۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
قیمت موبایل ۱۵ تیر ۱۴۰۱

قیمت موبایل در انواع برندهای سامسونگ، اپل و شیائومی را در بازار امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱، مشاهده می‌کنید.

به گزارش صدای بورس ،در جدول‌های زیر، قیمت موبایل در بازار امروز ۱۵ تیر (در مورد تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند)، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است.

البته قیمت موبایل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

قیمت موبایل ۱۵ تیر ۱۴۰۱

قیمت موبایل ۱۵ تیر ۱۴۰۱

قیمت موبایل ۱۵ تیر ۱۴۰۱

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، درباره افزایش واردات گوشی‌های مسافری گفت: از اول تا ۲۲ خرداد بیش از ۴۰ هزار دستگاه گوشی موبایل از رویه مسافری وارد ایران شد. این رقم را اگر از ابتدای سال تا پایان خرداد در نظر بگیریم، به ۱۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

محمدرضا عالیان عنوان کرد: در این مدت ما دائما پیامدهای چنین اتفاقاتی را به دستگاه‌های ذی‌نفع اعلام کردیم. اگر این فرآیندها اصلاح نشود و به رویه عادی بازنگردد، رویه مسافری به ترفندی برای قاچاق و سوءاستفاده تبدیل می‌شود.


بیشتر بخوانید: کاهش شیب افزایش قیمت گوشی موبایل/ جدول


چه کسانی گوشی مسافری وارد می‌کنند؟

او درباره اینکه چه کسانی اقدام به واردات گوشی مسافری می‌کنند توضیح داد: از ۱۰۰ هزار موبایل که تا پایان خرداد به رویه مسافری وارد کشور شدند، ۹۰ هزار دستگاه آیفون بود. به نظر می‌رسد کسانی که مدارک مسافران دسترسی دارند اقدام به واردات می‌کنند. پس پی‌بردن به این ماجرا که چه کسانی پشت این ماجرا هستند، سخت نیست. این افراد شغل ۲۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دولت با سیاست جدید خود باعث شد قاچاق موبایل شکل رسمی به خود بگیرد. یعنی گاهی گوشی قاچاق از یک مرز زمینی وارد کشور می‌شود، سپس افراد با مراجعه به گمرک و ارائه پاسپورت، آن را رجیستر می‌کنند. این اتفاق همان رسمت بخشیدن به قاچاق است.

به گزارش تجارت نیوز، عالیان در پایان یادآور شد: امسال وزارت اقتصاد تصمیم گرفت که رویه رجیستری گوشی‌های مسافری را به حالت قبل برگرداند. بر این اساس کالا باید در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) احراز شود. اما گوشی‌هایی که از مرزهای زمینی وارد کشور می‌شوند، از این مورد مستثنی شده‌اند. اگر حتی به این ماجرا خوش‌بین باشیم که گمرک از روند قانونی اقدام به رجیستری گوشی می‌کند و رانتی در این زمینه وجود ندارد، این نحوه واردات، راه را برای رجیستری گوشی‌های قاچاق باز می‌گذارد.

کد خبر 454994

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وضعیت بلاتکلیف بازار تلفن همراه

    وضعیت بلاتکلیف بازار تلفن همراه

    دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، ارزی تخصیص داده نمی شود، گفت: به دلیل کاهش تقاضا، فروشندگان کالاها را با زیان و زیر قیمت می فروشند.

  • واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار عملا متوقف است

    واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار عملا متوقف است

    دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه برای واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار، ارزی تخصیص داده نمی شود، گفت: به دلیل کاهش تقاضا، فروشندگان کالاها را با زیان و زیر قیمت می فروشند.

  • اجرای بی سروصدای ممنوعیت واردات گوشی آیفون

    اجرای بی سروصدای ممنوعیت واردات گوشی آیفون

    از ابتدای امسال، بارها موضوع ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار مطرح و اقدامات سوال برانگیزی در این رابطه صورت گرفت ولی مسئولان مربوطه آن را تکذیب کردند، اما ابلاغ درآمدهای گمرکی قانون بودجه، نشان‌دهنده افت شدید حقوق ورودی این گوشی‌ها از ۲۵۰۰ میلیارد به ۱۰۰ میلیارد تومان است که می‌تواند مهر تائیدی بر اعمال محدودیت و ممنوعیت واردات باشد؛ مگر تصمیم دیگری اخذ شود.

  • ارزانترین گوشی در بازار چند؟

    ارزانترین گوشی در بازار چند؟

    در بازار موبایل، گران‌ترین محصول در میان لیست محبوب‌ترین مدل‌ها، گوشی موبایل اپل آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۵۶ گیگابایت و ارزانترین آنها نیز یک مدل گوشی سامسونگ است.

  • واردات گوشی کم شد

    واردات گوشی کم شد

    اعلام معاون گمرک ایران از کاهش واردات گوشی تلفن همراه به ۷۲۷.۸ میلیون دلار در سه ماه اول امسال حکایت دارد.

  • چه خبر از قیمت موبایل در بازار؟

    چه خبر از قیمت موبایل در بازار؟

    درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی گفت: در زمان کرونا خیلی از ادارات و مدارس دورکاری داشتند، در نتیجه درخواست برای خرید گوشی بیشتر بود. اگر چه در شرایط فعلی درخواست کمتر شده است اما جزو سبد خانوار محسوب می‌شود.

  • ۴۰۰ میلیارد تومان در جیب ۳ میلیون سهامدار

    ۴۰۰ میلیارد تومان در جیب ۳ میلیون سهامدار

    شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۱، سود سنواتی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار سهامدار به مبلغ بیش از ۴ هزار میلیارد ریال، از ۴۴ شرکت دریافت و به حساب مردم واریز شده است.

  • آیفون بدون پورت وارد بازار می شود

    آیفون بدون پورت وارد بازار می شود

    با رشد روزافزون محبوبیت سیم‌کارت الکترونیکی، آیفون ۱۴ ممکن است پرچمدار استفاده از این فناوری شود.

  • بی‌اعتنایی آیفون به رکود بازار تلفن هوشمند

    بی‌اعتنایی آیفون به رکود بازار تلفن هوشمند

    با این که بازار جهانی تلفن هوشمند وضعیت بغرنجی پیدا کرده، اما فروش آیفون ۱۳ همچنان خوب است و اپل انتظار دارد آیفون ۱۴ پس از عرضه به بازار، وضعیت بهتری از این داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =