۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
چه ورزشی کنیم تا سرطان نگیریم؟

ورزش ها و فعالیت هایی که منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان خواهد شد را در این گزارش دنبال کنید

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ محققان به این نتیجه قطعی دست یافته‌اند که ورزش می‌تواند خطر سرطان را کاهش دهد. اضافه وزن یا چاقی با ۱۳ نوع سرطان مرتبط است. از سوی دیگر، حداکثر یک ساعت فعالیت متوسط در روز یا ۳۰ دقیقه فعالیت شدید روزانه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

در واقع، ورزش برای کاهش خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها، مانند سرطان روده مهم است، که در آن ورزش می‌تواند به شما کمک کند تا با سرعت بیشتری از مواد زائد عبور کنید و تماس با عوامل سرطان‌زا را کاهش دهید. سطوح بالای فعالیت ناشی از ورزش نیز ممکن است به کاهش سطح استروژن در بدن کمک کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

ورزش همچنین از رشد تومور به طور کلی جلوگیری می‌کند، زیرا اگر بدن شما از نظر فیزیکی فعال باشد، انسولین و عوامل مشابه انسولین کمتری تولید می‌کند که رشد تومور را سرعت می‌بخشد.

چقدر باید ورزش کرد؟

حداقل یک ساعت فعالیت متوسط در روز یا ۳۰ دقیقه فعالیت شدید روزانه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان توصیه می‌شود. تمرینات با شدت متوسط شامل تمریناتی است که باعث افزایش جزئی اما قابل توجه در تنفس و ضربان قلب شما می‌شود. ورزش شدید باعث خفگی و پف کردن می‌شود. می‌توان آن را به عنوان ورزش با ۷۰ تا ۸۵ درصد حداکثر ضربان قلب تعریف کرد.

اگر شرایط پزشکی دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا چه نوع ورزش هایی را می‌توانید انجام دهید، به خصوص اگر می‌خواهید تمرینات شدید انجام دهید. می‌توانید ورزش های متوسط و شدید را امتحان کنید

برخی از نمونه‌های تمرینات متوسط که می‌توانند به راحتی توسط هر کسی انجام شوند عبارتند از: پیاده روی سریع، شنا با سرعت متوسط، دوچرخه سواری آهسته و یوگا .

برای تمرینات شدید، می‌توانید بسته به علایق خود، از میان طیف وسیعی از تمرین‌ها انتخاب کنید. این شامل: فوتبال، اسکواش، نت بال، بسکتبال، ایروبیک و دویدن.

دستورالعمل‌های اصلی ورزش

در اینجا برخی از دستورالعمل‌های ورزشی اساسی وجود دارد که همه باید از آن‌ها آگاه باشند، چه ورزشکار مبتدی باشید یا حرفه ای:

۳ تا ۵ بار در هفته با شدت متوسط ورزش کنید.

قبل از انجام فعالیت هوازی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بدن خود را گرم کنید.

شدت ورزش خود را برای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه حفظ کنید.

به تدریج شدت تمرین خود را کاهش دهید، سپس در ۵ تا ۱۰ دقیقه آخر حرکات کششی را انجام دهید تا خنک شوید.

هر بار که ورزش می کنید ۲۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش هوازی را در نظر بگیرید.

فعالیت هایی که می توانید امتحان کنید.

در حالی که هیچ جایگزینی برای زمان تمرین اختصاصی وجود ندارد، اگر به دلیل برخی مشکلات سلامتی یا عوامل دیگر استراحت می‌کنید، در اینجا برخی از فعالیت‌های روزمره وجود دارد که می‌توانید در آن شرکت کنید و شما را فعال نگه می‌دارد:

جاروبرقی خانه

چمن زنی با ماشین چمن زنی

شستن ماشین با دست

باغبانی

کف خانه را تمیز کنید

رقصیدن هنگام تمیز کردن خانه

بازی با بچه ها

پیاده روی در حین تماس تلفنی

چگونه هر روز فعال باشیم؟

در اینجا برخی از نکات و افکار مربوط به سبک زندگی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند در طول روز فعال بمانید و نه فقط در حین ورزش برای بخش کوچکی از روز. اول، ورزش را فرصتی برای داشتن بدنی سالم‌تر بدانید، نه یک ناراحتی. سعی کنید تا آنجا که ممکن است راه بروید. به جای سوار شدن از آسانسور از پله ها بالا بروید. اگر نیاز به برقراری ارتباط با افراد خانه یا همسایگان خود دارید، ترجیح دهید به جای پیامک یا تماس با آنها معاشرت کنید و بیرون از منزل قرار بگذارید.

هر روز به سمت هدفی از ۱۰۰۰۰ قدم هدف گذاری کنید. اگر کار شما مستلزم نشستن طولانی است، حداقل بعد از هر ساعت از خواب برخیزید و پنج دقیقه پیاده روی کنید. نشستن طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، حتی اگر به طور منظم ورزش کنید. نشستن بیش از حد نیز خطر چاقی را افزایش می دهد که می‌تواند منجر به سرطان و سایر بیماری‌های مزمن شود.

کد خبر 459501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =