۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
چهره طلا کدر شد

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین رقم در ۸.۵ ماه گذشته کاهش یافته است.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ قیمت جهانی طلا که سال ۲۰۲۲ را از محدوده ۱۸۳۰ دلار آغاز کرده و در ماه مارس به رکورد ۲۰۴۳ دلار رسیده بود، امروز به سطح ۱۷۶۳ دلار در هر اونس سقوط کرده است. همچنین افت قیمت طلا در بازه ۳۰ روزه بیش از ۷۸ دلار و نسبت به یک سال قبل معادل ۳۳ دلار بوده است.

کارشناسان معتقدند، علت اصلی افت قیمت طلا، رشد شاخص دلار به بالاترین سطح در ۲۰ سال گذشته است. تحلیلگران بازار طلا نیز می‌گویند، از نظر تحلیل تکنیکال، دست‌کم چشم‌انداز یک ماهه طلا و نقره نزولی است.

در حال حاضر نگرانی درباره رکود و تورم موجب کاهش ریسک‌پذیری معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازارهای کامودیتی و سهام شده است. در معاملات امروز چهارشنبه، قیمت نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر به کمتر از ۱۰۴ رسید که نسبت به آغاز معاملات هفته جاری، بیش از ۸ دلار کاهش نشان می‌دهد.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران منتظر بیانیه کمیته فدرال بازار آزاد در نشست امشب فدرال رزرو درباره نرخ تورم و نرخ بهره هستند. از دیگر گزارش‌های مهم می‌توان به گزارش بازار کار آمریکا اشاره کرد. پیش‌بینی می‌شود تعداد مشاغل غیرکشاورزی ایجاد شده در ماه ژوئن نسبت به ماه می به میزان ۲۵۰ هزار شغل افزایش یافته باشد.

نوسان یک ماهه قیمت طلا در نمودار زیر نشان داده شده است.

چهره طلا کدر شد

کد خبر 455045

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دلار صدرنشین ارزهای جهان شد

    دلار صدرنشین ارزهای جهان شد

    روز گذشته سهام آسیایی سقوط کرد و دلار به بالاترین حد دو دهه اخیر در برابر یورو رسید؛ زیرا ترس سرمایه‌گذاران از اینکه این قاره جهان به سمت رکود سوق یابد بیشتر از گذشته شده است.

  • دلار امروز چقدر قیمت خورد؟

    دلار امروز چقدر قیمت خورد؟

    قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۸۵۵ تومان اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =