شاسی بلندها در راه بورس کالا/نحوه خرید فیدلیتی و دیگنیتی

چهارشنبه ۲۶ مردادماه قرار است دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی گروه بهمن عرضه شود. مدیر تالارهای بورس کالا درباره نحوه خرید این خودروها توضیح داد

به گزارش صدای بورس حمیدرضا رحمنی، رئیس اداره ناظران و امور تالارهای بورس کالای ایران در برنامه اخبار بورس شبکه خبر به جزییات عرضه و نحوه خرید خودرو در بورس کالا اشاره کرد و گفت: چهارشنبه ۲۶ مرداد دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی گروه بهمن موتور در قالب ۶ ردیف در بورس کالا عرضه می‌شود.

به گفته رحمنی، متقاضیان برای خرید این خودروها در بورس کالا ابتدا باید نسبت به اخذ کد معاملات بورس کالا اقدام کنند.

وی ادامه داد: نحوه اخذ کد بورس کالا نیز به این شکل است که متقاضیان به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه و به صورت آنلاین یا حضوری کد بورس کالا را دریافت می‌کنند. البته پیش‌تر باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشند.

رحمنی گفت: متقاضیان پس از اخذ کد بورس کالا، باید نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند. حساب وکالتی حسابی است که به بورس کالا این امکان را می‌دهد که پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت کرده و کالا را خریداری کرد، بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود.

وی افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که برای خرید خودرو، باید ۳۰ درصد قیمت پایه خودرو در حساب وکالتی خریدار موجود باشد. به این ترتیب زمانی که ثبت سفارش صورت می‌گیرد این مبلغ تا زمان انجام فرآیند حراج در حساب وکالتی مسدود می‌شود.

رئیس اداره ناظران و امور تالارهای بورس کالای ایران درباره محدودیت‌های خرید خودرو از بورس کالا گفت: در حال حاضر هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه شده است و صرفاً هم امکان خرید یک دستگاه خودرو را دارند. همچنین صدور سند و شماره‌گذاری نیز تنها به اسم خریدار خواهد بود.

وی اظهارکرد: پس از انجام فرآیند حراج و نهایی شدن خریدار، یکسری هزینه‌های عوارض، شماره‌گذاری و هوشمندسازی کارت خودرو که در اطلاعیه عرضه به آن اشاره شده لحاظ می‌شود.

به گزارش ایبنا رحمنی درباره فرآیند حراج نیز عنوان کرد: پس از نهایی شدن ثبت سفارش خریداران در روزی که عرضه و فرآیند حراج صورت می‌گیرد، خریداران بر مبنای قیمت پایه در فرایند حراج شرکت و در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد در رقابت شرکت خواهند کرد و همچنین مالیات بر ارزش افزوده‌ای که پرداخت خواهد شد بر مبنای قیمت نهایی است که خریدار در سامانه ثبت و خرید خود را نهایی کرده است

کد خبر 456725

اخبار مرتبط

  • پیشتازی تهرانی‌ها در ثبت نام سجام

    پیشتازی تهرانی‌ها در ثبت نام سجام

    در تیرماه سال جاری بیش از ۲۳۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کردند که تهرانی‌ها با بیش از ۴۸ هزار ثبت‌نام، در صدر این لیست قرار گرفته‌اند.

  • عرضه محصولات دومین خودروساز بزرگ در بورس‌کالا

    عرضه محصولات دومین خودروساز بزرگ در بورس‌کالا

    به‌دنبال اعلام برنامه عرضه محصولات گروه بهمن در بورس‌کالا، گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه خودروی شاهین در بورس‌کالا اعلام آمادگی کرد. عرضه محصولات گروه بهمن قرار است از ۲۶مرداد آغاز شود. حالا فقط ایران خودرو مانده که عرضه محصولاتش را در بازار سرمایه آغاز کند.

  • قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • درخواست مالیاتی دولت از کارگزاری های تعطیل

    درخواست مالیاتی دولت از کارگزاری های تعطیل

    بررسی فهرست کارگزاری‌های لغو مجوز شده و تعلیق فعالیت از سوی سازمان بورس نشان می‌دهد برخی از این شرکت‌ها همچنان فعال مالیاتی هستند.

  •  دانه درشت هایی که فرارمالیاتی دارند در دام قانون

    دانه درشت هایی که فرارمالیاتی دارند در دام قانون

    رئیس فراکسیون اصناف گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تمام مسائل مربوط به مالیات را شفاف خواهد کرد و تکلیف مردم در این خصوص مشخص می‌شود. اتفاقات ناگواری توسط برخی از ماموران مجموعه مالیاتی روی داده که منجر به برخورد سلیقه‌ای شده است، با این قانون چنین حرکت‌هایی برای همیشه از اقتصاد و امور مالیاتی کشور رخت برخواهد بست.

  • عوارض‌ آزاد راه‌های گران شده به مسافران بازگردانده می‌شود؟

    عوارض‌ آزاد راه‌های گران شده به مسافران بازگردانده می‌شود؟

    نرخ عوارض آزاد راه‌های گران شده که در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۵ مرداد از مسافران گرفته شده بود به دلیل آنکه این مصوبه تنها برای تصویب در ستاد تنظیم بازار متوقف شده است بازگردانده نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =