" کاما " سود حداقلی داشت اما پر از اخبار پول‌ساز بود

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت باما با حضور ۵۲ درصد سهامداران در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش صدای بورس؛ شرکت باما یکی از صادرکنندگان کنسانتره روی ، سرب و شمش روی به خارج از کشور است و به لحاظ کیفیت محصولاتی قابل قیاس با مشابه خارجی دارد. استراتژی شرکت توسعه اکتشافات، استخراج ، فرآوری و افزایش ظرفیت با اجرای طرح‌های بازسازی و توسعه در این شرکت و شرکت های تابعه است.

حسن اسلامی قانع، مدیرعامل شرکت باما گفت: از جمله ریسک‌های شرکت نوسان عیار خاک معدنی در معادن موجود، تغییرات پر نوسان در قیمت‌های جهانی و تاثیر مباحث بین المللی در روابط تجاری ایران و نوسانات نرخ ارز است. زنجیره پیوسته از ابتدایی‌ترین اقدامات معادن تا تولید نهایی در سیستم زنجیره شرکت وجود دارد. فروش شرکت اصلی با توجه به محدودیت‌ها به صورت یکنواخت انجام نمی‌شود و همواره سعی شده در بهترین زمان تصمیم در خصوص فروش اتخاذ شود.


بیشتر بخوانید:فعلاً امکان فروش سهام عدالت وجود ندارد


اسلامی افزود: ماده معدنی پس از استخراج دو سه مرحله را طی می‌کند؛ تولید روی شرکت بیش از سرب است اما ممکن است تغییراتی اتخاذ شود تا میزان سرب نیز افزایش یابد. بخشی از سولفور روی را به شرکت‌هایی می‌دهیم و آنها به صورت کارمزدی به شمش روی تبدیل می‌کنند و به ما تحویل می‌دهند.

مدیر عامل باما ادامه داد: مواد معدنی که برای شرکت استفاده می‌شود اغلب از خود شرکت است و بخشی از آن از بورس کالا خریداری می‌شود. در ۳ هفته گذشته پروانه معدن را بعد از ۳ سال فعالیت به صورت ۲۵ ساله تمدید کردیم. طبق پروانه شرکت ۲۵ سال ذخیره دارد و در سال اینده نیز ذخایر جدیدی اکتشاف می‌شود.

این فعال صنعت معدن تصریح کرد: معدن صاحب دیوان، متعلق به شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی که شرکت باما مالک ۳۰ درصد آن است، پروانه بهره برداری خود را با ذخیره حدود ۷۰ میلیون تن گرفته است. شرکت کانی کربن طبس افزایش ذخیره داشته و تکلیف این شرکت افزایش تولید است، معدن ذغال سنگ روباز این شرکت جز مزایای شرکت است.

کد خبر 454942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهامدار IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 1
    کاما بدبختمون کرد با این کاهش قیمت و عدم رشد قیمت سهام یک سهم مزخرف به تمام معنا و مافیایی شدید