کسب و کارها چقدر با قطعی اینترنت زیان دیدند؟

بررسی‌ها و گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد قطعی روز گذشته اینترنت باعث اختلال در فعالیت کارتخوان‌ها شد.

به گزارش صدای بورس،روز گذشته، در پی قطعی اینترنت مشتریان و صاحبان کسب و کارها در استفاده از کارتخوان‌ها و انجام تراکنش‌های مالی دچار مشکل شدند. این در حالی‌ است که فروشندگان و مشتریان سال‌هاست به پرداخت‌های غیر مستقیم بواسطه کارتخوان‌ها یا درگاه‌های آنلاین عادت کردند. آنها در بیشتر مواقع از حمل وجه نقد خودداری می‌کنند.

شماری از فروشندگان اظهار کردند این قطعی اینترنت و اختلال ساعات زیادی باقی ماند. در نتیجه بسیاری از مشتریان از خرید خود منصرف شدند. تعدادی نیز برای تهیه وجه نقد، زمان تقریبا زیادی را در صف‌های عابر بانک صرف کردند.

یکی از غرفه‌داران حمل بار در ترمینال جنوب در این خصوص گفت: «ما برای تحویل و ارسال بار زمان محدودی داریم. در این زمان کم باید تمام کارهای پرداختی انجام شود که متاسفانه با اختلال پیش آمده از پذیرش ۳۰ درصد بارها صرف نظر کردیم.»


بیشتر بخوانید: فرار مالیاتی با کارتخوان های فاقد پرونده مالیاتی


میزان قطعی روز گذشه اینترنت به چه میزان بود؟

«نت‌بلاکس» در گزارشی قطعی اینترنت در ایران را تایید کرد و میزان آن را ۲۱ درصد از کل شبکه کشور اعلام کرد.

براساس رادار نت‌بلاکس بخش زیاد این مشکل در اینترنت ایرانسل و گیت‌وی شرکت ارتباطات زیرساخت بوده است.

زیان کسب و کارها چقدر تخمین زده می‌شود؟

آمار دقیقی از میزان ضرر به کسب و کارها بر اثر قطعی اینترنت در دسترس نیست و تنها بررسی و گزارش میدانی مشخص می کند بسیاری از صاحبان کسب و کارها از موفق نبودن معاملات خود گلایه دارند. در این شرایط نامطلوب اقتصادی از دست دادن حتی یک مشتری می‌تواند آن‌ها را متضرر سازد.

مشتریان نیز با توجه به محدودیت‌های فراوان ترجیح می‌دهند حداکثر استفاده را از زمان خود در طول روز داشته و از هدر رفت آن جلوگیری کنند. با فرض لغو حداقل ۳۰ درصدی معاملات، زیان قابل تاملی به کسب‌وکارها وارد می‌شود.

علت این قطعی چه بود؟

به گزارش تجارت نیوز، از همان لحظه اول قطعی اینترنت، بازار شایعات داغ شد و حدس و گمان‌ها نیز مطرح شد؛ اما در نهایت شرکت مخابرات علت آن را وقوع آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ تهران اعلام کرد.

کد خبر 456701

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =