۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
صادرات آهن اسفنجی صفر شد

طبق آمار طی دو ماهه ابتدایی امسال بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن صادرات اقلام فولادی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای مقاطع تخت فولادی و شمش فولاد افزایشی رقم خورده اما در مقاطع طویل و محصولات فولادی، صادرات کاهشی شده است؛ این در حالیست برخلاف آنکه همیشه بیشترین رشد صادرات متعلق به آهن اسفنجی ثبت می‌شده است، میزان صادرات آن در دو ماهه امسال صفر شده است.

به گزارش صدای بورس،بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی دو ماهه نخست امسال ۵۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شده است که نسبت به ۴۱ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته و بیشترین رشد صادرات را به خود اختصاص داده است.

پس از آن در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری یک میلیون و ۶۶ هزار تن انواع شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شده است که به نسبت ۹۶۷ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، افزایش ۱۰ درصدی داشته و بیشترین میزان صادرات فولادی‌ها به لحاظ وزنی ثبت کرده است.


بیشتر بخوانید: سیاست‌های اقتصادی دولت کدام صنایع را پرریسک کرده است؟


در مقابل مجموع مقاطع طویل و محصولات فولادی صادر شده در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است. کل مقاطع طویل فولادی صادر شده در دو ماهه امسال به ۳۰۱ هزار تن رسیده که نسبت به ۴۳۷ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، ۳۱ درصد افت داشته است.

همچنین میزان صادرات محصولات فولادی در مدت مذکور سال جاری برابر ۳۵۷ هزار تن ثبت شده که در مقایسه با ۴۷۸ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کمتر است.

به گزارش ایسنا، در نهایت آهن اسفنجی نیز با افت ۱۰۰ درصدی صادرات در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در آمار صادرات اقلام فولادی به چشم می‌خورد. در حالیکه طی دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ قریب به ۱۲۰ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد، صادرات آن در دو ماهه امسال به صفر رسید. البته این در حالیست که میزان واردات آن نیز صفر است.

کد خبر 455185

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =