۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
قیمت طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس طلا پس‌از یک هفته پر فرازونشیب و در بحبوحه‌ ترس از تورم جهانی که قیمت آن را به پایین‌ترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسانده بود، نسبتاً ثابت مانده‌است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

متخصصین بازار عقیده دارند کاهش شدید قیمت طلا در هفته گذشته نتیجه افزایش قدرتمند شاخص دلار، موضع فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره و نگرانی در مورد تورم جهانی بوده‌است.

شاخص دلار به سطح ۱۰۷.۷۸ رسید که بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته را نشان می‌داد و باعث شد قیمت طلا تا محدوده ۱۷۱۰ تا ۱۷۸۰ دلار در هر اونس سقوط کند.

سرمایه‌گذاران دلار را به‌عنوان یک پشتوانه ایمن به طلا ترجیح می‌دهند.

انتشار اطلاعات مربوط به لیست حقوق و دستمزد مشاغل بخش غیرکشاورزی در آمریکا نشان می‌دهد ۳۷۲ هزار شغل در ماه ژوئن در آمریکا اضافه‌شده که ۱۰۰ هزار شغل بیشتر از حد انتظار بوده‌است.

این اطلاعات فدرال رزرو را تشویق به افزایش بیشتر نرخ بهره می‌کند تا تورم را پایین بیاورد. این اقدام مانع بهبود قیمت طلا می‌شود.

متخصصان عقیده دارند با توجه به ارزش بالای دلار، انتظار می‌رود قیمت طلا همچنان تحت فشار باشد بنابراین توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران طلا منتظر بمانند تا طلا دوباره روند افزایشی خود را از سر بگیرد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۲۴ سنت رسید و پلاتین با ۲ درصد افزایش، ۸۹۴ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده

بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته‌ای که رو به پایان است، نوسانات زیادی را تجربه کردند. با توجه به سیگنال‌هایی که برای بازارهای مالی وجود دارد، نوسانات آنها در هفته آینده چگونه پیش‌بینی می‌شود؟


بیشتر بخوانید :سکه اصلاح قیمت در پیش گرفت


بازارهای دلار، طلا و سکه، در هفته جاری نوسانات زیادی را تجربه کردند. قیمت دلار بازار آزاد، بر اثر نوساناتی که از روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شد و تا میانه‌های هفته اخیر ادامه داشت، حدود دو هزار تومان افزایش و کاهش را به خود دید. اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ثبات نسبی رسید. به گونه‌ای که که قیمت‌ها در بازار نوسان اندکی داشت.

در روزهای میانی هفته، دلار در یک کانال ثابت ماند و در هر دو روز، نرخ آن از کف قیمتی روز قبل بیشتر و از سقف قیمتی کمتر بود.

اخبار منفی و متضاد از مذاکرات برجام و سیگنال‌های افزایشی دیگر دلار را صعودی کرد. از جمله شاید بتوان به چشم‌انداز رشد تورم به ویژه با توجه به انتشار گزارش بانک مرکزی در مورد رشد نقدینگی و پایه پولی اشاره کرد.

به گزارش گسترش نیوز،در مقابل اما؛ اقدام بانک مرکزی به ارزپاشی در بازار، دلار را بار دیگر به مدار کاهش قیمت بازگرداند. هر چند بعد از ظهر دیروز، برخی فعالان بازار ارز از کمبود دلار و نبود پیشنهاد برای معامله خبر می‌دادند، اما امروز هم ثبات در قیمت دلار همچنان ادامه دارد.

کد خبر 455226

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کدام دارایی در فصل تابستان سودده‌تر است؟

    پیش بینی صدای بورس از وضعیت بازارهای سهام، سکه، ارز، خودرو، مسکن و بازارهای مالی را در این گزارش بخوانید.

  •  ۴ هزار دندان پزشک مالیات پرداخت نمی کنند

    ۴ هزار دندان پزشک مالیات پرداخت نمی کنند

    بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان مالیاتی کشور، ۱۴ هزار دندان‌پزشک بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ مالیات پرداخت کرده اند که به طور متوسط هر دندان پزشک حدود ۱۶ میلیون تومان مالیات داده است.

  • مشکلات سیاست‌ تنظیم بازار کالاهای مشمول‌ عرضه در بورس‌

    مشکلات سیاست‌ تنظیم بازار کالاهای مشمول‌ عرضه در بورس‌

    با انتشار متن مصوب کمیسیون صنایع و معادن درباره تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام عرضه در بورس‌های کالایی مخالفت های جدی با آن صورت گرفته است.

  • سکه اصلاح قیمت در پیش گرفت

    سکه اصلاح قیمت در پیش گرفت

    بررسی وضعیت سکه در یک نمودار تحلیل شد.

  • نامه مهم فعالان بازار سرمایه به مجلس

    نامه مهم فعالان بازار سرمایه به مجلس

    جمعی از فعالان بازار سرمایه طی نامه‌ای، خواستار ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به ماجرای مخالفت کمیسیون صنایع و وزارت صمت بانظر دولت و جلوگیری از اثرات سوء «طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی» برکلیت اقتصاد و بازار سرمایه شدند.

  • دو پیش بینی متفاوت از قیمت سکه

    دو پیش بینی متفاوت از قیمت سکه

    قیمت سکه داخلی در چند روز اخیر کانال ۱۵ میلیون را حفظ کرده است. ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار بیش از ۲ میلیون تومان اختلاف را نشان می دهد و حباب سکه به ۱۸ درصد رسیده بود. فعالان بازار معتقدند حباب قابل توجه سکه باعث شده خرید سکه پر ریسک شود.

  • اجرت ساخت طلا چه قدر است ؟/یا اعتماد کنید یا به اتحادیه مراجعه کنید

    اجرت ساخت طلا چه قدر است ؟/یا اعتماد کنید یا به اتحادیه مراجعه کنید

    اجرت طلا در زمان خرید پر بحث‌ترین موضوع میان خریدار فروشنده است که کشتی آرای، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا معتقد است، مشتری یا باید به طلافروش اعتماد کند یا بعد از خرید برای اخذ تأییدیه به اتحادیه مراجعه کند.

  • هشدار به سکه بازان

    به باور فعالان، بازار سکه با تقاضای مازاد روبرو شده و احتمالا قیمت سکه با ریزش همراه شود، بنابراین خریداران باید با هوشیاری کامل نسبت به خرید سکه اقدام کنند.

  • دوحه بخت برجام را باز می کند

    دوحه بخت برجام را باز می کند

    بعد از چندین ماه توقف مذاکرات برای احیای برجام در وین، میز مذاکرات از هتل کوبورگ به دوحه منتقل شد. انتظار می‌رفت این مذاکرات به توافق بیانجامد، اما بی نتیجه به پایان رسید.

  • خبر خوش برجامی

    خبر خوش برجامی

    حسین امیرعبداللهیان گفت: ایران آماده توافق خوب و پایدار جدی است و در طول مذاکرات ابتکارات و انعطاف های مهمی را ارائه کرده است.

  • هر کیلو برنج هاشمی معطر چند؟

    هر کیلو برنج هاشمی معطر چند؟

    این گزارش به بررسی قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی در بازار پرداخته است.

  • تاکیدمجمع تشخیص مصلحت نظام برای کاهش نرخ رشد نقدینگی

    تاکیدمجمع تشخیص مصلحت نظام برای کاهش نرخ رشد نقدینگی

    مجمع تشخیص مقرر کرد کنترل نقدینگی و ایجاد تناسب در نرخ رشد آن و رشد ناخالص داخلی به گونه ای باشد که هر ساله ۲۰درصد از نرخ رشد نقدینگی کاسته شود.

  • آیا دلار در کانال ۳۱ تومان باقی می‌ماند؟

    آیا دلار در کانال ۳۱ تومان باقی می‌ماند؟

    هفته گذشته، بازار ارز شاهد ثبات نسبی نرخ دلار در محدوده قیمتی نیمه اول کانال ۳۱‌هزار تومانی بود. به عقیده بسیاری از فعالان ارزی حضور متداوم نرخ شاخص ارزی در بازه مذکور ناشی از سیاست‌های جدید نهاد بازارساز در راستای کنترل نرخ ارز است.

  • هشدار به سکه بازان

    هشدار به سکه بازان

    به باور تحلیل گران یکی از دلایل مهمی که بازار سکه را با حباب بالای ۱۵ درصد رو به رو کرده است، انتظارات تورمی است که در میان معامله گران بازار فلز گران بهای داخلی وجود دارد.

  • قیمت مسکن چگونه کاهش می یابد؟

    قیمت مسکن چگونه کاهش می یابد؟

    با توجه به قیمت کنونی مسکن بر اساس اطلاعات مرکز آمار و همچنین روندیابی قیمت 5 ساله مسکن بر اساس نرخ دلار، قیمت هر متر مربع مسکن در حال حاضر با حباب 33 درصدی در بازار معامله می‌شود.

  • پیش‌بینی عجیب از قیمت‌ طلا و سکه

    پیش‌بینی عجیب از قیمت‌ طلا و سکه

    به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، همزمان با مدیریت بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز و در بازارهای داخلی و همچنین جنبه مثبت خبرهای سیاسی- اقتصادی در هفته‌ای که گذشت و اینکه طی ۲۴ ساعت روز چهارشنبه تا پنجشنبه، اونس جهانی طلا ۶۷ دلار افت ارزش پیدا کرد، سبب شد سکه و طلا در بازارهای داخلی نیز در مسیر کاهش قیمت‌ قرار بگیرد.

  • امکانات اقتصادی برای نوه‌های ما

    امکانات اقتصادی برای نوه‌های ما

    مقاله ای از جان مینارد کینز اقتصاددان مطرح با ترجمه کیان فرحزا در ارتباط با معضلات قرن حاضر در باب رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه عمومی و مقایسه آن با سده های گذشته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =