عرضه مرغ‌های مُردار به کشتارگاه، کذب است

با هماهنگی و نظارت دامپزشکی، مرغ‌های زنده و سالم در واحدهای گرفتار سیلاب، تفکیک و به کشتارگاه ارسال می شود.

به گزارش صدای بورس،سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: به دنبال بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در برخی از استان‌ها که منجر به بروز خسارت به برخی از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از جمله زنبورداری، دامپروری، مرغداری، آبزی‌پروری و باغات و مزارع شد، قاعدتا تمام محصولات در حوزه زراعی و باغی مشمول آسیب و خسارت نشده است.

کما اینکه در خصوص واحدهای دامی نیز تمام دام‌ها و مرغ‌های واحدهای مرغداری تلف نشدند. پیرو همین موضوع و جهت مدیریت بهتر موضوع با نظارت و مساعدت همکاران دامپزشک در واحدها، طیور زنده از طیور غیرزنده داخل فارم‌ها تفکیک گردید و به فوریت مبادرت به ارسال آنها به کشتارگاه‌ها شد.

در این میان، آنچه به عنوان کلیپی تقطیع شده از یک کشتارگاه در استان اصفهان با مرغ‌های آغشته به علائم آغشتگی به گِل‌ ناشی از سیلاب در فضای مجازی منتشر شده و تصاویر عدم تحرک آنها در برش کوتاه ویدیو، موجب بروز شُبهاتی شده در حالی که روند طبیعی ناشی از واردساختن شوک به مرغ‌ها پیش از ذبح شرعی است و لازم به ذکر است ذبح این مرغ ها در حضور ناظر شرعی مستقر در کشتارگاه در صورت انجام بوده است.

به گزارش مهر ،لذا هرگونه ادعایی مبنی بر عرضه مرغ مُردار به کشتارگاه از اساس تکذیب می‌شود، کما اینکه نگهداری مرغ‌های زنده گرفتار سیلاب در آن شرایط غیرممکن نگهداری در محیطی که تاسیسات آن آسیب دیده است، به لحاظ منطقی و اقتصادی و پرهیز از حیف و میل مرغ‌های زنده و سالم واقع‌بینانه نیست.

کد خبر 456700

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =