گزارش های تحلیل بنیادی «شرکت پالایش نفت بندرعباس (شبندر)»

 طبق صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، در سال ۱۴۰۰ میزان تولید محصولات شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان ۱۸.۶ میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش صدای بورس،شرکت پالایش نفت بندرعباس با نماد شبندر با ظرفیت اسمی فرآورش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام، در بین ۶ شرکت پالایشی پذیرفته شده در بازار سرمایه، رتبه دوم را از منظر ظرفیت فرآورش روزانه از آن خود کرده است.

طبق صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، در سال ۱۴۰۰ میزان تولید محصولات شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان ۱۸.۶ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با تولید کل صنعت (۶۳ میلیون مترمکعب) سهم ۲۹ درصدی از تولید فرآورده های پالایشی بازار سرمایه را به خود اختصاص داده و با ارزش بازار بیش از ۱،۰۹۶ هزار میلیارد ریال (منتهی به ۴ مرداد ۱۴۰۱) سهم ۲۸ درصدی از ارزش بازار این صنعت را به خود اختصاص داده است.

انتظار می‌رود شرکت در سال ۱۴۰۱ با فرض دلار نیمایی با نرخ میانگین سالانه ۲۶۰،۰۰۰ ریال، نرخ نفت ۱۱۰ دلار به ازای هر بشکه و همچنین سایر مفروضات گزارش، سودی معادل ۲،۶۲۶ ریال به ازای هر سهم برای سرمایه‌گذاران خود محقق کند. بدین منظور برای بررسی بهتر تخمین سود، جدول تحلیل حساسیت سود هر سهم تهیه و در «بخش چهارم: آنالیز مالی و پیش بینی سود و زیان»، گزارش آورده شده است.

کد خبر 456408

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بر هدایت نقدینگی جامعه به سمت تولید

    تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بر هدایت نقدینگی جامعه به سمت تولید

    پنجمین جلسه پروژه های پیشران اقتصاد ملی به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور مدیران شرکتهای بزرگ عضو گروه، برگزار شد.

  • نفت؛ ویژگی مشترک اقتصاد ایران و قزاقستان

    نفت؛ ویژگی مشترک اقتصاد ایران و قزاقستان

    برخی از کارشناسان معتقدند که دولت آقای روحانی برخلاف استراتژی حال کشور، مهمترین توان و منابع دیپلماتیک کشور را برای توسعه روابط با کشورهای اروپایی و به سرانجام رساندن برجام به‌کار گرفتند که در نهایت به استراتژی حال کشور، نتیجه را باختند؛ اما در حال حاضر به نظر می رسد، دولت آیت الله رئیسی با درک اهمیت استراتژیک همسایگان ایران، قدم در مسیر روابط بیشتر با این همسایگان نهاده، که آرزو این است تا آورده‌های بسیار خوبی نصیب کشور کند.

  •  ایران چندمین کشور تولیدکننده نفت در جهان به شمار می‌رود؟

     ایران چندمین کشور تولیدکننده نفت در جهان به شمار می‌رود؟

    آمار نشریه فوربس نشان می‌دهد ایران سال ۲۰۲۱ بیشترین درصد افزایش تولید نفت در میان ۱۰ کشور برتر تولیدکننده جهان را به ثبت رسانده است.

  • اولویت پترول، استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تکمیل زنجیره ارزش در کمترین زمان است

    قانعی تأکید کرد: 

    اولویت پترول، استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تکمیل زنجیره ارزش در کمترین زمان است

    مدیرعامل پترول بر استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در کمترین زمان ممکن تأکید کرد. 

  • لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با افتی بیش از ۹۶۸ واحد، رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت مواجه شد و با کاهش دو هزار و ۸۳۱ واحدی باعث تثبیت این شاخص در محدوده ۳۸۸ هزار واحدی شد. شاخص کل از لحاظ تکنیکال احتمال اصلاح تا سطح یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد را دارد و برآورد می‌کنیم تا این محدوده افت ارزش را تجربه کند. از لحاظ بنیادی بازار به واسطه افزایش نرخ بهره دچار مشکلاتی شده است، اعتراضات سهامداران به سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص نرخ بهره منجر به تشکیل جلساتی شد که خروجی این جلسات کاهش نرخ بهره در هفته‌های آینده خواهد بود. از این رو با توجه به وضعیت تکنیکالی شاخص همچنین فشار فروش روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه انتظار این است که بازار امروز شاهد همین فشار فروش باشد

  • سرانه درآمد ایران چقدر است؟

    سرانه درآمد ایران چقدر است؟

    بانک جهانی رتبه‌بندی کشورهای جهان از نظر سطح درآمد در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =