۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
جزییات پرداخت معوقات بازنشستگان

پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این ماه از ۲۰ شهریورماه آغاز و تا ۳۱ شهریورماه بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود. پرداخت مستمری شهریور بازنشستگان کارگری همچنان ادامه دارد.پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این ماه از ۲۰ شهریورماه آغاز و تا ۳۱ شهریورماه بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

به گزارش صدای بورس,حقوق‌های برخی از بازنشستگان در تاریخ‌های بیست و پنجم و بیست و ششم شهریورماه پرداخت نشده است که قاعدتاً پرداخت این حقوق‌ها نیز به روزهای بعد از تعطیلات موکول شده است.از قرار، بازنشستگانی که قرار بوده حقوق خود را در روزهای تعطیل بگیرند و به دلیل یک اختلال بانکی این اتفاق نیفتاده، امروز (بیست و هفت شهریور) حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا,یک کارشناس حوزه کار با اشاره به صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی از احتمال پرداخت معوقات حقوق در چند قسط خبر داد.حمید نجف اظهار کرد: طبق وعده داده شده، صدور احکام حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی باید در شهریور ماه اتفاق بیفتد و بحثی در آن نیست. احکام صادره در خصوص حقوق‌ها بر اساس نرخ جدید و از شهریور ماه اعمال خواهد شد منتها در خصوص معوقات، با توجه به آنکه افزایش ۳۸ درصدی سایر سطوح باید از ابتدای سال لحاظ شود، طبعا مبلغ پرداختی را بالا خواهد برد و ممکن است پرداخت آن برای دولت سخت باشد.وی ادامه داد: از شهریور ماه حقوق بازنشستگان بر اساس احکام جدید پرداخت می‌شود، ولی طبق صحبت‌هایی که شنیده‌ایم قرار نیست بخشی از معوقات شهریور ماه پرداخت شود، بلکه دولت مابه‌التفاوت این افزایش را با توجه به منابع صندوق های بازنشستگی در دو یا سه قسط به حساب بازنشستگان واریز خواهد کرد و کل معوقه یا بخشی از آن در مهر ماه پرداخت خواهد شد.


بیشتر بخوانید:خبر مهم برای بازنشستگانی که حقوق نگرفتند


این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه اگر افزایش ۳۸ درصدی سایر سطوح از ابتدای سال صورت می‌گرفت، بازنشستگان شیرینی این افزایش را زودتر می چشیدند، اظهار کرد: صرفنظر از تبعاتی که تاخیر تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داشت و موجب تشویش و نگرانی خاطر بازنشستگان شد، اگر این افزایش همان ابتدای سال اتفاق می افتاد بخشی از هزینه‌های مازاد بازنشستگان را پوشش می‌داد و می توانستند شش ماهه اول سال را با خیال راحت تری سپری کنند.

نجف درباره واگذاری سهام بانک رفاه کارگران نیز گفت: صندوق تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی و متعلق به کارگران و کارفرمایان است و بانک رفاه کارگران به عنوان بانک زیرمجموعه آن به کارگران و کارفرمایان و بازنشستگان تعلق دارد؛ لذا معتقدم مالکیت بانک رفاه دولتی نیست و نباید دخل و تصرف دولتی در آن صورت گیرد.

وی افزود: صندوق تامین اجتماعی صد درصد خصوصی است و منابع آن از محل واریز حق بیمه‌های کارگران و کارفرمایان است. این صندوق زیرمجموعه‌های متعددی مثل شستا دارد؛ بنابراین بدون اذن و اجازه کارگران و کارفرمایان قابل واگذاری نیست.

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: در طول دهه‌ها هر جا که سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل شده است، بانک رفاه کارگران بخشی از این مشکلات را حل کرده تا سازمان به مسیر خود ادامه دهد، لذا اگر این بانک را از تامین اجتماعی بگیریم دیگر چیزی در چنته نخواهد داشت.

نجف در پایان هرگونه دست اندازی به بانک رفاه کارگران را موجه ندانست و گفت: بانک رفاه کارگران منبع مالی موثر برای سازمان تامین اجتماعی است؛ لذا اگر دولت می‌تواند به منابع اندوخته این سازمان اضافه کند در غیر این صورت نباید به منابع بانک دست اندازی کرد.

کد خبر 459436

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 0
    پس از شش ماه از سال ۱۴۰۱ بازم وعده میدهند که طی چند ماه آینده معوقات پرداخت خواهد شد . آخه مگه صاحب خانه و یا طلبکاران یک بازنشسته زمان و فرصتی برای طلب خود در نظر میگیرند . واقعاً چرا این دوره اینهمه ظلم و ستم در حق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام میدهد چرا این همه تعلل و سنگ اندازی در حق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام میدهد . مگه بازنشستگان تامین اجتماعی چه هیزم تری فروختند . اینهم خصومت با قشر بازنشستگان تامین اجتماعی از کجا نشت میگیره .
  • سید بازنشسته IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 2
    باز اسم دولت رو آوردید !!به دولت چه مربوطه کهدمعوقات را نمی‌تواند ویا بتواند بدهد !!پدر جان سازمان خود منابع و درآمد دارد واز طریق در آمدهای خود بدهکاری و معوقات به بازنشستگان را همه ماهه تا آخر سال مقرر شد بپردازد دیگه این جه ربطی به دولت داره حتما دولت میخواد بگیره و اقساطی هر طور دوست داره بده ...چطوری بایستی این ملت عنوان کنه که این دولت با مردم خصوصا بازنشستگان مشگل داره و تمام این معوقات و همسان سازی و بدبختی هایی که میکشیم از این دولت و دولت‌های ضد کارگر وبازنشسته قبل است همه روزه بفکر صدمه زدن به ما هستند واصلا قابل اعتماد نیستند هر تصمیم وهر جلسه بدنبال یک راهکار واسه ایجاد مشگلات واسه ما بازنشستگان هستند پدر جان بخشی از حقوق فروردین ما دستتون مونده وبهش نیاز داریم همینطور ماه‌های بعدی لطفا بدهکاری و حق الناس را بپردازید ما خودمون با این گرانی و فقر واسه تهیه نان واجاره خونه موندیم واقعا اینایی که گفتم می‌فهمید؟!
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 3
    سلام معوقات واضافه حقوق بازنشستگان کشوری کی واریز میشود؟هنوزحقوق شهریورماه هم واریز نشده. لطفا پیگیر شوید. متشکرم.
  • وهاب IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 0
    تمام اخبارتان دروغ است بس کنید
  • محمد IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    خسته نباشین این همه حسن وحسین کردنتون برای چهارصد هزار بود که افزایش کردین پس پانصد وپنجاه هزار چه میشود فقط بازنشستگان بیچاره را سرکار گذاشتین خیلی کمک کردین شما هم فکر جیب خودتان هستین
  • حامد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 5
    اولا این که ۳۸ درصد با ۵۱۵ تومان است اصلا به نظر میاد که درحقیقت مبلغی نیست یا صلا اضافه درست حسابی نکردند
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 3
    اضافه نشده مثل هرماه واریز شده
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      بازنشسته بیچاره باید چکارکنه بااین چندرقاضی که بیمه میده ما واقعا تحت فشارهستیم اجاره خونه خرج تحصیل بچه ها خوردوخوراک لباس واقعا صدای مارو چرا نمیشنوید
  • با سلام من ۲۴ باید واریزمیشد اما واریز نشد؟ IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام من ۲۴ واریز میشد اما نشد؟
  • ایرج روح الامینی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام‌ نامبرده که همیشه در ۲۸ هر ماه حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت میکنم ولی متاسفانه تا این لحظه هیچ حق و حقوقی دریافت نکردم از مسئولین و دولتمردان تقاضای رسیدگی را دارم
  • حمید ده یادگاری جانباز و برادرشهید IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    تورو خدامعوقات مارو یجابدید تا بدیم حداقل یه نفرش بشه راضی نگهدار چرا اینقدر ظلم بازنشسته ها میکنید مگه چه کردن
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    کجا ۳۸ درصد اضافه کردید باز ۱۰ درصد اضافه کردین پس ۵۱۵ هزار تومن کو چرا مردم گیر آوردین همش حرف میزنین چرا عمل نمی‌کنید
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    در امد شستا را چه کسی میخورد مگه قرار نبود سهام شستا را به بازنشستها بدهند پس کو حالا موقع تفاوت شده دولت را دخیل کردین همین دولت نبود که ده درصد حقوقهارا افزایش داده بود اگر کار به دولت بیفتد فاطحه بازنشستها خوانده است
  • محمدجمشیدی جانبازبازنشسته IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    چطوره برای خوب جلوه دادن دررسانه ها یک قول میدهید حالا دویاسه قسط کردید مگر وامه ۲۵ درصد معوقه را هم حتما قسطی مخواهید پرداختکنید همین سه روز پردخت حقوق روزشمار چقدربرای بانک سود داشته
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 1
    6 ماه اول سال برای افزایش حقوق بازنشستگان کارگری را زجر دادند و علاف کردند و 6 ماه دوم سال را برای پرداخت قسطی معوقات ؟! حقوق ها را هم که کمتر از فرمول 38درصد بعلاوه 515166تومان پرداخت کردند و ادعا میکنند که 2درصد بابت نر و ماده شماره فلان کسر شده در صورتی که بیش از 2درصد کسر شده . یک کلام هم راجع به 25درصد باقیمانده همسان سازی به زبان نمیارند تا اینکه یا به فراموشی سپرده بشه یا اینکه دوباره یک سال به تعویق بیفته
  • بلاتکلیف IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    چندین میلیون نفر تعداد مستمری بگیران کشوری هستند که اولا حقوق هر ماهشان را درانتهای همان ماه میگیرن.که چند برابر مستمری بگیران هستند.نه جدولی دارن،نه حداقل وسایرین..افزایشاتشون دربهترین زمان ومطابق با اصول نسبی وبدون سروصدا ودربوق کردن.اما انگار دریافت حقوق مستمری بگیران وشندر غاض معوقات جزو گناهان کبیره محسوب میشه که بایداز منابع خودشون پرداخت بشه.یک ماه بعد حقوق ماه را واریز میکنن وهمیشه یک ماه طلبکاریم ،بااینحال نمیدون باچه رویی پرداختها را بدون تاخیر اعلام مینمایند. وعجیبتر اینکه درچندروز اینده مستمری بگیران کشوری ولشکری افزایش حقوق چهار تا پنج میلیونی دارند اما درسکوت وارامش . این تفاوتها وتوهینها چه معنی دارد؟بی بندوباری شازمان چیز جدیدی نیست اما خالی ماندن صندوق تامین اجتماعی دلیلش روشنه.دولتها ند دهه بادست بردن درمنابع سازمان وهزینه کردن این پولهای هنگفت در جایی که هیچکس خبرنداره،عامل این بدبختیها وتوهینهاست.ایا مدیران سازمان که درواقع ذی نفع هستند لااقل برای شخصیت خود وسازمان فکری کنن،تا کمتر مورد لعن ونفرین خانوادهها قرار بگیرند.هرچند فکر کنم اعتقادی نیست.
  • نوراله قنبری عمرانی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    مشاهده فیش حقوق شهریورماه ۱۴۹۱