۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
 هر مثقال زعفران چند؟

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: قیمت کنونی زعفران به سبب رکود بازار نسبت به هفته‌های قبل تغییری نداشته است.

به گزارش صدای بورس،غلامرضا میری گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۲۴ میلیون و حداکثر ۳۸ میلیون تومان است. نرخ کنونی هر مثقال زعفران در بسته بندی های معمولی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: با توجه به رکود بازار خارجی و موانع پیش روی صادرکنندگان، صادرات همچنان کاهشی است که انتظار می رود موانع صادرات برداشته شود تا قاچاق زعفران گسترش نیابد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: قیمت زعفران در ایام محرم تابع تقاضاست به طوریکه اگر میزان تقاضا همانند سال های قبل کرونا باشد، تا حدی بر قیمت اثر می گذارد


بیشتر بخوانید :ماجرای براده آهن در زعفران چه بود؟


به گزارش همشهری آنلاین، بنابر آمار اعلامی شورای ملی زعفران از دی سال گذشته تا خرداد امسال، صادرات ۴۵ درصد کاهش یافته که این امر منجر به توسعه روند قاچاق زعفران شده است. بنابراین اتحادیه صادرکنندگان طی نامه ای به وزارت جهاد، وزارت صمت و مجلس برای بهبود وضعیت و جلوگیری از تعطیلی واحدهای بسته بندی خواستار حذف موانع صادرات از جمله اصلاح نرخ تعرفه گمرکی شده است‌.

کد خبر 456923

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فشار و الزام صندوق ها برای خرید سهام؛ ضربه مهلک به بورس 

    مدیرعامل کارگزاری بانک ملی تصریح کرد: 

    فشار و الزام صندوق ها برای خرید سهام؛ ضربه مهلک به بورس 

    مدیرعامل کارگزاری بانک ملی گفت: طبق قانونی که امسال وضع شد و سپرده های حقوقی را مشمول مالیات کرد، در همین چند ماه اخیر ورود قابل توجه منابع به صندوق ها داشتیم که ناشی از منابع بزرگ شرکت های حقوقی بوده است، قاعدتا  این صندوق ها که بلندمدت تصمیم گیری می کنند، نمی توانند ظرف یک  یا دو ماه حجم بالای سهام را خریداری کنند؛ بلکه باید برنامه ریزی شده و تحلیل مند سهام بخرند.

  • صادرات زعفران ایرانی باز هم آب رفت

    صادرات زعفران ایرانی باز هم آب رفت

    با وجود آنکه ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا محسوب می شود، اما سهم‌ چندانی در بازارهای صادراتی به سبب خام‌فروشی و نبود زنجیره ارزش ندارد.

  • سودجویان در کمین طلای سرخ

    سودجویان در کمین طلای سرخ

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران ارشد بورس کالا باید به موضوع عرضه زعفران با نرخ پایین در بورس کالا ورود کنند تا اجحافی در حق کشاورزان و تولیدکنندگان نشود.

  • سهم پنج قاره از صادرات به ایران 

    سهم پنج قاره از صادرات به ایران 

    براساس داده های اعلام شده از سوی گمرک در اولین فصل سال جاری کمترین حجم واردات به لحاظ وزن از قاره آمریکا صورت گرفته و پس از آن اقیانوسیه در جایگاه دوم ایستاده است، اما در جایگاه سوم اروپا و در نهایت آفریقا در رتبه کمترین حجم صادرات به ایران قرار دارد.

  • خرماهای تقلبی را بشناسید

    خرماهای تقلبی را بشناسید

    مدیرکل استاندارد استان تهران از توقیف انواع مواد غذایی غیراستاندارد از بازار انبار نفت تهران همزمان با توزیع نذورات در ایام محرم خبر داد.

  • ورود زعفران نو به بازار از ۱۵ روز دیگر

    ورود زعفران نو به بازار از ۱۵ روز دیگر

    عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران گفت: از حدود ۱۵ روز آینده زعفران نو وارد بازار خواهد شد.

  • ماجرای براده آهن در زعفران چه بود؟

    ماجرای براده آهن در زعفران چه بود؟

    اخیرا ویدیویی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد داخل یک بسته زعفران و برای سنگین‌تر شدن وزن آن، براده‌های آهن ریخته شده‌ است. عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران می‌گوید استفاده از براده‌ آهن برای افزایش وزن بسته‌های زعفران در برندهای معتبر کذب است.

  • امضای بزرگترین قرارداد تجاری زعفران جهان میان ایران و قطر

    امضای بزرگترین قرارداد تجاری زعفران جهان میان ایران و قطر

    در فاصله چند ماه تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بزرگترین قرارداد تجاری در حوزه زعفران بین ایران و قطر و با حضور شخصیت های سیاسی و اقتصادی دو کشور به امضا رسید.

  •  قرار تجاری با طعم چلوکباب

     قرار تجاری با طعم چلوکباب

    برای یک قرار تجاری متوسط، رستوران‌های مشهور تهران می‌توانند جای مناسبی باشند. یک چلوکباب یا چلوجوجه، غذای رایج در این‌گونه قرارها است، اما با تحولات گاه و بیگاه قیمت مواداولیه و متعاقب آن تغییر قیمت منوی رستوران‌ها، این سوال مطرح است که در این هفته، یک قرار تجاری در رستوران، چه هزینه‌ای را برای میزبان به‌همراه خواهد داشت.

  • آبدوغ خیار هم غذای لاکچری شد

    آبدوغ خیار هم غذای لاکچری شد

    در حال حاضر خوردن یک کاسه آبدوغ خیار برای یک خانواده چهارنفره بالای ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد؛ میان‌وعده‌ای که در گذشته جزو غذاهای ساده محسوب می‌شد، اما حالا قیمت یک کاسه آن از یک کیلو مرغ گران‌تر شده و جزو پرچمداران و غذاهای لاکچری برخی رستوران‌ها و فروشگاه‌های غذا درآمده است.

  • حال زعفران ایرانی خوب می‌شود؟

    حال زعفران ایرانی خوب می‌شود؟

    زعفرانکاران، فروشندگان و صادرکنندگان واقعی زعفران تصمیم گرفته اند با اتحاد و حمایت‌های دولت و مجلس، تعیین کننده قیمت جهانی زعفران باشند.

  •  ۹۰۰ گرم فیله مرغ ۱۲۴ هزار و ۲۰۰

    ۹۰۰ گرم فیله مرغ ۱۲۴ هزار و ۲۰۰

    در این خبر به بررسی قیمت انواع گوشت مرغ بسته بندی در بازار پرداختیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =