۴ قلم محصول لبنی پرمصرف گران می شود؟

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: هیچگونه افزایش قیمتی برای ۴ قلم محصول لبنی تنظیم بازاری و حتی سایر اقلام لبنی نخواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس،" مسعود امرالهی " روز یکشنبه درخصوص نامه اخیر انجمن لبنی مبنی بر عدم امکان تخصیص ۵۰ درصدی تولیداتشان به چهار قلم محصول لبنی تنظیم بازاری افزود: امروز در جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، فروشگاه های زنجیره ای، بازرسی اتاق اصناف و سوپرمارکتی های استان تهران مشکل ضریب سود تولیدکنندگان و توزیع کنندگان آنالیز و تعیین شد.


مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ابلاغ مصوبه سود بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان تصریح کرد: براساس این مصوبه مقرر شد تولیدکنندگان ۵۰ درصد تولیدات خود را به تولید چهار قلم محصول لبنی تنظیم بازاری و توزیع کنندگان علاوه بر تامین نیاز بازار محصولات را با نرخ های مصوب قبلی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
وی گفت: در واقع مشکل اصلی تولیدکنندگان لبنی میزان سود بین تولید و توزیع بود که با ورود دولت و آنالیز قیمت ها این مشکل برطرف شد. در کنار چهار قلم محصول لبنی تنظیم بازاری قیمت سایر محصولات لبنی نیز افزایش قیمتی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید : ۴ شرط صنایع لبنی برای عرضه کافی محصولات پرمصرف





به گزارش ایرنا - وی افزود: براساس مصوبه دولت شهروندان باید شیر پاستوریزه ۹۰۰ گرمی را با قیمت ۱۵ هزارتومان، شیر کم چرب uf را ۱۸ هزارتومان، پنیر uf ۴۰۰ گرمی را ۳۷ هزارتومان و ماست دبه ای ۲.۵ کیلوگرمی را ۴۹ هزارو ۸۰۰ تومان طبق روال گذشته در فروشگاه های زنجیره‌ای و خرده فروشی های سراسر کشور خریداری کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از هموطنان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی و یا کمبود محصولات لبنی در بازار مراتب را به شماره تلفن ۱۲۴ سازمان تعزیرات برای برخورد قانونی با متخلفان اعلام کنند.

کد خبر 455777

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • 4 شرط صنایع لبنی برای عرضه کافی محصولات پرمصرف

    4 شرط صنایع لبنی برای عرضه کافی محصولات پرمصرف

    صنایع لبنی در نامه به معاون اول رئیس جمهور به ۴ پیش شرط برای اختصاص نیمی از تولیدات کارخانه به ۴ قلم کالای لبنی خبر داد.

  • زندگی صنعت بر لبه پرتـگاه

    زندگی صنعت بر لبه پرتـگاه

    مشکلات و موانع توسعه صنعتی در شرایط سخت اقتصاد ایران در میزگردی آنلاین با حضور مهدی کرباسیان، از مدیران نام‌آشنا و کهنه‌کار صنعت کشور و علیرضا کلاهی‌صمدی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران بررسی شد.

  • قیمت‌ها با دستور کنترل نمی‌شوند

    قیمت‌ها با دستور کنترل نمی‌شوند

    قیمت‌گذاری امری منسوخ شده در تمام دنیا است زیرا تاثیر مثبتی در کنترل تورم ندارد. وقتی به طور عادی نرخ عمومی تورم کنترل شود، دیگر نیازی به کنترل دستوری قیمت‌ها نخواهد بود. قیمت‌ها با امر و نهی کنترل نمی‌شوند بلکه نظام عرضه و تقاضا و تورم اصلی‌ترین عوامل اثرگذار بر تعیین قیمت‌ها هستند.

  • کاهش ۵۰ درصدی خرید گوسفند در عید قربان

    کاهش ۵۰ درصدی خرید گوسفند در عید قربان

    عید قربان هم نتوانست منجی بازار دام در روزهای رکودزده باشد. بر اساس اعلام مجتبی عالیان، مدیرعامل اتحادیه دامداران، در عید قربان امسال تقاضا برای خرید دام ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

  • قیمت مصوب ۵ محصول لبنی گران شد + سند

    قیمت مصوب ۵ محصول لبنی گران شد + سند

    قیمت مصوب ۵ محصول لبنی مورد توافق تولید کنندگان و اصناف قرار گرفت.

  • فروش بهاری صنایع غذایی کم شد

    فروش بهاری صنایع غذایی کم شد

    با انتشار گزارش‌های تولید و فروش گروه صنایع غذایی برای فصل بهار سال‌جاری، مشخص شد که ارزش کالای فروش رفته این شرکت‌ها به‌طور میانگین با افزایش قابل توجه ۶۷درصدی روبه‌رو شده است.

  • مصائب یک تصمیم نابخردانه

    شکاف دو نرخی بودن ارز آزاد و نیمایی روزبه‌روز بیشتر می‌شود

    مصائب یک تصمیم نابخردانه

    تصویب و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت روحانی آثار و نتایج مخربی روی اقتصاد بر جای گذاشت که این آثار همچنان باقی است. سیاست های آزاد سازی این ارز نیز که در دولت رییسی آغاز شده نتایج تورمی زیادی با خود به بار آورده است و معلوم نیست ارز دولتی تاکجا می تواند اقتصاد را درگیر خود سازد.

  • مهلت یک هفته‌ای ستاد تنظیم بازار به کارخانه‌های لبنی؛ تولید این ۴ محصول را افزایش دهید

    مهلت یک هفته‌ای ستاد تنظیم بازار به کارخانه‌های لبنی؛ تولید این ۴ محصول را افزایش دهید

    بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار، به کارخانه‌های لبنی یک هفته مهلت داده شده تا میزان تولید ۴ قلم کالای لبنی را که پس از اصلاح یارانه‌ها برای آنها نرخ تعیین شده به ۵۰ درصد ظرفیت تولید برسانند.

  • روغن، رکورد گرانی را شکست

    روغن، رکورد گرانی را شکست

    بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "روغن نباتی جامد" با ٢٤٧,٢ درصد و " روغن مایع " با ٢٣٣.٨ درصد و " پنیر ایرانی پاستوریزه " با ٥٥.٧ درصد بوده است.

  • اشتباه شده! کالاها از شنبه ارزان نمی‌شوند

    اشتباه شده! کالاها از شنبه ارزان نمی‌شوند

    معاون سازمان تعزیرات حکومتی وعده داده بود که قیمت برخی از کالاها از شنبه ارزان می‌شود اما حالا رئیس این سازمان این خبر را تکذیب کرده و گفته منظور اصلی این بوده که باید مصوبه‌ای برای ثبیت قیمت داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =