ارز ترجیحی صنعت بورسی دارو را نابود کرد

پایه گذاری ارز ترجیحی در سال ۹۷ موجب نابودی صنعت دارو و از دست دادن بازار رقابت و کیفیت شد.

به گزارش صدای بورس,بهرام دارایی در نشست با انجمن ها و شرکت‌های داروسازی استان مرکزی گفت: افرادی که ارز ترجیحی را در سال ۹۷ پایه گذاری کردند موجب نابودی این صنعت مهم شدند. بازار رقابت و کیفیت از بین رفت و این صنعت که ۹۸ درصد نیاز داخلی را تامین می کرد، قدرت و توان را از دست داد.

وی افزود: سال گذشته دو میلیارد دلار ارز برای دارو اختصاص یافت درحالی که نیاز چهار میلیارد دلار پیش بینی شده بود. بیشترین مصرف سرم در طول تاریخ مربوط به تابستان گذشته بود که برای جبران کمبودها، واردات انجام شد و باید این شرایط به وضعیت عادی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس,این مقام مسئول ادامه داد: توزیع دارو طبق قانون فقط باید در داروخانه ها و زیر نظر مسئول فنی انجام شود و فعالیت اسنپ در حوزه خرید، فروش و توزیع دارو، تخلف محرز و آشکار است. سیاست‌ها و تصمیمات غلط در حوزه کرونا مشکلات بسیاری رقم زد اما تامین دارو برای درمان مبتلایان به هر روش با توجه به مصلحت در دولت مردمی تامین شد.

به گفته دارایی ، سال گذشته ۳۰ قلم دارو و سال جاری نیز ۳۰ قلم دیگر به فهرست بیمه‌ای اضافه شد تا مشکل بیماران برطرف و اکنون مشکلی در تامین فاکتور ۸ وجود ندارد. شمار شرکت‌های پخش دارو زیاد است اما عملکرد ضعیفی دارند و این شرایط باید درست مدیریت شود.

کد خبر 459827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =