ نوع سبزی پرهیز کنید؛

بادمجان

بادمجان در هوای مرطوب بیشتر در معرض آفات است. برای سازگاری با آن، بادمجان حاوی آلکالوئیدهایی است که از آن در برابر حملات حشرات محافظت می‌کند. با این حال، این ترکیبات شیمیایی ممکن است منجر به آلرژی به آلکالوئید با علائم دردناک مانند خارش، کهیر، حالت تهوع و بثورات پوستی شود.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مستعد ابتلا به بسیاری از میکروب‌ها و تکثیر باکتری‌ها در طول فصل‌های موسمی است. سبزیجات برگدار بیشتر در معرض خطر آلودگی قرار دارد.

گل کلم

گل کلم که معمولاً به عنوان "فول گوبی" شناخته می‌شود، دارای ترکیبات شیمیایی به نام گلوکوزینولات هستند که در صورت مصرف در هنگام باران می‌تواند آلرژی ایجاد کند.

فلفل دلمه‌ای

این فلفل‌های زیبا ظاهری پر جنب و جوش دارد و طعمی کاملاً لذیذ به غذا می بخشد. اما، بهتر است از خوردن آنها در فصل باران های موسمی خودداری کنید. دلیل اصلی این اجتناب این است که فلفل دلمه ای هنگام جویدن، گلوکوزینولات موجود در آنها را به ایزوتیوسیانات تبدیل می‌کند. در اصطلاح عامیانه، فلفل دلمه ای ممکن است در برخی باعث اسهال، استفراغ، حالت تهوع و مشکلات تنفسی شود. بنابراین بهتر است در فصل های بارانی آن را کمتر مصرف کنید.

به جای آن ها چه بخورید؟

پرهیز از مصرف آنها و جایگزینی آنها با سبزیجاتی مانند کدو حلوایی، خیار، بامیه، لوبیا و گوجه فرنگی مفید است. این سبزیجات دارای محتوای آب خوبی هستند و برای پاکسازی روده و تقویت سیستم ایمنی مفید است.

کد خبر 459945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =