هزینه دریافت وام ۴۸۰ میلیونی مسکن ۱۳۴ میلیون تومان شد

با توجه به افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن به هر برگه ۱۴۰ هزار تومان، متقاضیان دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن باید ۱۳۴ میلیون تومان برای دریافت این وام هزینه کنند.

به گزارش صدای بورس، در معاملات امروز یکشنبه ۲۶ تیر ماه بازار سرمایه قیمت هر برگه اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در چند نماد زیرمجموعه تسه رشد اندک و در چند نماد نیز کاهش قیمت داشت.

به طور کلی در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، متوسط قیمت هر برگه تسهیلات مسکن در دامنه ۱۳۸ تا ۱۴۲ هزار تومانی برآورد می‌شود؛ ارزان‌ترین معامله امروز اوراق تسهیلات مسکن ۱۳۴ هزار تومان برای هر برگه و گران‌ترین معامله نیز به برگه ۱۴۷ هزار تومانی اختصاص دارد.

با احتساب میانگین نرخ خرید هر برگه حق تقدم تسهیلات مسکن ۱۴۰ هزار تومان، هزینه دریافت وام مسکن زوجین تهرانی با سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید همراه با ۸۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن ۱۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد شد؛ گفتنی است هر برگه تسهیلات مسکن حاوی ۵۰۰ هزار تومان وام است.

به عبارت دیگر، در حالی که وام گیرنده ماهانه ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله اقساط این تسهیلات را پرداخت می‌کند، اما بیش از یک میلیارد تومان به بانک پس می‌دهد، تنها می‌تواند از ۳۴۶ میلیون تومان این تسهیلات بهره مند شود.

همچنین برای دریافت وام مسکن فردی تهران تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان وام خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن، متقاضیان می‌بایست ۷۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق با احتساب هر برگه ۱۴۰ هزار تومان، هزینه کنند.


بیشتر بخوانید: جزئیات بسته حمایتی مسکن اعلام شد


در نهایت هم تنها ۲۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای متقاضی باقی می‌ماند که با آن می‌توان ۵ متر از یک مسکن با متوسط قیمت هر متر ۴۰ میلیون تومان خریداری کرد.

به گزارش مهر - بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران حدود ۴۰ میلیون تومان است که زوجین با وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی می‌توانند ۱۲ متر از یک واحد مسکونی را خریداری کنند؛ وام مذکور (۴۸۰ میلیون تومانی) تنها کفاف هزینه خرید ۲۴ درصد از یک واحد مسکونی ۵۰ متری و ۲ میلیارد تومانی در تهران را می‌دهد.

کد خبر 455772

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خانه در غرب تهران متری چند؟

    خانه در غرب تهران متری چند؟

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  •  قیمت این خانه حقوق ۵۰۰۰ سال یک کارمند است!

    قیمت این خانه حقوق ۵۰۰۰ سال یک کارمند است!

    در این گزارش به بررسی قیمت خانه هایی پرداخته‌ایم که شنیدن نرخ آنها شما را حیرت زده می‌کند.

  • بازار مسکن در انتظار فرجام برجام

    بازار مسکن در انتظار فرجام برجام

    عضو هیات مدیره مشاوران املاک اظهار داشت: واقعیت این است که پروژه مالیات ستانی از خانه‌های خالی شکست خورده‌ است. به طور قطع افرادی که دارای چند واحد محدود هستند، واحدهای خود را خالی نگه نمی‌دارند و این خانه‌های خالی متعلق به شرکت‌ها و نهادهای خاص هستند و برای اخذ مالیات کسی سراغ آنها نمی‌رود.

  • تصمیمات خلق الساعه، بلای جان بورس

    تصمیمات خلق الساعه، بلای جان بورس

    بازار سرمایه این روزها همسان با سایر بازارهای موازی مشتمل بر مسکن، ارز، طلا و مسکوکات نیست و اثرات تورمی سنگین موجود در بازارهای کالایی در بورس پدیدار نشده است...

  •  «تمدید خودکار» برای مالک و مستاجر مساله‏‌ساز شد

    «تمدید خودکار» برای مالک و مستاجر مساله‏‌ساز شد

     اشکال اساسی مصوبه «تمدید خودکار قراردادهای اجاره» -مطابق پیش‌بینی هشدارآمیز کارشناسان در زمان تصویب- در بازارهای اجاره و خرید خانه مساله‌ساز شد.

  • غذا در ترکیه لاکچری شد!

    غذا در ترکیه لاکچری شد!

    سیاست‌های عجیب اردوغان برای کنترل تورم ترکیه هیچ‌گاه نتیجه‌بخش نبود و جای تعجب ندارد که این کشور را وارد تورم شدیدی کرده است. تورم ترکیه قیمت‌های غذا را دو برابر کرده است و پرداخت هزینه‌ مواد غذایی برای بسیاری از اقشار جامعه دشوار است.

  •  چگونه از بانک‌های مختلف تسهیلات مسکن بگیرید؟

    چگونه از بانک‌های مختلف تسهیلات مسکن بگیرید؟

    تا همین چند سال پیش، تسهیلات مسکن برای برخی واحدهای مسکونی تا ۸۰درصد قیمت آن را پوشش می داد اما اکنون این اختلاف به کمتر از ۳۰درصد در همان خانه ها رسیده است.

  • هزینه اجاره خوابگاه؛ اتاق یک تخته، ۲۰۰ میلیون تومان رهن!

    هزینه اجاره خوابگاه؛ اتاق یک تخته، ۲۰۰ میلیون تومان رهن!

    اجاره خوابگاه در تهران قبلا می‌توانست بخش زیادی از هزینه‌های افراد را کم کند. اما حالا پابه‌پای مسکن، اجاره پانسیون هم بالا رفته است. برای اتاق‌هایی کوچک و برای یک تخت پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان اجاره لازم است. گاهی رهن این اتاق‌ها با توجه به موقعیت خوابگاه به ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

  • کوچ مستاجران شدت گرفت

    کوچ مستاجران شدت گرفت

    وضعیت بازار اجاره، بسیاری از مستاجران را مجبور به نقل مکان از منطقه فعلی خود کرده است.

  • جیحون متری ۴۰ میلیون تومان/پاسداران ۸۷ میلیون تومان

    جیحون متری ۴۰ میلیون تومان/پاسداران ۸۷ میلیون تومان

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • مستاجران دوباره بسته بندی شدند!

    مستاجران دوباره بسته بندی شدند!

    بسته جدید وزارت راه و شهرسازی در پنج محور برای کمک به اقشار اجاره‌نشین ارایه شده که تعیین سقف برای قراردادهای اجاره، دائمی شدن پرداخت کمک ودیعه مسکن، تسهیل وثایق بانکی وام اجاره، اولویت قرار دادن دهکهای اول تا سوم در پرداخت وام ودیعه و ارایه مشوقهای تسهیلاتی و مالیاتی به موجرانی که مصوبات دولت را رعایت می‌کنند، محورهای این بسته را تشکیل می‌دهد.

  •  وام ودیعه مسکن شامل چه کسانی می شود؟

    وام ودیعه مسکن شامل چه کسانی می شود؟

    در دو هفته گذشته ۱۷ هزار پرونده برای دریافت وام ودیعه مسکن تشکیل شد که ۴ هزار نفر هم این تسهیلات را دریافت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =