مبوه‌های تابستانی فراوان اما گران

میوه‌های تابستانی در میدان مرکزی تره‌بار تهران فراوان است، اما قیمت‌ها بالا است و باوجودی که اوج عرضه میوه در تابستان است، ظاهرا با این روند، قیمت‌ها قصد پایین آمدن ندارد.

به گزارش صدای بورس، در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به عنوان محل عمده فروشی، قیمت‌های انواع میوه بالا و میانگین قیمت‌ها تقریبا کیلویی ۲۵ هزار تومان است که البته پای اینها به مغازه های سطح شهر که می رسد تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت دارد.

اگرچه تفاوت نرخ میدان مرکزی میوه و تره بار تهران و مغازه های سطح شهر نباید بیش از ۳۰ درصد باشد اما تقریبا اغلب کسبه این مصوبه را رعایت نمی‌کند و نظارت چندانی هم محسوس نیست.

نشان می‌دهد میوه‌های تابستانه در میدان مرکزی میوه فراوان است و از هر نوع میوه ای پیدا می‌شود حتی خارجی، اما قیمت های آن خیره‌کننده است.

در میدان مرکزی میوه هر کارتن آناناس ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رود؛ انبه وارداتی هم از ۵۵ تا ۷۵ هزار تومان در هر کیلو قیمت دارد.

تابستان اوج عرضه میوه به بازار است و عجیب است که کاهش قیمتی در میوه‌ةای تابستانی دیده نمی‌شود. در میدان، بخش قیمت‌های صیفی‌جات، سیب زمینی هر کیلو حدود ۱۳ هزار تومان و گوجه و بادنجان و پیاز هم در محدوده ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در هر کیلو به فروش می رود.

جدیدترین قیمت میوه در میدان مرکزی تره بار تهران به این شرح است:

مبوه‌های تابستانی فراوان اما گران

میدان مرکزی میوه و تره بار در جنوبی ترین قسمت شهر تهران محدود به اتوبان آزادگان قرار دارد و روزانه انواع میوه از استان‌های مختلف به این منطقه سرازیر می شود و از آنجا به صورت مویرگی در شهر تهران توزیع می‌شود یا به استان‌های دیگر می‌رود.

به گزارش فارس، قیمت‌های میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت‌های عمده‌ فروشی است و میوه وقتی به مغازه‌های شهر یا میادین داخل شهر می رسد، قیمت آن افزایش دارد.

کد خبر 455021

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • میوه داخلی‌ گران‌تر از وارداتی شده است

    میوه داخلی‌ گران‌تر از وارداتی شده است

    در حالی که فصل اوج عرضه میوه رسیده است اما قیمت‌ میوه در اوج قرار دارد و برخی میوه‌های داخلی از وارداتی هم گران‌تر شده است، طبق بررسی‌ها سه دلیل عمده برای گرانی قیمت میوه مطرح است.

  • عبور قیمت اقلام پروتئینی از خط قرمز

    عبور قیمت اقلام پروتئینی از خط قرمز

    تعداد شکایت‌های مردمی از عبور قیمت ارزاق از خط قرمزهای دولت رو به افزایش است

  • نرخ تورم در خرداد؛روغن جامد رکورددار افزایش قیمت

    نرخ تورم در خرداد؛روغن جامد رکورددار افزایش قیمت

    طبق گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب از ۵۳ قلم کالای منتخب، ۳۷ قلم تغییر قییمت بالاتر از تورم نقطه ای نقاط شهری کشور (۵۱.۴) داشته اند.

  • میوه ارزان شد؟

    میوه ارزان شد؟

    مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

  • قیمت میوه های تابستانی را ببیند

    قیمت میوه های تابستانی را ببیند

    رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی بار، قیمت ۶۶ قلم میوه و صیفی در روز اعیاد قربان و غدیر از ثبات برخوردار است.

  • کارتن خالی طلا شد

    کارتن خالی طلا شد

    ماشین های خرید ضایعات انباری و منازل که بسیار پر سر و صدا هم هستند در تمام کوچه و خیابان‌ها بسیار زیاد شده‌اند.

  • روغن، رکورد گرانی را شکست

    روغن، رکورد گرانی را شکست

    بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "روغن نباتی جامد" با ٢٤٧,٢ درصد و " روغن مایع " با ٢٣٣.٨ درصد و " پنیر ایرانی پاستوریزه " با ٥٥.٧ درصد بوده است.

  • خارجی‌ها ؛ مشتریان پروپاقرص بازار چینی در تهران / برنج چینی گران‌تر از برنج ایرانی

    خارجی‌ها ؛ مشتریان پروپاقرص بازار چینی در تهران / برنج چینی گران‌تر از برنج ایرانی

    بازار مواد غذایی چینی‌ها در خیابان کریمخان یکی از مراکز خرید خاص پایتخت است. این بازار مملو از خوراکی‌های عجیب و غریب با بسته‌بندی‌های خیره‌کننده است که شاید تاکنون نامشان به گوشتان نخورده باشد. از مواد غذایی چینی‌ها و ژاپنی‌ها، کره‌ای گرفته تا میوه‌های چهار فصل و ادویه‌های آسیایی برای طبخ غذاهای مخصوص و لذیذ.

  • سرانه مصرف میوه خانوارها در سراشیبی

    سرانه مصرف میوه خانوارها در سراشیبی

    مصرف میوه به اذعان کارشناسان و دست اندرکاران روند کاهشی دارد و برخی کارشناسان حوزه سلامت نسبت به کاهش میوه در سبد خانوار هشدار دادند.

  • این میوه‌ها ارزان شدند

    این میوه‌ها ارزان شدند

    قیمت ۱۶ قلم میوه ازجمله انگور عسگری، آناناس طلایی، آلو قطره، لیمو ترش، شکرپاره، بدامی و... در میادین میوه و تره بار کاهش داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =