"ساحل" آرامش سرمایه‌گذاران فردا عرضه می‌شود

۹۵ درصد از دارایی‌های تحت مدیریت صندوق ساحل در اوراق دولتی سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش صدای بورس؛ روز دوشنبه ۱۰ مرداد صندوق مختص اوراق دولتی با نماد "ساحل" پذیره‌نویسی می‌شود. صندوق مختص اوراق دولتی خلیج فارس با نماد ساحل، در راستای اهداف مجموعه تامین سرمایه خلیج فارس برای تنوع صندوق‌ها و ابزارها پذیره‌نویسی می‌شود، گفتنی است این نوع صندوق‌ها با توجه به برنامه تعمیق بازار بدهی فرصت مناسبی برای بازدهی دارند.

مسعود بهمنی‌راد، معاون سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌های "تفارس" در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق مختص اوراق دولتی خلیج‌فارس گفت: در این مجموعه قصد تاسیس زنجیره صندوق‌های درآمد ثابت را داریم؛ به تازگی صندوق با درآمد ثابت "نخل" در فرابورس پذیرش شد که پذیره‌نویسی آن در کمتر از سی دقیقه به پایان رسید و هزار میلیارد تومان سرمایه جمع شد. با توجه به اتکای تامین سرمایه خلیج‌فارس به منابع موجود در هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس برای پذیره‌نویسی صندوق‌ها، سال‌های آینده یکی از برترین‌های تامین سرمایه از نظر دارایی‌های تحت مدیریت می‌شویم.


بیشتر بخوانید: رشد مناسب معاملات پایه در ثلث اول سال


معاون سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌های تامین سرمایه خلیج فارس با تاکید بر چشم‌انداز روشن صندوق‌های مختص اوراق دولتی در اقتصاد ایران بیان کرد: ویژگی این نوع صندوق‌ها این است که سرمایه‌گذاری در سهام ندارند و ۹۵ درصد از دارایی تحت مدیریت‌ آن‌ها می‌تواند در اوراق دولتی و شرکتی باشد. ۸۰ تا ۸۲ درصد اوراق سررسید نشده اوراق دولتی هستند و دولت هم برنامه تعمیق اوراق بدهی را در دستور کار خود دارد، این می‌تواند بازدهی مناسبی را برای دارندگان واحدهای صندوق‌های مختص اوراق دولتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر منابع در اختیار صندوق‌ها معادل ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است که حتی در مقابل شبکه بانکی هم حرف برای گفتن دارند و امکان جایگزینی واحدهای صندوق‌های مختص اوراق دولتی با اوراق دولتی و شرکتی برای شرکت‌های بیمه و بانکی وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود پذیره‌نویسی صندوق مختص اوراق دولتی خلیج فارس در کمترین زمان ممکن سقف صندوق را تکمیل کند.

کد خبر 456598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =