۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
طلا گران می شود

قیمت طلا امروز جمعه و پیش از انتشار آمار مشاغل در ایالات‌متحده، به بالاترین حد یک ماهه خود رسید زیرا عقب‌نشینی بازدهی خزانه‌داری و نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد و طلا را در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی نگه داشت.

به گزارش صدای بورس، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از پنجم ماه جولای با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۷۹۱ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۷۹۲ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت‌ها در این هفته ۱.۵ درصد افزایش یافته است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: طلا همچنان از دلار ضعیف‌تر که ناشی از کاهش بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده است، سود می‌برد زیرا بازارها در اوج تورم و رکود قیمت‌گذاری می‌کنند.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری کاهش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داد.


بیشتر بخوانید: احتمال تداوم روند نزول طلا چقدر است؟


تمرکز بازار اکنون بر گزارش ماهانه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده است که در در اواخر روز منتشر می‌شود و می تواند شفافیت بیشتری در مورد برنامه‌های انقباض فدرال رزرو برای مبارزه با تورم فزاینده ارائه دهد. اقتصاددانان انتظار دارند در جولای ۲۵۰ هزار شغل افزایش یابد.

یک روند ملایم حقوق و دستمزد از حرکت صعودی طلا حمایت می کند زیرا احتمالا با کاهش بازدهی، یک دوره دیگر از تضعیف دلار را به همراه خواهد داشت. هالی افزود: طلا باید به سمت منطقه ۱۹۰۰ دلاری در جلسات آینده ادامه دهد.

بانک مرکزی انگلیس در تلاش برای فرونشاندن تورم فزاینده، نرخ بهره را به بیشترین میزان از سال ۱۹۹۵ افزایش داد. دلار در برابر رقبای خود ۰.۲ درصد افزایش یافت و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات گرانبها، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۰.۲۵ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۰۸۱ دلار و ۴۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۸ درصد افزایش به ۹۳۳ دلار و ۹۱ سنت در هر اونس رسید و سومین افزایش هفتگی متوالی خود را در پیش گرفت.

کد خبر 456831

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خرماهای تقلبی را بشناسید

    خرماهای تقلبی را بشناسید

    مدیرکل استاندارد استان تهران از توقیف انواع مواد غذایی غیراستاندارد از بازار انبار نفت تهران همزمان با توزیع نذورات در ایام محرم خبر داد.

  • شکست کانال ۲۸ هزار برای دلار

    شکست کانال ۲۸ هزار برای دلار

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۹۱۹ تومان است.

  • اونس ۱۹ دلار افزایش یافت؛ طلا ۲۸ هزار تومان کاهش

    اونس ۱۹ دلار افزایش یافت؛ طلا ۲۸ هزار تومان کاهش

    طبق تحلیل دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، باتوجه به نوسانات هرچند محدود اونس جهانی طلا و ثبات نرخ ارز در داخل و البته کاهش تقاضا که هر ساله در ایام ماه محرم رخ می‌دهد، طی یک هفته اخیر بازار سکه و طلا همچنان همراه با ثبات و اندکی کاهش پیش آمده است.

  • طلا سقوط کرد

    طلا سقوط کرد

    طلا امروز چهارشنبه پس از اظهارات مقامات فدرال رزرو مبنی بر ادامه افزایش شدید نرخ بهره در کوتاه مدت، سقوط کرد زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا افزایش یافت.

  • صف دلار کوتاه می‌شود؟/بی اعتمادی خریداران را فراری داد

    صف دلار کوتاه می‌شود؟/بی اعتمادی خریداران را فراری داد

     پس از کاهش نرخ شاخص ارزی در معاملات آزاد بازار تهران شکاف قیمتی میان این نرخ و قیمت‌های توافقی فروش دلار نیز کاهش یافت.

  • رکود تورمی در آمریکا؛ دوپینگ جدید طلا!

    رکود تورمی در آمریکا؛ دوپینگ جدید طلا!

    ارزش اونس طلا در واکنش به افزایش مجدد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پس از نشست FOMC در ماه ژوئیه، افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =