کاهش بازده اخزا در سررسیدهای بلندمدت

بررسی منحنی بازده استخراج شده از نمادهای اخزا نشان می‌دهد که نرخ‌های بازده در سررسیدهای بلند مدت کاهشی بودند.

به گزارش صدای بورس، حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در سه شنبه (۱۱ مرداد ۱۴۰۱) در بازار ثانویه نسبت به آخرین روز معاملاتی با ۳۶ درصد کاهش به ۱۴۴ میلیارد تومان رسید.

این معاملات روی ۲۲ نماد اخزا و ۵ نماد اراد انجام شد.

بررسی منحنی بازده استخراج شده از نمادهای اخزا نشان می‌دهد که نرخ‌های بازده در سررسیدهای بلند مدت کاهشی بودند.

11

نرخ اوراق با سررسید یک سال به ۲۱.۸۱ درصد رسید.

به گزارش اقتصاد نیوز، نرخ اوراق با سررسیدهای دو سال با یک دهم درصد افزایش به ۲۳.۱۸ درصد رسید. نرخ بازده اوراق با سررسید سه سال با یک دهم درصد کاهش به ۲۳.۷۴ درصد رسید. نرخ بازده اتی در سال دوم به ۲۴.۶۴ درصد رسید.

کد خبر 456851

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پذیره‌نویسی دومین صندوق مختص اوراق دولتی از فردا در فرابورس

    در نشست خبری پذیره‌نویسی «ساحل» مطرح شد

    پذیره‌نویسی دومین صندوق مختص اوراق دولتی از فردا در فرابورس

    مسعود بهمنی‌راد معاون سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌های تامین سرمایه خلیج فارس با اشاره به آغاز پذیره‌نویسی دومین صندوق درآمد ثابت این مجموعه از روز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه عنوان کرد: صندوق مختص اوراق دولتی خلیج فارس با نماد ساحل، در راستای اهداف مجموعه تامین سرمایه خلیج فارس برای تنوع صندوق‌ها و ابزارها پذیره‌نویسی می‌شود. این نوع صندوق‌ها با توجه به برنامه تعمیق بازار بدهی فرصت مناسبی برای بازدهی دارند.

  • نسخه روسی بانک مرکزی برای کنترل تورم

    نسخه روسی بانک مرکزی برای کنترل تورم

    نرخ بهره بین بانکی طی روزهای گذشته به محل مناقشه کارشناسان بانکی و بورسی تبدیل شده است به طوری که کارشناسان بانکی رشد نرخ بین بانکی را اقدامی منطقی در مواجه با رشد نرخ تورم می دانند.

  • قیمت پایه حق‌العمل مشاورین املاک مشخص شد

    قیمت پایه حق‌العمل مشاورین املاک مشخص شد

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام‌کرد: قیمت پایه حق‌العمل مشاورین املاک مشخص شده است اما نرخ آن باید در کمیسیون نظارت هر استان و شهرستان مشخص شود که تا ۱۵ روز آینده ابلاغ خواهد شد.

  • به نام نادر به کام قادر

    به نام نادر به کام قادر

    آیا اقداماتی نظیر عرضه خودرو در بورس برای (به‌اصطلاح) تعیین قیمت براساس عرضه و تقاضا یا حذف دلار ۴۲۰۰تومانی در تامین کالاهای استراتژیک را می‌توان، گام‌هایی معنادار در راستای حرکت کشور در مسیر «آزادسازی» اقتصادی ارزیابی کرد؟

  • عقب نشینی مرموز بورس از تامین کسری دولت

    عقب نشینی مرموز بورس از تامین کسری دولت

    در هفته سوم مرداد ماه دو اتفاق مهم در حراج اوراق بدهی دولتی ثبت شد. در این بازار بانک ها بیشترین سهم خرید اوراق را در ۱۴۰۱ ثبت کرده و در مقابل مشارکت بورسی ها در بازار اولیه به کف خود در این بازه زمانی رسید. دو رویدادی که خبر از بده بستان پنهانی بانک ها با بورسی ها دارد.

  • قانون مکلف کرد؛ دولت زیربار نرفت

    دولت زیان انباشته دو غول‌ بزرگ خودروسازی را جبران می‌کند؟

    قانون مکلف کرد؛ دولت زیربار نرفت

    دولتی که به‌راحتی تصمیم می‌گیرد و خسارت ناشی از تصمیمات را برعهده نمی‌گیرد، عملا باعث سلب اعتماد عمومی به سیاست‌گذاری‌ها در جهت بازار سرمایه می‌شود و آسیب بزرگی به بازار وارد می‌کند. اثر سیاست های قیمتی دولت در حوزه خودرو را در این گزارش بخوانید.

  • افزایش بی‌اعتمادی‌ها به بورس، با خلف وعده در کنترل سود بین بانکی

    افزایش بی‌اعتمادی‌ها به بورس، با خلف وعده در کنترل سود بین بانکی

    کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش نرخ بهره بین بانکی و افزایش بهره در شرایط فعلی، مانند یک خودکشی و افزایش فشار بر روی فنر تورمی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =