افزایش سرمایه در فولاد مبارکه به منظور سرمایه گذاری در حوزه های زیرساختی صنعت فولاد کشور است

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ارائه گزارش هیأت‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه برای سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ گفت: این افزایش سرمایه به منظور احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو، جبران مخارج انجام‌شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و جبران مخارج بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته بوده است.

به گزارش صدای بورس،به دلیل محدودیت‌های ناشی از قطعی سراسری برق در کشور و تحت تأثیر قرار گرفتن تولید در شرکت و این که انرژی الکتریکی پیش‌نیاز مهم در توسعه صنعت است و هزینه‌های سنگین توقف خطوط تولید فولاد ناشی از قطعی برق می‌باشد، شرکت فولاد مبارکه درصدد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی است تا تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی ۹۱۴ مگاوات ساعت و ظرفیت عملی ۷۵۰ مگاوات ساعت را محقق کند تا زمینه افزایش تولید ۵۰۰ هزار تن تختال دیگر را عملیاتی کند.

انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو دیزل الکتریک با شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا برای تسهیل حمل و نقل و جابه‌جایی محصولات خود در شبکه ریلی کشور کاهش هزینه های حمل(تعداد ۲۹ دستگاه در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۲۱ دستگاه در سال ۱۴۰۲ و مجموعاً ۵۰ دستگاه) از دیگر دلایل این افزایش سرمایه است.
پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان، یک پرتفوی استراتژیک در راستای تحقق سیاست‌های مدون بر مبنای نقشه راه سرمایه‌گذاری شرکت می‌باشد؛ سیاست‌هایی نظیر خرید و فروش سهام مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و ... با انجام تحلیل‌های استراتژیک در زنجیره تولید فولاد در گروه فولاد مبارکه انجام می‌گیرد.
مشارکت در افزایش سرمایه‌های شرکت‌های سرمایه‌پذیر نیز با هدف حفظ درصد سهامداری و در راستای تحلیل‌های فوق‌الذکر صورت می‌گیرد. سیاست تکمیل زنجیره تولید در سطح گروه منجر به تسهیل عملیات افزایش تولید و در نتیجه افزایش سودآوری می‌گردد و همچنین شرکت فولاد مبارکه اصفهان قصد دارد به منظور تحقق اهداف شرکت‌های زیرمجموعه در راستای افزایش سرمایه‌های در نظر گرفته شده آن‌ها بخشی از منابع حاصل از افزایش سرمایه پیشنهادی را صرف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر نماید.
فولاد مبارکه در این افزایش سرمایه همچنین قصد جبران مخارج بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته را دارد و این در حالی است که در حوزه‌های زیرساختی و زیربنایی در صنعت فولاد کشور گام‌های بلندی برداشته و علی‌رغم اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی طی سال‌های گذشته، امروز به نقطه‌ای رسیده که این تحریم‌ها را مدیریت می‌کند و با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی را در این عرصه ایفا می‌کند.

کد خبر 456703

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • حفظ اشتغال و حمایت از مصرف‌کنندگان با مدیریت بازار داخل و تثبیت قیمت فولاد

    معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در پی سقوط شدید قیمت‌های جهانی فولاد مطرح کرد:

    حفظ اشتغال و حمایت از مصرف‌کنندگان با مدیریت بازار داخل و تثبیت قیمت فولاد

    ادامه روند کاهشی قیمت محصولات فولادی ازجمله انواع ورق، خریداران این نوع محصولات را با تحمل زیان‌هایی روبرو نموده است و تداوم این روند می‌تواند موجب تعطیلی برخی کارخانجات تولیدکننده و در ادامه به تعدیل فعالیت‌ها و حتی تعدیل نیروی انسانی شاغل در این چرخه شود، بنابراین زنجیره فولاد باید به‌گونه‌ای مدیریت و حمایت شود که در هیچ‌یک از حلقه‌های آن شاهد از هم گسستگی نباشیم.

  • تقسیم ۱۷۰۰ ریال سود به ازای هر سهم فولاد مبارکه

    تقسیم ۱۷۰۰ ریال سود به ازای هر سهم فولاد مبارکه

    مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد مبارکه برگزار شد

  • حفظ اشتغال و حمایت از مصرف‌کنندگان با مدیریت بازار داخل و تثبیت قیمت فولاد

    حفظ اشتغال و حمایت از مصرف‌کنندگان با مدیریت بازار داخل و تثبیت قیمت فولاد

    ادامه روند کاهشی قیمت محصولات فولادی ازجمله انواع ورق، خریداران این نوع محصولات را با تحمل زیان‌هایی روبرو کرده است و تداوم این روند می‌تواند موجب تعطیلی برخی کارخانجات تولیدکننده و در ادامه به تعدیل فعالیت‌ها و حتی تعدیل نیروی انسانی شاغل در این چرخه شود، بنابراین زنجیره فولاد باید به‌گونه‌ای مدیریت و حمایت شود که در هیچ‌یک از حلقه‌های آن شاهد از هم گسستگی نباشیم.

  •  آینده‌ای به‌شدت رقابتی در پیش داریم

     آینده‌ای به‌شدت رقابتی در پیش داریم

    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت :عملکرد ۴ ماهه تولید، راه‌اندازی واحد گاززدایی و کربن‌زدایی در مجتمع فولاد سبا و تولید تختال فولادهای الکتریکی، اتفاقات خوب سال جاری بوده که جای تقدیر و تشکر از کارکنان شرکت دارد.

  • پرسه بی‌رمقی در بازار

    پرسه بی‌رمقی در بازار

    در روزهای اخیر نرخ بهره صعودی بوده است و اوراق با درآمد ثابت در بورس با نرخ‌های YTM حدود ۲۳ و بالاتر و در بازار بین بانکی به  ۲۱ درصد رسیده است. یکی از نگرانی‌های روزهای اخیر بازار انتشار اخباری در خصوص افزایش نرخ بهره به محدوده‌های ۲۵ درصد است هرچند حضور رئیس سازمان بورس در بانک مرکزی و مذاکرات در این خصوص و واکنش‌های وزیر اقتصاد و معاونان وی در خصوص نرخ بهره اندکی ترمز رشد نرخ بهره را گرفته است اما به‌نظر می‌رسد در شرایط تورمی فعلی ناگزیر به افزایش بهره شوند.

  • نایب قهرمانی تیم فوتسال فولاد هرمزگان در مسابقات ایمیدرو

    نایب قهرمانی تیم فوتسال فولاد هرمزگان در مسابقات ایمیدرو

    سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال ایمیدرو و شرکت‌های تابعه با حضور ۲۹ تیم از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه ایمیدرو در شهر تبریز برگزار شد.

  • چطور قبض برق را مدیریت کنیم؟

    چطور قبض برق را مدیریت کنیم؟

    در آئین نامه جدید تعرفه‌های برق، ‌امکانی فراهم شده که مشترکانی که مصارف برق منطقی دارند و در واقع «در حد الگوی برق منطقه خود» برق مصرف می کنند کماکان از برق یارانه‌ای برخوردار باشند و فقط بخشی از هزینه برق را پرداخت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =