۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
حباب سکه ترک خورد

حباب سکه در روز دوشنبه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، در دو روز گذشته ۵۰۰ هزار تومان از حباب سکه ذوب شده است.

به گزارش صدای بورس،روز گذشته در بازار سکه، قیمت با کاهش بیش از ۱۰۰ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. با این کاهش قیمت سکه و افزایش ۲۱ دلاری اونس، شاهد کاهش حباب این فلز گرانبها بودیم.

حباب سکه ذوب شد

حباب سکه در روز دوشنبه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، در دو روز گذشته ۵۰۰ هزار تومان از حباب سکه ذوب شده است.

معامله‌گران می‌گویند سکه از ۱۳ تیر تا الان بین ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوسان داشته و برای پیدا کردن روند قیمتی باید بالا یا پایین این دو عدد تثبیت دهد.


بیشتر بخوانید: افزایش نامحسوس قیمت دلار /بازار طلا و سکه قفل شد


افزایش قیمت دلار متشکل، نیمایی و سهمیه ای

در معاملات رسمی بازار، شاهد افزایش دلار متشکل و ورود آن به کانال ۲۸ هزار بودیم. دلار نیما هم که نماد حواله در سمت رسمی است، در میانه‌های کانال ۲۶ هزار قرار دارد و در روز دوشنبه نزدیک به ۲۰۰ تومان افزایش داشت.

دلار سهمیه‌ای هم که توسط صرافی‌ها به بازار عرضه می‌شود روز دوشنبه بین ۳۰ هزار و ۴۰۰ تا ۹۰۰ تومان روی تابلوها بود که نسبت به روز شنبه ۱۰۰ تومان افزایش نرخ را تجربه کرد.

سیگنال کاهشی درهم به دلار تهران و سلیمانیه

به گزارش اکوایران، این درحالی است که در بازار غیررسمی نرخ ها کاهشی بود. دلار تهران ۳۱ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان معامله شده است و دلار سلیمانیه نیز بلاخره سطح ۳۲ هزار تومان را از دست داد. البته معامله‌گران می‌گویند سیگنال نزول به این بازارها از درهم پشت خطی شروع شد.

طبق روال با باز شدن بازارهای جهانی در اول هفته، انتظار می‌رفت تقاضا برای حواله زیاد باشد و روی نرخ هم تاثیر بگذارد. اما طبق گفته معامله‌گران در روز دوشنبه روال به هم خورد و حواله‌ای زده نشد، شاهد آن‌ها کاهش نرخ حواله درهم بود.

بازار منتظر کف زنی است

معامله‌گران معتقدند دلیل توقف حواله این است که بازار منتظر یک کف‌زنی است تا از آنجا حواله را با قیمت کمتر خرید کند. البته عده‌ای از معامله‌گران هم دلیل این اتفاق را کاهش تقاضای واردات در ماه محرم می‌دانستند.

عده‌ای از معامله‌گران در روز دوشنبه بر اساس روند نرخ دلار از زمان شروع بازارساز به عرضه دلار سهمیه‌ای تا کنون، دو نظر داشتند؛

یک اینکه با شروع دلار سهمیه‌ای، نرخ از سقف تاریخی عقب نشست و در ادامه، کانال ۳۲ را از دست داد و بالای ۳۱ هزار تومان نوسان داشته است.

نظر دوم روند را از تاریخ ۵ تیر در نظر می گیرد بر اساس این نظر زمانی که خبر مذاکرات دوحه به بازار رسید نرخ دلار با این خبر توانست تا ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان پایین برود با شکست مذاکرات در قطر در ۱۱ تیر نرخ دلار شروع به افزایش کرد و به دامنه نوسان ۳۱ هزار و ۳۰۰ تا ۳۲ هزار تومان برگشت.

به گزارش اقتصاد نیوز ،یعنی محدوده‌ای که دلار سهمیه‌ای توانسته بود نرخ را تا آن ناحیه نگه دارد و طی این مدت هم در همان محدوده ‌در حال نوسان است.بر اساس این روند، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که دلار با مذاکرات نهایتا می‌تواند تا ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش داشته باشد.

کد خبر 456691

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =