فشارهای متناقض اونس و برجام روی قیمت سکه

به نظر می رسد با افزایش قیمت دلار و قیمت طلا احتمال رشد قیمت سکه یا حفظ محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم در بازار امروز وجود دارد.

به گزارش صدای بورس، قیمت دلار در روزهای پایانی هفته گذشته به واسطه خبر آغاز مذاکرات برحام نزولی بود اما قیمت اونس طلا رشد کرد و توانست از قیمت سکه حمایت کند.

قیمت طلا رشد کرد

قیمت اونس طلا روز پنجشنبه گذشته به سمت محدوده ۱۷۸۰ دلار حرکت کرد. روز گذشته قیمت طلا اندکی افت کرد اما همچنان در سطح بالایی قرار داشت. برخی از تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که قیمت طلا جهانی کانال ۱۸۰۰ دلار را تصرف کند روند صعودی این فلز گران بها ممکن است بیشتر شود.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر قیمت طلا و دلار

قیمت دلار نیز در روز جمعه بالاتر از روز پنجشبه معامله شد. به نظر می رسد با افزایش قیمت دلار و قیمت طلا احتمال رشد قیمت سکه یا حفظ محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم در بازار امروز وجود دارد.

برخی از معامله گران می گفتند در صورتی که نرخ دلار از نیمه کانال عبور کند احتمال ورود سکه به مرز ۱۵ میلیون تومان وجود دارد.

اثر تعطیلات در بازار سکه

به گزارش اقتصاد نیوز، با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به تعطیلی تاسوعا و عاشورا معتقد بودند که بازار احتمالا نیمه تعطیل شود و از حجم خرید و فروش ها کم خواهد شد.

کد خبر 456883

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دلارهای تقلبی در بازار ارز

    دلارهای تقلبی در بازار ارز

    بواسطه اینکه دلار سهمیه‌ای از طرف بانک مرکزی قابل ردیابی است، معامله گران کمتر تن به خرید این نوع می‌دهند. همین اتفاق موجب ورود ارزهای تقلبی شده است

  • پیش بینی قیمت دلار در روزهای برجامی

    پیش بینی قیمت دلار در روزهای برجامی

    هوای مذاکرات برجام همچنان گرگ و میش است و در شرایط برزخ برجامی معامله گران دلار در حالت آماده باش قرار گرفته اند .قیمت دلار در معاملات پشت خطی بالاتر از معاملات نقدی روز پنجشنبه قرار گرفت.

  • پیش بینی قیمت سکه

    پیش بینی قیمت سکه

    برخی از سکه بازان با اشاره به افزایش قیمت طلا از احتمال موج سواری سکه بازان در بازار امروز سخن گفتند به باور این دسته از معامله گران احتمال افزایش قیمت سکه به واسطه رشد قیمت طلا وجود دارد. با این حال عده ای از یخ زدن دلار ترسیده بودند .

  •  نیم‌ سکه ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد

    نیم‌ سکه ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد

    هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) امروز به ۱۴ میلیون و ۸۶۱ هزار تومان رسید.

  • برجام بی نتیجه رها شد

    برجام بی نتیجه رها شد

    با پایان این دور از گفتگوها، هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران ساعاتی دیگر به تهران بازخواهد گشت.

  • نماینده مجلس: تورم را به برجام گره نزنید!

    نماینده مجلس: تورم را به برجام گره نزنید!

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: عده‌ای برای ایجاد ترس و ترساندن مردم می‌گویند بدون برجام تورم بالا می‌رود و آن را به برجام گره می‌زنند در حالی که تورم یک پدیده اقتصادی ثانویه است و تولید نقدینگی، سرعت گردش نقدینگی ، پول بدون پشتوانه و ... در افزایش نرخ تورم بسیار اثرگذار است.

  • دلار روز تعطیل تغییر نکرد

    دلار روز تعطیل تغییر نکرد

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۹۴۷ تومان است.

  • اونس ۱۹ دلار افزایش یافت؛ طلا ۲۸ هزار تومان کاهش

    اونس ۱۹ دلار افزایش یافت؛ طلا ۲۸ هزار تومان کاهش

    طبق تحلیل دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، باتوجه به نوسانات هرچند محدود اونس جهانی طلا و ثبات نرخ ارز در داخل و البته کاهش تقاضا که هر ساله در ایام ماه محرم رخ می‌دهد، طی یک هفته اخیر بازار سکه و طلا همچنان همراه با ثبات و اندکی کاهش پیش آمده است.

  • سکه در خط حمایتی،‌ حمایت نشد

    سکه در خط حمایتی،‌ حمایت نشد

    سکه امامی خط حمایتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد. در صورتی که قیمت دلار از ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان پایین تر بیاید، سکه می تواند حمایت سنگین ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را در معرض تهدید سنگین ببیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =