زنگ خطر افزایش تورم به صدا در آمده است

درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل در برخی از استانها، افزایش انفجاری داشته و خانوارها ۹۰ درصد بیشتر از تیر ۱۴۰۰ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان، هزینه کرده‌اند.

به گزارش صدای بورس-جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران در این هفته نشان داد که نرخ تورم نقطه به نقطه تیرماه برای اقلام مورد نیاز مصرفی و خوراکی در برخی استانها به بیش از ۹۰ درصد رسیده، در حالیکه در اواخر خردادماه پیش‌بینی می‌شد که این رقم در تیرماه با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به خردادماه به حدود ۶۰ درصد برسد.

این شاخص تورمی به آن معناست که درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل در برخی از استانها، افزایش انفجاری داشته و خانوارها ۹۰ درصد بیشتر از تیر ۱۴۰۰ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان، هزینه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:گرانی سرسام آور کالاهای اساسی/ برنج ۱۸۸ درصد گران شد!


روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این شاخص تورمی از جنبه دیگر بیانگر آنست که سیاست دولت و اصلاحات اقتصادی وعده داده شده نتوانسته باعث تخلیه تورمی شده و شوک تورمی خردادماه نه‌تنها پایدار مانده بلکه افزایش انفجاری سطح عمومی قیمت‌ها در تیرماه، زنگ خطر را برای ماههای آینده به صدا درآورده است. هرچند مسئولین از پشت تریبون‌ها به مردم نوید بهبود اوضاع و بهتر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی را می‌دهند.

کد خبر 456794

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش یک و نیم برابری قیمت‌ها در یک سال اول دولت رئیسی

    افزایش یک و نیم برابری قیمت‌ها در یک سال اول دولت رئیسی

    کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، مرغ و گوشت و همچنین اینترنت بیشترین گرانی را داشته‌اند.

  • خبر نگران کننده درباره برنج هندی

    خبر نگران کننده درباره برنج هندی

    تاجران نگران هستند که کاهش تولید برنج محدودیت های صادراتی هند را افزایش دهد.

  • سیل اخیر زاهدان ۳۰۰ تن برنج خسارت زد

    سیل اخیر زاهدان ۳۰۰ تن برنج خسارت زد

    مدیرکل گمرک زاهدان با بیان اینکه برخی صاحبان کالا اقدام به ویرایش ثبت سفارش محموله برنج خود کردند اما این موارد تایید نشده و محموله‌ها در محوطه گمرک دپو شده است، گفت: ۲۰ روز قبل از بارش‌ها هشدارهای لازم به شرکت انبارهای عمومی داده شد.

  • گرانی سرسام آور کالاهای اساسی/ برنج ۱۸۸ درصد گران شد!

    گرانی سرسام آور کالاهای اساسی/ برنج ۱۸۸ درصد گران شد!

    روایت رسمی دولت از قیمت اقلام اساسی منتشر شد، به طوری که این گزارش، روغن مایع با افزایش ۳۲۷.۵ درصدی قیمت در تیرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، رکورددار گرانی در میان کالاهای دیگر بوده است.

  • پافشاری در توزیع کالابرگ الکترونیک

    پافشاری در توزیع کالابرگ الکترونیک

    مجلس همچنان روی شرط خود در قانون بودجه۱۴۰۱ برای حذف ارز ترجیحی، پافشاری می‌کند و باوجود اینکه دولت لایحه‌ای برای حذف الزام بازگشت قیمت کالاهای اساسی به نرخ شهریور۱۴۰۰ ارائه داده، حاضر به عقب‌نشینی از این شرط نیست.

  • توضیحات جدید درباره سهام صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس

    توضیحات جدید درباره سهام صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس

    به تازگی در فضای مجازی در خصوص عدم رعایت نصاب سرمایه گذاری در سهام صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مطالبی منتشر شده که با واقعیت فاصله دارد.

  • نرخ دلار زیر ۳۰ هزار تومان می‌آید؟

    نرخ دلار زیر ۳۰ هزار تومان می‌آید؟

    قیمت دلار در بازار آزاد امروز به زیر ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. آیا ممکن است دلار کمتر از ۳۰ هزار تومان نیز برسد؟ در چه شرایطی این ارز وارد کانال ۲۸ هزار تومان می‌شود؟

  • جدیدترین قیمت انواع برنج

    جدیدترین قیمت انواع برنج

    آن‌طور که در گزارش‌های رسمی ثبت شده، برنج ایرانی تا بیش از ۱۸۸ درصد نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته است.

  • انفجار تورم در ایران /تورم ۸۶ درصدی در تیر ۱۴۰۱

    انفجار تورم در ایران /تورم ۸۶ درصدی در تیر ۱۴۰۱

    تورم نقطه به نقطه اقلام خوراکی در استان قزوین ۹۸.۳ درصد برآورد شده، به بیان ساده تر میانگین سطخ قیمت خوراکی ها در استان قزوین در تیر ماه امسال نسبت به تیر ماه ۱۴۰۰ نزدیک به دو برابر شده است، این نرخ بالاترین تورم خوراکی نقطه ای در میان تمامی استان های کشور است.

  • طلا سقوط کرد

    طلا سقوط کرد

    طلا امروز چهارشنبه پس از اظهارات مقامات فدرال رزرو مبنی بر ادامه افزایش شدید نرخ بهره در کوتاه مدت، سقوط کرد زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا افزایش یافت.

  • تمدید خودکار التهاب اجاره

    تمدید خودکار التهاب اجاره

    «اجاره‌نامه دستوری» هم به سرنوشت «اجاره‌بهای دستوری» دچار شد؛ شکست سیاست مداخله‌گرانه در بازار با هدف کمک به مصرف‌کننده که در نهایت باعث زیان مصرف‌کننده می‌شود.

  • یک‌بام و دو هوای سیاستگذار در بورس

    یک‌بام و دو هوای سیاستگذار در بورس

    چشم‌انداز مبهم از آینده بورس تهران به‌جایی رسیده که هرگونه سیگنال متفاوت از روند تحرکات نرخ دلار و پیشروی انتظارات خوش‌بینانه تورمی بازهم این بازار را در شرایط نزولی و رو به افول قرار می‌دهد.

  • گران فروشی ایرلاین ها: کاهش ۴۰ درصدی مسافران هوایی در ۴ سال

    گران فروشی ایرلاین ها: کاهش ۴۰ درصدی مسافران هوایی در ۴ سال

    وضعیت کنونی صنعت هوایی، علاوه بر ایجاد نارضایتی گسترده‌ی مردم و تاخیرهای فراوان به دلیل نقص فنی و افزایش روزانه حوادث هوایی، حاشیه ی جدید برای دولت انقلابی آقای رییسی ایجاد کرده است. بر اساس آمارهای رسمی، این رهاشدگی و سیاست گرانی بلیت هواپیمایی و البته سکوت، نظارت نمایشی و چراغ سبز نماینده دولت یعنی سازمان هواپیمایی کشوری بر ایرلاین ها، منجر به سقوط شدید صنعت هوایی ایران شده است.

  • هشدار ۱۴۰ فعال بازار به رئیس سازمان بورس

    هشدار ۱۴۰ فعال بازار به رئیس سازمان بورس

    ۱۴۰ نفر از فعالان بازار سرمایه در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس درباره خروج ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه این بازار هشدار داده‌اند. در این نامه چه نکاتی اشاره شده است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    روضه خوانی مسئولین برای ما مردم هیچ وقت قابل اعتمادنیستنددولت که دم از عدالت می زند و مردمی اینهاحرفه دولت راهی میدانکردبرای تامین بودجه کالاهاراگران کرداگرقراربودارز۴۲۰۰برداشته شوداجناس هم نبایستی گران می شد و نیازی هم نبودیادانه بدهد
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    تاکجابایدخبراین گرانیهارومردم بشنوندآخراگه دولت توانایی رفع این مشگل رونداره یه تیم خبره بیاره مگه مردم چه گناهی کردن مردم رفتن رای دادن که آقای رئیسی بااون قول وقرارهایی که گذاشته بودمشکلات مردم روکم کنه نه اینکه چندبرابرکنه ترابخدایکم فکرمردم باشین این روانیست که قشرضعیف اینجورنابودشه