۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
پایان نزولی بورس در تابستان

در روز چهارشنبه شاخص کل بورس باز هم افت کرد و ریزش ۱۱ هزار و ۸۳۰ واحدی را پشت سر گذاشت. ارزش معاملات خرد نیز افت کرد و شاهد رکود نسبی معاملات بودیم.

به گزارش صدای بورس, روز چهارشنبه شاخص کل بورس از شروع معاملات نزولی شد و در پایان معاملات شاخص کل بورس با افت ۱۱ هزار و ۸۳۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۲۹ واحد رسید.

به گزارش اکو ایران, شاخص کل هم‌وزن نیز افت کرد و در پایان معاملات ۲ هزار و ۲۳۲ واحد نسبت به روز سه‌شنبه پائین آمد و در رقم ۳۹۵ هزار و ۶۷۷ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۹۹ واحد افت کرد و در رقم ۱۸ هزار و ۳۹۶ واحد باقی ماند.

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۱۶۰ نماد رشد قیمت داشتند و ۴۹۲ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۲۴ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۶ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی

ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز متوالی منفی شد و ۲۳۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خصدرا (شرکت صنعتی دریایی ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۲ میلیارد تومان بود. پس از خصدرا، نمادهای خودرو (شرکت ایران خودرو) و فپنتا (شرکت سپنتا) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

نمادهای «فارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «وکار»، «شیران» و «امین» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «صبا»، «کزغال» و «اتکای» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مادیرا»، «قاسم» و «رنیک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و صبا پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه ۴۲ نماد صف خرید داشتند و ۸۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲ درصدی به ۱۴۹ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۲ درصد افزایش یافت و ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۲۰ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۳۱ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) با صف‌ خرید ۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از بکاب، نمادهای ختور (شرکت رادیاتور ایران) و خاذین (شرکت سایپا آذین) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد زمگسا تعلق داشت که ارزش آن ۱۴ میلیارد تومان بود. پس از زمگسا، نمادهای وآذر، غنوش، بالبر و سصفها بیشترین صف فروش داشتند.

ارزش معاملات

ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان بود که ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان رسید. به نظر می‌رسد اختلال در شبکه اینترنت همراه یکی از عوامل افت ارزش معاملات باشد.

جدول معاملات

دیروز نماد خودرو (ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۷ میلیارد تومان بود.

پس از خودرو، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نمادهای خساپا و خمهر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز شستا با تعداد ۳۵۲ میلیون ۸۷۴ هزار و ۷۳۳ سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خساپا و خمهر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

کد خبر 459707

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =