چه تعداد خودرو از بورس می‌توان خرید؟

قرار است برای دومین بار عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شود. این عرضه با چه قیمتی و چه زمانی آغاز می‌شود؟

به گزارش صدای بورس، عرضه خودرو در بورس کالا در تاریخ ١٨ خرداد با درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت تعلیق شده بود. در آن زمان مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران در نامه‌ای به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرده بود که علیرغم آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای انجام معاملات خودرو در بورس کالا، با توجه به نامه معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت مبنی بر مصوبات شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق می‌شود.

پس از این موضوع امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که عرضه تمامی خودروها با تایید وزارت صمت خواهد بود. این فرایند برای خودروهایی که میزان عرضه آن‌ها برابر یا بیش از تقاضا باشد، شکل می‌گیرد. برای برخی خودروها که تولید آنها بیش از تقاضا است، امکان خروج از فرآیند قرعه‌کشی وجود دارد و امکان عرضه آنها در بورس کالا نیز فراهم است.

این مسئول در ادامه اظهار کرد که خودروهایی که تولیدشان برابر یا بیش از میزان تقاضا برای آن‌هاست، بالقوه می‌توانند در بورس هم عرضه شوند. اما این بالقوه بودن بدان معنا نیست که حتما وزارت صمت اجازه دهد؛ لذا نیاز به بررسی دارد.


بیشتر بخوانید: دلایل تاخیر در اصلاح سهم خودرو چیست؟


عرضه چه زمانی آغاز می‌شود؟

گروه خودروسازی بهمن پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره مجوز عرضه محصولات خود در بورس کالا را دریافت کرد. قرار است این شرکت، ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی را در تاریخ ۲۶ مرداد در بورس کالا عرضه کند.

بر اساس این اطلاعیه، زمان تحویل خودروها ۲۳ مهر امسال است. بنابراین می‌توان گفت که عرضه خودرو در بورس کالا شبیه فروش فوق‌العاده در بازه زمانی ۹۰ روز کاری است.

چه تعداد خودرو در بورس کالا فروخته می‌شود؟

قرار است ۳۵۰ دستگاه فیدلیتی و ۲۵۰ دستگاه دیگنیتی در تالار صنعتی بورس کالا فروخته شود. بر همین اساس ۸۵ دستگاه از این خودروها فیدلیتی ۷ نفره تیپ ۲ مشکی و ۹۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره تیپ ۲ سفید است. قیمت این خودروها ۷۷۲ میلیون تومان است.

۸۵ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره تیپ یک مشکی و ۹۰ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره تیپ یک سفید عرضه می‌شود. قیمت پایه آن ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همچنین ۱۲۵ دستگاه دیگنیتی پرایم مشکی و ۱۲۵ دستگاه دیگنیتی پرایم سفید با قیمت ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار است وارد بورس کالا شود.

هر فرد چند خودرو می‌تواند بخرد؟

به گزارش تجارت نیوز، بر اساس اعلام بورس کالا، هر کدملی مجاز به ثبت سفارش روی یک خودرو است. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

کد خبر 456690

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با رشد ۴ هزار و ۱۰۸ واحدی به ۱ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۶۰۵ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۳۸۶ واحد به ۳۸۰ هزار و ۳۶۲ واحد رسید. نمادهای «فارس»، «نوری»، «فملی»، «شستا»، «شبندر» و «حکشتی» بیشترین تاثیر مثبت و نماد «شفن» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات همچنان بسیار پایین و خروج دوباره سرمایه کدهای حقیقی نشان از روزهای کم‌رمقی برای بورس تهران دارد و به نظر می‌رسد که در کنار نوسانات مثبت و منفی، تا زمانی که این دو پارامتر با تغییر و تحولات جدی همراه نشوند، نمی‌توان انتظار شروع یک حرکت قدرتمند را داشت از این رو انتظار می رود که بازار بورس امروز نیز شرایطی مشابه به روز گذشته (متعادل و مثبت) داشته باشد.

  • وضعیت مبهم ۲۲۴۹ خودروی وارداتی؛ ترخیص، مرجوع یا امحاء؟

    وضعیت مبهم ۲۲۴۹ خودروی وارداتی؛ ترخیص، مرجوع یا امحاء؟

    ​در آستانه واردات خودرو ، همچنان حدود ۲۲۴۹ دستگاه انواع خودرو از سال‌های قبل در گمرک مانده و تعیین‌ تکلیف نشده است.

  • پایش ویژه استعدادها و ظرفیت‌های نیروی انسانی در ایران‌خودرو

    پایش ویژه استعدادها و ظرفیت‌های نیروی انسانی در ایران‌خودرو

    معاون توسعه منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که انعطاف‌پذیری و چابک‌سازی بیش‌تر، محور اصلی برنامه‌های این گروه است، اعلام کرد: به همین منظور هم‌سویی بیش‌تر با استراتژی‌های کسب و کار و عملیات موثر و کارآمد را به عنوان اولویت مهم و کلیدی در حوزه منابع انسانی این گروه صنعتی تعریف کرده‌ایم.

  • پیش بینی شاخص های مالی فرود تا پایان ۱۴۰۱

    پیش بینی شاخص های مالی فرود تا پایان ۱۴۰۱

    افزایش ظرفیت تولید و رشد نرخ دلار نیمایی عواملی هستند که جلوی کاهش سود فولاد شاهرود ناشی از افت قیمت‌های جهانی را می‌گیرند.

  • بازی سیاستگذار با اعصاب بورس/افت ۱/۲ درصدی شاخص در دوشنبه

    بازی سیاستگذار با اعصاب بورس/افت ۱/۲ درصدی شاخص در دوشنبه

    بورس در روز یکشنبه تاوان رفتارهای مداخله‌گرانه دولت در امر فروش خودرو در بورس کالا را داد و به میزان ۲/ ۱درصد از ارتفاع شاخص آن کم شد.

  • اولین اقدام دولت به نفع خریداران خودرو

    اولین اقدام دولت به نفع خریداران خودرو

    سازمان امور مالیاتی، شرکت های تولیدکننده را مسئول پرداخت مالیات بر اولین نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر اعلام کرد.

  • راهکارهای پنجگانه تولید ارزان خودرو

    راهکارهای پنجگانه تولید ارزان خودرو

    وزارت صمت در راستای کاهش ۱۵درصدی هزینه‌ تمام‌شده تولید خودرو در سال ۱۴۰۱، راهکار پنج‌گانه‌ای در این زمینه اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =