بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز بلاتکلیف‌اند

در حالی که در آستانه ششمین ماه سال هنوز پرونده افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به ایستگاه پایانی نرسیده، سازمان اداری و استخدامی از ارائه طرحی خبر داده است که بر ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشگری دلالت دارد.

به گزارش صدای بورس،سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده، پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان، در الگوی جدیدی به هیئت دولت ارائه شده است. این پیشنهاد را سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان، بازنشستگان کشوری، لشگری و ارتقای قدرت خرید، ارائه کرده‌اند.

این پیشنهاد به‌طور مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور به دولت ارائه شده و در روزهای آینده روال قانونی تأیید آن طی خواهد شد.

این در حالی است که در آستانه ششمین ماه سال، هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان روشن نیست و حرف‌وحدیث در این زمینه ادامه دارد.

با وجود اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهریورماه خبر داده، اما باز هم بازنشستگان به این خبر اعتماد نکرده و نگران هستند که دولت کمتر از رقم مصوبه شورای‌عالی کار در ماه آینده واریزی داشته باشد؛ آن هم در شرایطی که اخبار جسته‌وگریخته نشان می‌دهد که مشکل دولت با ۵۱۵هزار تومان رقم ثابت است و هنوز در این زمینه تصمیم قطعی گرفته نشده است.

در این راستا عبدالحمید عبایی حسنی، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان، در نامه‌ای به سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تعیین‌تکلیف صدور احکام حقوقی بازنشستگان شد.

وی در این نامه نوشته است: بازنشستگان پس از گذشت پنج ماه از سال برای احقاق حق قانونی و مطالبه خود که از محل بیمه‌پردازی آن‌ها و خارج از ردیف بودجه دولتی است، همچنان در جست‌وجوی این افزایش حقوق هستند. همان‌گونه که مطلع هستید افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اوایل سال جاری بر مبنای ۳۸ درصد به‌اضافه مبلغ ۵۱۵هزار تومان برای سایر سطوح به تصویب شورای‌عالی کار و هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی رسید که در عین ناباوری دولت، این افزایش حقوق را با ۲۸ درصد کاهش با ۱۰ درصد به تصویب هیئت وزیران رساند.


بیشتر بخوانید :جزئیات پیشنهاد دولت درباره افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان


بر همین اساس، طی روزهای گذشته، بازنشستگان بارها روی مصوبه شورای‌عالی کار تأکید کردند و خواستار اجرای مصوبات شورای‌عالی کار؛ یعنی اعمال ۳۸ درصد افزایش به اضافه ۵۱۵هزار تومان مبلغ ثابت برای بازنشستگان سایر سطوح بودند.

عادلانه‌سازی پرداخت‌ها، افزایش قدرت خرید و همچنین کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون جوانی جمعیت کشور، از اهداف این پیشنهاد عنوان شده است.

الگوی دولت برای افزایش حقوق کارمندان خود چیست؟
الگوی جدید پیشنهادی، اینگونه است که معادل ریالی امتیازاتی که برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت با عنوان متناسب‌سازی حقوق به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی در نظر گرفته می‌شود، به حقوق افزوده خواهد شد.

بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مطابق با جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، مشمول این افزایش حقوق خواهند بود.

به گزارش قرن نو- همچنین در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مطابق این پیشنهاد کمک‌هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌هایی که در ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه مطرح شده و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی (به‌استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات افزایش خواهد یافت.

کد خبر 457457

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =