چرا قیمت طلا و سکه افت کرده است؟

در چند روز گذشته اخبار سیاسی و اجتماعی باعث افزایش نرخ دلار شد. حتی دلار از میانه‌های روز گذشته دلار به کانال بالاتر رفت و البته امروز بار دیگر به محدوده پیشین بازگشت.اما طلا و سکه روندی مشابه این ارز را طی نکردند. چرا افزایش قیمت دلار، روی بازار طلا تاثیر چندانی نگذاشت؟

به گزارش صدای بورس،سفر بایدن به خاورمیانه و از سوی دیگر چشم‌انداز منفی در نتیجه مذاکرات هسته ای باعث افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته شد. اما با این حال قیمت طلا و قیمت سکه همپا با قیمت ارز پیش نرفتند.

به گفته تحلیلگران این اتفاق می‌تواند ناشی از کاهش قیمت طلای جهانی باشد. طلای جهانی در کنار قیمت دلار اهرمی برای قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کشور محسوب می‌شود.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلا در بازار ایران کاهشی است و با رقم یک میلیون و ۳۵۹ هزار تومان معامله می‌شود.

سکه طرح جدید نیز روند نزولی دارد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داده و ستد می‌شود. به عبارت دیگر به کانال پایین‌تر رفته است.مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: سکه نتوانست برابر با دلار حرکت کند. کماکان با قیمت دلار فعلی حبابی را در قیمت سکه مشاهده می‌کنیم که به حدود دو میلیون تومان می‌رسد.

او ادامه داد: از سوی دیگر افت انس جهانی در روزهای گذشته بر روی قیمت طلا و سکه تاثیرگذار بود و این باعث شد قیمت این دو فلز گرانبها هماهنگ با دلار پیش نرود. چشم‌انداز فعلی مذاکرات نیز باعث شده است معامله‌گران در فاز هجومی‌تری برای خرید دلار فرو بروند.


بیشتر بخوانید: دو هفته بعد طلا بخرید


اقتصادنیوز درخصوص قیمت سکه نوشته است: قیمت سکه در چند وقت اخیر گرفتار حباب بوده و سکه‌بازان در یک محدوده خاص اسیر شده‌اند. سکه از طرفی در روزهای اخیر نتوانسته بالای مرز ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار بگیرد و از سوی دیگر از محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایین‌تر نرفته است.

قیمت این فلز زرد رنگ روز گذشته بر روی پله اول کانال ۱۵ میلیون تومان ایستاد. این در حالی بود که عده‌ای از معامله‌گران با توجه ریزش قیمت اونس طلا در انتهای هفته تصور می‌کردند که قیمت سکه هم آرایش نزولی به خود بگیرد.

قیمت سکه دیروز تحت تاثیر دلار حرکت کرد اما معامله‌گران معتقدند که حباب مجال قدرت‌نمایی از سکه‌بازان افزایشی را گرفته و بازار با چالش حباب روبرو شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارزش ذاتی سکه دیروز ۱۲ میلیون و ۹۶۳ هزار تومان بودکه نشان می‌دهد که انتظارات صعودی است. با این حال، ظرفیت رشد زیادی نیز در هفته های اخیر در بازار سکه مشاهده نشده است.

کد خبر 455752

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آیا طلا محبوبیت خود را از دست داد؟

    آیا طلا محبوبیت خود را از دست داد؟

    در هفته گذشته عوامل متعددی سبب شد تا قیمت طلا با روند نزولی همراه باشد. روز گذشته نیز قیمت هر اونس طلا به ۱۷۰۰ دلار رسید که نشان می‌دهد قیمت آن از هفته گذشته به روند نزولی خود ادامه داده است.

  • بازار جهانی طلا به روایت تحلیلگران

    بازار جهانی طلا به روایت تحلیلگران

    بازارهای طلا پس از فروش گسترده‌ای که در این بازار انجام شده، اندکی آرام می‌شوند و البته احتمال پرش کوتاه‌مدتی برای آن وجود دارد اما نمودارهای بلندمدت نشان می‌دهند که این منطقه تا سطح ۱۶۸۰ دلار به عنوان یک سطح پشتیبانی اصلی گسترش می‌یابد.

  • قیمت سکه در روز عید

    قیمت سکه در روز عید

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

  • طرح بازگشت  دوباره رانت به اقتصاد 

    برنامه مشترک وزارت صمت و مجلس علیه بورس کالا در شرف تصویب است  

    طرح بازگشت  دوباره رانت به اقتصاد 

    کارگروه مشترک مجلس و وزارت صمت در شرایطی که هیچ کرسی خاصی برای نهادهای اصلی مانند سازمان بورس در این کارگروه در نظر گرفته نشده از این پس معاملات زنجیره فولاد، پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی، میعانات گازی و ... را همگی تحت الشعاع تصمیمات وزارت صمت قرار خواهد داد که پیش بینی می‌شود این امر در نهایت به خروج محصولات مذکور از بورس کالا منتهی شود؛ همان اتفاقی که برای خودرو افتاد.  

  • قیمت سکه در بازار امروز

    قیمت سکه در بازار امروز

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

  • تصمیمات خلق الساعه، بلای جان بورس

    تصمیمات خلق الساعه، بلای جان بورس

    بازار سرمایه این روزها همسان با سایر بازارهای موازی مشتمل بر مسکن، ارز، طلا و مسکوکات نیست و اثرات تورمی سنگین موجود در بازارهای کالایی در بورس پدیدار نشده است...

  • درخواست مالیاتی از معاون اول رئیس جمهور

    درخواست مالیاتی از معاون اول رئیس جمهور

    انجمن حسابداران خبره در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی شد.

  • قیمت طلای سیاه افزایش یافت

    قیمت طلای سیاه افزایش یافت

    بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۰ صدم درصد افزایش در مقایسه با پایان معاملات روز پنجشنبه (۹۹ دلار و ۱۰ سنت)، به رقم ۹۹ دلار و ۴۸ سنت رسید.

  • یک پیش بینی جالب از قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    یک پیش بینی جالب از قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    پیش بینی می شود در هفته آینده با توجه به سیر نزولی قیمت انس جهانی، قیمت انس جهانی در همین محدوده باقی بماند. همچنین با توجه به مدیریت و کنترلی که از طرف بانک مرکزی روی قیمت ارز صورت گرفته شاهد تغییرات جزیی روی آن باشیم بنابراین در هفته آینده پیش بینی می شود با توجه به کاهش تقاضا برای خرید، انواع سکه با کاهش قیمت یا همان کاهش حباب قیمت مواجه شوند.

  • واگذاری سهام خودروسازی در خوان آخر

    واگذاری سهام خودروسازی در خوان آخر

    سید رضا فاطمی‌امین سه‌شنبه گذشته در حاشیه جلسه شورای عالی بورس از رو به اتمام‌بودن فرآیند ارزش‌گذاری دو خودروساز خبر داد و تاکید کرد که کارشناسان رسمی دادگستری در هفته‌های آینده این روند را به اتمام می‌رسانند و بعد از آن دولت سهام خود را به طور کامل واگذار می‌کند.

  • منتظر سقوط قیمت سکه باشیم؟

    منتظر سقوط قیمت سکه باشیم؟

    طلای جهانی وارد کانال ۱۶ هزار دلار شد،‌ کمترین قیمت ظرف دو سال گذشته. کاهش بی‌سابقه قیمت طلای جهانی چه تاثیری بر قیمت طلای داخل می‌گذارد؟در داخل هم منتظر ریزش قیمت باشیم؟

  • دلار از مبادلات بین ایران و روسیه حذف می شود ؟

    دلار از مبادلات بین ایران و روسیه حذف می شود ؟

    سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که تهران و مسکو دلار را از مبادلات بین خود کنار خواهند گذاشت.

  • آخرین قیمت میوه‌ های تابستانی

    آخرین قیمت میوه‌ های تابستانی

    به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی؛ قیمت عمده میوه های تابستانی پر مصرف عرضه شده در میادین میوه و تربار نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته اند، کاهش قیمت آن ها از یک تا ۱۰ هزار تومان بوده است.

  • دو هفته بعد طلا بخرید

    دو هفته بعد طلا بخرید

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت اونس جهانی طلا در هفته گذشته ۱۰۰ دلار کاهش یافت و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود قیمت فلز زرد در داخل کشور طی دو هفته آینده افت داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =