پراید ۶ هزار دلاری در شان مردم ایران نیست

نماینده سیرجان در حاشیه جلسه نمایندگان با «رئیسی» و میرکاظمی از کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای ایرانی انتقاد کرد.

به گزارش صدای بورس، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن گلایه از این موضوع که با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی چرا هنوز اجازه واردات خودرو داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بعضی از خودروسازان داخلی به جای ساختن خودروهایی امن که وسیله آرامش و آسایش مردم شریف ایران اسلامی باشد، برای آنها ارابه مرگ تولید می‌کنند. این در حالی است که برای مثال قیمت اعلامی کارخانه برای یک «پراید ۱۵۱» حدود ۱۶۵ میلیون و در بازار آزاد حدود ۱۸۰ میلیون تومان است که حتی با نرخ آزاد ارز حدود ۶ هزار دلار است و می‌توان خودروهای بسیار با کیفیت‌تر از «پراید ۱۵۱» را با این قیمت وارد کرده و در اختیار مردم عزیز ایران قرار داد که این موضوع نه‌تنها باعث آسایش مردم و کاهش تلفات ناشی از ناایمنی خودرو در هنگام تصادفات می‌شود بلکه باعث می‌شود تولیدکنندگان داخلی نیز ناچار بر کیفیت محصولات خود بیفزایند.


بیشتر بخوانید:حقوق بازنشستگان بالاخره زیاد شد؟


حسن‌پور با اعلام این مطلب که ۶۵ درصد بودجه کشور در تهران و در اختیار مدیران عامل بانک‌های کشور است، در این خصوص خواستار تفویض اختیارات به استانداران شد و گفت: کلیه شرکت‌هایی که در استان کرمان فعالیت دارند باید حساب‌های خود را به این استان و شهرستان‌های تابعه آن منتقل کنند و عوارض و ارزش افزوده تبادلات مالی درون استانی در خود استان و شهرستان‌های تابعه پرداخت و هزینه شده و با خاطیان از این امر برابر قانون برخورد شود.

رییس فراکسیون اشتغال و اصناف مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه نمایندگان این مجمع با آقای رئیس جمهور و معاونان وی و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام این خبر که بحث افزایش حقوق مابقی بازنشستگانی که تاکنون اقدام نشده بود، قطعی و اجرایی می‌شود و به این ترتیب ۳۸ درصد به حقوق آنها افزوده خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه همه زیرساخت‌ها فراهم شده است، از رئیس جمهور محترم خواستار برخورد جدی و قاطع با مقصران تأخیر در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هستم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار اجرایی شدن تبصره‌های ۱۸ قانون در رابطه با پرداخت وام به مردم و تبصره ۱۲ در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور گردید با اعلام اینکه امروزه بیش از ۲۰۰ هزار خودروی اسقاط در جاده‌های کشور در حال تردد هستند تصریح کرد: چه کسی باید فکری به حال این وضعیت کند و چرا دولت به وظایف خود در این خصوص عمل نمی‌کند؟! تنها راه چاره نه‌تنها برای این مشکل بلکه برای اکثر مشکلات موجود، چابک شدن دولت است.

رییس فراکسیون اشتغال و اصناف مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود که به صورت مکتوب به رئیس جمهور تقدیم شد، خواستار توجه ویژه و فوری به بحث ساخت سالانه یک میلیون مسکن شد و اعلام کرد: امروز بحث تأمین مسکن در شهرستان سیرجان و بردسیر به یک موضوع بغرنج و کلاف سردرگم تبدیل شده است.

به گزارش تسنیم ،حسن‌پور در این دیدار خواستار حمایت واقعی از بخش خصوصی شد و گفت: حمایت از بخش خصوصی بایستی از شعار به عمل تبدیل شود.

کد خبر 456842

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =