"استقلال" و "پرسپولیس" تعیین تکلیف می‌شوند

با تعیین چارچوب مناسب برای قراردادهای دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس، نماد معاملاتی این دو باشگاه آماده بازگشایی می‌شود.

صدای بورس - میثم قریشی؛ با گذشت ۵ ماه از سال ۱۴۰۱، بازار سرمایه همچنان درگیر ابهاماتی است که ذهن سهامداران را به خود مشغول کرده است. در گفت‌وگو با میثم فدایی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران مسائلی از قبیل رشد قیمت سهام بانک رسالت، بسته ماندن نماد "وآیند" و عرضه اولیه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بررسی شد که در ادامه مشروح این مصاحبه را می خوانید.

مدتی است که صف‌های خرید پی‌درپی بانک رسالت خبرساز شده است؛ نظر شما در مورد ابهامات و حواشی این بانک فرابورسی چیست؟

با بررسی‌هایی که در آذر سال گذشته انجام شد، متوجه شدیم که تعداد زیادی از نمادها در صف خرید و فروش قفل شده اند. در آن زمان هیأت رییسه فرابورس ایران قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن حجم مبنای نمادهایی که ۲۰ روز متوالی در صف خرید یا فروش بودند، حذف شود و این روند تا زمانی که قیمت سهم بر اساس عرضه و تقاضا روان نشده ادامه پیدا کند.

نماد "وسالت" که در سال ۹۲ درج شد در سال‌های گذشته توانسته بود از مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شود. این شرکت توانست با حذف شعب، کارایی عملیاتی خود را بالا ببرد و سود مناسبی را در صورت‌های مالی خود شناسایی کند. با حذف حجم مبنا این نماد شروع به رشد کرد؛ فرابورس بارها این نماد را تعلیق کرد و از شرکت درخواست شفاف‌سازی کرد که در نهایت با انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ و ۳ ماهه ۱۴۰۱ "وسالت" همراه شد. بعد از مجمع عمومی عادی سالیانه نیز نماد این شرکت بدون محدودیت قیمتی باز و معاملات آن روان‌تر دنبال شد.


بیشتر بخوانید: نرخ پروازهای یک طرفه به نجف در اربعین مشخص شد


تکلیف نماد "وآیند" چه شد؟

تمام ارکان تصمیم‌گیر منتظر رای دیوان عدالت هستند تا درباره تصمیمی که سهامداران این شرکت در مجمع گرفتند اظهار نظر کند.

نماد "استقلال" و "پرسپولیس" چه زمانی بازگشایی می‌شود؟ تکلیف بازارگردانی هم مشخص شد؟

قرارداد بازارگردان بسته شده است اما یکی از مسائلی که این دو باشگاه دارد بحث قرارداد بازیکنان است؛ به دلیل اینکه فقط این دو باشگاه در بازار سرمایه پذیرش شده‌اند برای افشای قرارداد بازیکنان باید به چارچوبی مشخصی برسیم. یکی از نکاتی که مدیران عامل این دو باشگاه به آن اشاره کردند این بود که به دلیل شرایط خاص کاری در حوزه فوتبال اگر قراردادهای بازیکنان افشا شود این دو باشگاه مزیت رقابتی خود را از دست می‌دهند. در مجموع به این نتیجه رسیدیم که چارچوب مشخصی برای افشای قراردادها مشخص شود و بعد از آن نماد "استقلال" و " پرسپولیس" بازگشایی شوند.

در آینده می توان منتظر عرضه درصد بیشتری از این دو باشگاه بود؟

با توجه به تصمیم سازمان خصوصی‌سازی احتمال کمی برای عرضه بیشتر به صورت خرد وجود دارد و بقیه سهام این دو باشگاه بلوکی واگذار می‌شود.

موضوع حق پخش برای این دو باشگاه به کجا رسید؟

مدیران عامل این دو باشگاه پیگیر حق پخش تلویزیونی هستند و در بازی هفته اول هم مسابقه این دو تیم بدون تبلیغات دور زمین پخش شد.

کد خبر 457428

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت سفر هوایی اربعین اعلام شد

    قیمت سفر هوایی اربعین اعلام شد

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: قیمت بلیط برای سفر هوایی اربعین ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

  • میوه ایرانی در راه هند

    میوه ایرانی در راه هند

    وزارت بازرگانی هند از افزایش ۵۳ درصدی تجارت با ایران در نیمه نخست ۲۰۲۲ خبر داد و میوه و فرآورده‌های نفتی را مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به این کشور اعلام کرد.

  • خبرهای مهم مدیرعامل فرابورس از بازگشایی نمادها

    خبرهای مهم مدیرعامل فرابورس از بازگشایی نمادها

    مدیرعامل فرابورس گفت: خوشبختانه با تصویب این موضوع که هر سهمی در بازار پایه ۲۰ روز متوالی صف خرید یا فروش بود حجم مبنا حذف خواهد شد تا سهم روان شود،بنابراین حجم مبنای این سهم ها که ماهها صف خرید بودند برداشته شد و سهم رشد کرد که اکثر آنها روان معامله می شوند.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =