۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
مصرف نوشابه از شیر بیشتر شده است

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر گفت: قیمت یک بطری ۱.۵ لیتری نوشابه حداکثر ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان است در حالی که نرخ یک بطری شیر یک لیتری ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است پس همین قیمت تاثیر خود را در میزان خریدها می‌گذارد.

به گزارش صدای بورس، حمیدرضا علوی ، از افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی مصرف ماءالشعیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شرکت‌های تولیدکننده برای افزایش مصرف در فصل تابستان طرح‌های تشویقی و طرح‌های فروش خاصی در نظر گرفتند و به حداقل سود رضایت داده‌اند از این‌رو میزان خرید انواع ماءالشعیر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شروع سال جاری مصادف با ماه رمضان شد، تصریح کرد: ماه رمضان موقعیت خاصی برای بازاریابی این کالا ایجاد می‌کند و میزان مصرف نوشیدنی‌ها و مشقات آن در این ماه افزایشی می‌شود.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این پرسش که از ابتدای سال جاری شاهد افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ ماءالشعیر و سایر نوشیدنی در بازار بودیم آیا این افزایش قیمت تاثیری در میزان خرید و مصرف نوشیدنی‌ها گذاشته است؟ اذعان کرد: بدون تردید افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است و شاید بتوان گفت که نوشیدنی‌ها به نوعی از سبد مصرف بسیاری از خانوارها فاصله گرفته‌ چراکه اولویت برای مصرف‌کنندگان خرید کالاهای اساسی است.


بیشتر بخوانید : ۴ شرط صنایع لبنی برای عرضه کافی محصولات پرمصرف


دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر با بیان اینکه روند صادرات نوشیدنی‌ها قوتی ندارد، خاطر نشان کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا و بی‌ثباتی نرخ ارز متاسفانه در صادرات این محصولات نتوانستیم اقدامات ویژه‌ای انجام بدهیم؛ در بهترین حالت شاید بتوان گفت ۱۰ درصد از حجم تولید صادر می‌شود این در حالیست که ۴۰۰ میلیون تن از تولید مصرف داخلی می‌شود.

به گفته وی؛ این امید وجود دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته بین ایران و عراق بتوانیم در ایام اربعین بازار نوشیدنی‌های این کشور را تصاحب کنیم.

علوی در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان بر این باورند که میزان مصرف نوشیدنی‌ها مانند نوشابه از مصرف شیر بیشتر شده است آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت: شواهد بازار بر این موضوع صحه می‌گذارد؛ چراکه قیمت یک بطری ۱.۵ لیتری نوشابه حداکثر ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان است در حالی که نرخ یک بطری شیر یک لیتری ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است پس همین قیمت تاثیر خود را در میزان خریدها می‌گذارد.

وی میانگین قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان را برای انواع ماء‌الشعیرهای در بسته‌بندی‌های یک لیتری در نظر گرفت و افزود: کلیه شرکت‌های تولیدی باتوجه به گرفتاری‌هایی که در بحث تامین مواد اولیه از سرگذراندند باز هم در تولید انواع محصولات و نوشیدنی‌ها کوتاهی نکردند و تلاش کردند انواع محصولات را در بسته‌بندی‌های متفاوت به بازار عرضه کنند.

به گزارش ایلنا، بنا به اظهارات علوی؛ بخش قابل توجهی از مواد اولیه تولید ماالشعیر مانند دانه‌های مالت، جو، رازک، اسانس‌ها و قوطی آلومینیوم وارداتی است.

کد خبر 456843

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آب دوغ خیار یا آب طلا!

    آب دوغ خیار یا آب طلا!

    ساده‌ترین غذای ایرانی برای یک خانواده ۱۰ نفره بالای ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. این اختلاف نرخ وحشتناک در یک سال ما را برای سال‌های آینده نگران تر می‌کند.

  • رشد ۸۰ درصدی تامین ارز در چهار ماهه اول

    رشد ۸۰ درصدی تامین ارز در چهار ماهه اول

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: آرامش خوبی در بازار ارز حاکم است و در چهار ماه اول امسال حدود ۱۴ میلیارد دلار تامین ارز داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد داشتیم.

  • درآمد ۳۷۷ میلیاردی دولت از تولید و واردات دخانیات

    درآمد ۳۷۷ میلیاردی دولت از تولید و واردات دخانیات

    واریزی اشخاص و شرکت‌ها بابت محصولات دخانی به خزانه دولت در سال گذشته با افزایش بیش از ۵۱ درصدی به بیش از ۳۷۷ میلیارد تومان رسید.

  • سهم پنج قاره از صادرات به ایران/سهم منفی قاره آمریکا

    سهم پنج قاره از صادرات به ایران/سهم منفی قاره آمریکا

    داده های اعلام شده از وضعیت واردات کالا به تفکیک پنج قاره طی سه ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده آن است که واردات کالا به لحاظ وزن به کشور در این مدت تنها از قاره آسیا مثبت بوده و سایر قاره‌ها در این امر روند منفی داشته اند.

  • رئیسی به رعایت اصول بهداشتی در عزاداری ها تاکید کرد

    رئیسی به رعایت اصول بهداشتی در عزاداری ها تاکید کرد

    رییسی: لذا لازم است مراکز واکسیناسیون حتی در روزهای تعطیل پیش رو فعال باشند، تا بتوانند به مردم عزادار نیز خدمت رسانی کنند.

  • مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست

    مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست

    رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست از این‌رو آنها مجبورند ارز حاصل از صادرات را به صرافان محلی بدهند و آنها با ریال پول را واریز می‌کنند. ۹۵ درصد صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس به‌صورت امانی انجام می‌شود و فروش امانی را بازار کنترل می‌کند نه صادرکنندگان و ما باید با چندین کشور تولیدکننده چانه زنی کنیم که بتوانیم در نهایت موفق به صادرات شویم.

  • ۱۰۰ گرم کره حیوانی ۲۶ هزار تومان

    ۱۰۰ گرم کره حیوانی ۲۶ هزار تومان

    در این خبر به بررسی قیمت انواع کره حیوانی و گیاهی در بازار پرداختیم.

  •  رژیم غذایی محبوب کیم کارداشیان

    رژیم غذایی محبوب کیم کارداشیان

    رژیم غذایی ۵ عاملی یک برنامه رژیم غذایی و تناسب اندام بر اساس عدد پنج است. اگر می‌خواهید در مورد این رژیم پرطرفدار بیشتر بدانید گزارش پیش رو را تا انتها دنبال کنید.

  • ۱۳ گروه کالایی از درج قیمت تولیدکننده معاف شدند

    ۱۳ گروه کالایی از درج قیمت تولیدکننده معاف شدند

    طبق اعلام اتاق اصناف ایران اطلاع رسانی قیمت گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شکر و برنج طبق روال قبل انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =