۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
"شسپا" حداکثری تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت نفت سپاهان در سالن همایش‌های هتل ارم با حضور ۸۲ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش صدای بورس؛ نتیجه نهایی عملکرد شرکت نفت سپاهان در سال ۱۴۰۰ با ۱۰۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته باعث ثبت ۳۴.۵۳۶ میلیارد ریال سود خالص شد. مبلغ کل فروش شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۵ درصد افزایش یافته است که عمدتا ناشی از تغییرات نرخها و تغییر در ترکیب فروش است. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نیز متناسب با فروش و رشد قیمتها ۸۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

محمدامیر نیکوهمت، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: نفت سپاهان با قابلیت تولید ۷۲۰ هزار تن انواع روغن‌های بنزین، موتوری و صنعتی در کشور از نظر تولید کمی و کیفی روند صعودی دارد؛ سهم تولید و فروش محصولات موتوری در سبد محصوالت شرکت به میزان ۱۳ درصد رشد داشته و شعب فروش شرکت پخش کیمیا اسپیدی قشم برای توسعه فروش مویرگی در کشور و حذف واسطه‌ها، از ۱۰ استان در ابتدای سال به ۱۸ استان در پایان سال رسیده است. سال ۱۴۰۰ دو رکورد فروش ریالی با رقم ۱۳ هزار میلیارد ریال و فروش مقداری با حجم ۱۶۰ هزار تن به ثبت رسیده است.

وی افزود: سال گشته را با فروش ۷۰۵ هزار تن انواع محصولات و شناسایی درامد ۱۳۳ هزار میلیارد ریالی پشت سر گذاشتیم که از این میزان ۲۶۹ هزار تن محصول به ارزش ۶۶ هزار میلیارد ریال مربوط به فروش در بازارهای داخلی و بیش ۴۳۶ هزار تن به ارزش ۶۶ هزار میلیارد ریال نیز مربوط به صادرات محصولات به کشورهای هدف است.


بیشتر بخوانید:نفت گران شد


نیکوهمت ادامه داد: با پروژه‌های در دست اجرا قصد افزایش کیفیت محصولات را داریم و با ایجاد بازار در آمریکای‌جنوبی، آفریقای‌جنوبی و روسیه قصد داریم صادرات شرکت را بالا می‌بریم اما به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم با برند خودمان صادر کنیم. به دنبال طراحی برند مشترک خارجی که نشانی از اسپیدی در آن‌ها دیده می‌شود، هستیم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. تا دو هفته آینده در راستای توسعه بازار صادراتی و کاهش دموراژ پروژه کشتی ۴۰ تنی در بندر عباس کلید می‌خورد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: طرح کاهش پارافین به ۵ درصد و تولید محصولات سبز را در دست اجرا داریم که در دهه فجر این پروژه‌ها راه‌اندازی می‌شوند. در زمینه افزودنی‌هایی که نیاز داریم، پروژه‌های خوبی را با شرکت‌های دانش بنیان جلو بردیم و همچنین یک طرح برای جلوگیری از فروش جنس تقلبی به نام نفت سپاهان اجرا می‌کنیم.

"شسپا" حداکثری تقسیم کرد

در پایان مجمع ۶۰ تومان به ازای هر سهم سود نقدی تقسیم و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی تعیین شد.

کد خبر 455029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =