"شسپا" روی جاده روغنی به سرعت پیش می‌رود

شرکت نفت سپاهان با راه‌اندازی طرح‌های جدید، فروش و سودسازی خود را ارتقا می‌دهد.

صدای بورس - میثم قریشی؛ شرکت نفت سپاهان با قابلیت تولید ۷۲۰ هزار تن انواع روغن‌های بنزین، موتوری و صنعتی در کشور از نظر تولید کمی و کیفی روند صعودی دارد؛ سهم تولید و فروش محصولات موتوری در سبد محصوالت شرکت به میزان ۱۳ درصد رشد داشته و شعب فروش شرکت پخش کیمیا اسپیدی قشم برای توسعه فروش مویرگی در کشور و حذف واسطه‌ها، از ۱۰ استان در ابتدای سال به ۱۸ استان در پایان سال رسیده است. سال ۱۴۰۰ دو رکورد فروش ریالی با رقم ۱۳ هزار میلیارد ریال و فروش مقداری با حجم ۱۶۰ هزار تن در این شرکت به ثبت رسیده است.

محمدامیر نیکوهمت، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: در سال ۱۴۰۰ شرکت ۱۳ هزار میلیارد تومان فروش داشت که از این مبلغ ۲۸۵ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادرات داشته است و در مجمع با موافقت سهامدار عمده مقرر شد ۹۰ درصد سود شناسایی شده معادل ۶۰ تومان بین سهامداران توزیع شود.


بیشتر بخوانید: افزایش سود ۶۵ درصدی سرود


وی ادامه داد: پروژه‌های زیادی برای تثبیت بازار هدف در داخل و خارج کشور در افق برنامه‌ریزی ۵ ساله تعریف شده است؛ پخش مویرگی محصولات شرکت توسط کیمیا اسپیدی که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه نفت سپاهان است، بالا بردن کیفیت محصولات با اجرای پروژه FRW که پارافین‌های با کمتر از نیم درصدی در محصولات را تولید می‌کند و دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه HTT در سال ۱۴۰۲ تکمیل و ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه TDAE که کیفیت روغن را از منفی ۳ به منفی ۱۲ ارتقا می‌دهد و قابلیت صادرات نفت سپاهان به کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی و آفرقایی را افزایش می‌دهد و در نهایت سامانه ۴۰ هزار تنی بندر شهید رجایی که تا دو هفته دیگر راه‌اندازی می‌شود.

نیکوهمت تصریح کرد: هدف اصلی شرکت در سال جاری تکمیل پروژه‌هاست و بعد از آن اگر نیاز به سرمایه جدید بود درباره افزایش سرمایه تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر 455207

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بهترین زمان برای تغییر نرخ بنزین چه وقتی است ؟

    بهترین زمان برای تغییر نرخ بنزین چه وقتی است ؟

    تجربه دولت قبل در خصوص افزایش نرخ بنزین باعث شده دولت سیزدهم فعلا تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکند، اگر هم قرار بر گران شدن بنزین باشد باید با برنامه ریزی و طرح توسعه دقیق‌تری اینکار صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =