۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
احتمال واردات بنزین چقدر است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راه‌های تامین بنزین واردات است، یعنی اگر نتوانیم با سیاست‌های سهمیه‌بندی، تشویق مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شیوه‌های مرسوم مصرف را کنترل کنیم حتما باید به واردات اقدام کنیم که البته این احتمال کم است

به گزارش صدای بورس،فریدون عباسی درباره زمزمه‌های واردات بنزین اظهار داشت: زمان کرونا مسافرت‌ها کم بود مصرف نیز کاهش پیدا کرده بود اکنون با توجه به کم شدن شیوع بیماری و همچنین فصل تعطیلات به یکباره تقاضا و مصرف رشد پیدا کرده به طوری که در استان‌هایی مثل اردبیل و یا شهرهای شمالی مصرف فزونی گرفته است. ضمن اینکه در ۲ تا ۳ سال گذشته تعداد خودروها هم در کشور اضافه شده بنابراین با رشد مصرف بنزین مواجه هستیم.

وی افزود: یکی از راه‌های تامین بنزین واردات است، یعنی اگر نتوانیم با سیاست‌های سهمیه‌بندی، تشویق مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شیوه‌های مرسوم مصرف را کنترل کنیم حتما باید به واردات اقدام کنیم که البته این احتمال کم است و شاید به صورت جزئی و در حد ۵ تا ۱۰ درصد باشد و بعد از تعطیلات که مسافرت با خودروی شخصی کم می‌شود و مصرف پایین می‌آید، متوقف خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: در کوتاه‌مدت تمرکز روی سی‌ان‌جی برای جبران کسری بنزین جواب نمی‌دهد، ضمن اینکه امکان سرویس‌دهی سوخت سی‌ان‌جی بیشتر در شهرها وجود دارد، از این بابت باید تامل داشته باشیم و با موضوع شعاری برخورد نکنیم، باید بخش‌های فنی نظر بدهند و امکان‌سنجی لازم انجام، تمام تمهیدات صفر تا صد دیده شود بعد سی‌ان‌جی جایگزین بخشی از مصرف بنزین شود چون فعلا تمایل به سوخت سی‌ان‌جی چندان بالا نیست.


بیشتر بخوانید: زنگ خطر واردات بنزین


وی درباره موضوع توقف طرح پایلوت بنزین در کیش گفت: برای هر تصمیمی در حوزه سوخت و سهمیه‌بندی بنزین نباید دنبال اقدامات شتاب‌زده باشیم، یک بحثی در مجلس مطرح و پیشنهاداتی ارائه شد. بنا بر این بود که در کمیسیون انرژی بحث شود، اما متوقف شد، در این مسائل نباید تک‌روی می کردند و شتابزده طرح ارائه بنزین به هر نفر را مطرح نمی‌کردند، اجازه می‌دادند روی حامل‌های انرژی به طور کلی کار شود و قبل از تعمیم عمومی در کل جامعه چند سال به صورت پایلوت و در حد نرم‌افزاری کار شود.

به گزارش ایلنا- عباسی تاکید کرد: در هر تصمیمی در زمینه بنزین باید همه جوانب دیده، اشکالات رفع شود و وقتی به صورت تجربی و در یک مقیاس کوچک نرم‌افزار اجرا شد و مسئولین مربوطه قبول کنند و موضوع را امضا کنند به اجرا برسیم. چه دلیلی دارد هر موضوعی را به صورت شتاب‌زده اجرا کنیم؟ باید کار کارشناسی دقیق در محل‌های خاص صورت گیرد و مجموعه‌ای از دولت نیز در صورتی که در مقیاس کوچک و آزمایشگاهی جواب داد، عهده‌دار اجرا شوند تا در جامعه تنش ایجاد نشود.

کد خبر 456422

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    به جای واردات بنزین خودرو کم مصرف و کم اصطهلاک برا مردم وارد کنید چرا