ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان اجباری است

 رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "با ساماندهی مشاوران املاک قراردادهای زیرزمینی مسکن را مدیریت می‌کنیم"گفت: تعیین سقف افزایش اجاره‌بها بازار را تاحدی کنترل کرد.

به گزارش صدای بورس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره نهضت ملی مسکن با بیان این‌که ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی بسیار مشکل و سیر برنامه‌های طولانی است، اظهار کرد: ۵.۲ میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام‌ کرده‌اند و تاکنون برای ۳ میلیون واحد زمین تامین شده است.

وی با بیان این‌که تامین زمین ۱.۴ میلیون واحد باقیمانده تعیین تکلیف شده است،‌ افزود: در نهضت ملی مسکن برخلاف مسکن مهر فضای سبز و تراکم‌ها بسیار متفاوت شده و کیفیت تمامی واحدها افزایش می‌یابد.

وی همچنین با بیان این‌که ۱۹۰ هزار مسکن مهر باقی مانده که بخش عمده‌ای از این واحدها در قالب تعاونی بوده و این تعاونی‌ها توسط مدیران ناکارآمد اداره می‌شد، گفت: تیمی برای رسیدگی به این مشکل در نظر گرفته و از محل قانون برنامه و بودجه برای این بخش هم تسهیلاتی در نظر گرفته ایم و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۷ تا ۸ میلیون نفر مستأجر در کشور داریم، افزود: گزارش ها نشان می‌دهد تعیین ۲۵ درصد نرخ اجاره و پرداخت تسهیلات توانسته این بازار را تا حدی کنترل کند و بخش قابل توجهی از جابه جایی‌ها کاسته شده است.

قاسمی از معرفی ۱۰۰ هزار نفر به بانک‌ها برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داد و تصریح کرد:‌ این کار برای اقشار کم درآمد موثر است. از سوی دیگر ساماندهی مشاوران املاک و سامانه کد رهگیری به وزارت راه وشهرسازی منتقل شده است. قراردادهای زیر زمینی کاملا مدیریت می شود و تمامی واحدهایی که خالی است و در قالب قرارداد های زیر زمینی بوده است مدیریت و کنترل می شود.


بیشتر بخوانید: چرا بانک‌ها وام ودیعه نمی‌دهند؟


وی با یادآوری این‌که در سامانه املاک و اسکان تاکنون ۲ میلیون نفر خوداظهاری کرده‌اند،‌ اضافه کرد: سال گذشته این سامانه هک و مشکلاتی در این بخش ایجاد شد. طبق قانون باید تمامی مردم در این سامانه ثبت‌نام کنند و در صورتی که ثبت نام انجام نشود طبق قانون، خدمات بانکی نباید ارائه شود و تمامی ثبت نام مدارس هم از طریق ثبت اطلاعات این سامانه باید انجام شود. این سامانه زیر ساخت بنیادی و اساسی است که تاکنون کمتر دستگاه ها برای اتصال به آن توجه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌وی بیان کرد: اطلاعات ۶۲ میلیون نفر را تاکنون در سامانه املاک و اسکان داریم و برای تمامی این متقاضیان پیامک ارسال می شود.طی چند ماه گذشته ۶۰۰ هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده‌ایم و این واحدها به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند که از این تعداد تنها ۶۰ نفر اعتراض کرده اند.

کد خبر 454819

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبرهای جدید وزیر راه در مورد طرح نهضت ملی مسکن و مالیات خانه های خالی

    خبرهای جدید وزیر راه در مورد طرح نهضت ملی مسکن و مالیات خانه های خالی

    قاسمی گفت: در چند ماه گذشته ۶۰۰ هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده ایم و این واحدها به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.

  • حق کمیسیون بنگاههای مسکن را چگونه پرداخت کنیم؟

    حق کمیسیون بنگاههای مسکن را چگونه پرداخت کنیم؟

    حق کمیسیون آژانس‌های مسکن برای معاملات ملکی، باید طبق نرخ‌نامه مصوب کمیسیون نظارت بر اصناف دریافت شود. در غیر این صورت تخلف صورت گرفته و می‌توان به روش‌های گوناگون در این خصوص شکایت کرد.

  • شروع مرحله جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن

    شروع مرحله جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن

    مرحله جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن در ۴۰ شهر از ساعت ۱۲ ظهر امروز (چهارشنبه) ۱۵ تیر آغاز خواهد شد.

  • جریمه مالیاتی در انتظار بانک هایی که وام ودیعه نپردازند

    جریمه مالیاتی در انتظار بانک هایی که وام ودیعه نپردازند

    بانک‌ها برای امسال نیز باید ودیعه مسکن را با سقف‌های جدید بپردازند و اگر بدون دلیل موجه بانکی از پرداخت این وام امتناع کنند، مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد.

  • دفتر مشاوران املاک متخلف پلمب می‌شود

    دفتر مشاوران املاک متخلف پلمب می‌شود

    صدور کد رهگیری برای هرگونه معاملات املاک، بدون هزینه است، اما برخی از آژانس‌های مسکن برای صدور آن مبالغ میلیونی درخواست می‌کنند که این کار تخلف است و در صورت شکایت، بنگاه معاملات ملکی پلمب خواهد شد.

  • ارزانترین و گرانترین مناطق تهران

    ارزانترین و گرانترین مناطق تهران

    متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تهران در حال حاضر ۱۹ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان است و این منطقه ارزان ترین منطقه تهران به لحاظ قیمت مسکن محسوب می شود.

  • از سرگیری خوداظهاری مالکان و مستاجران در سامانه املاک و اسکان

    از سرگیری خوداظهاری مالکان و مستاجران در سامانه املاک و اسکان

    با اعلام مشروط شدن ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به داشتن کدرهگیری سامانه املاک و اسکان، مالکان و مستاجران که در یکسال اخیر موفق به ثبت نام نشده‌اند باید اطلاعات سکونتی خود را در سامانه یاد شده ثبت کنند.

  • آمار تکان‌دهنده از بحران گرانی مسکن

    آمار تکان‌دهنده از بحران گرانی مسکن

    رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس سهم هزینه های مسکن در سبد خانوارهای شهری ایران را بین ۶۰ تا ۷۰ درصد خواند و تاکید کرد: این در حالی است که میانگین این شاخص در جهان ۱۸ درصد است و در دامنه نوسانات حدودا ۱۵ تا ۲۵ درصد است.

  • خبرهای مهم مجلس در مورد بنزین و سهام عدالت

    خبرهای مهم مجلس در مورد بنزین و سهام عدالت

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می کنیم ۴ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و گروه های بعدی اولویت دار نیز کارگران، کارمندان و ... هستند و احتمالا تا اواسط تابستان آیین نامه فراخوان ثبت نام سهام عدالت در کشور اعلام بشود.

  •  متوسط قیمت مسکن در تهران ۴۱.۴میلیون تومان شد

    متوسط قیمت مسکن در تهران ۴۱.۴میلیون تومان شد

    بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط قیمت مسکن در تهران طی خرداد امسال به ۴۱.۴میلیون تومان رسید. بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در خرداد را ۳۹.۴میلیون تومان اعلام کرده بود.

  • اجاره ۲ میلیونی برای زندگی در اصطبل

    اجاره ۲ میلیونی برای زندگی در اصطبل

    هشت سال داشت که برای برداشتن آب از آب‌بند غرق شد. این حکایت یکی از ده‌ها کودکی است که در اصطبل و گاوداری زندگی می‌کنند. نه آب دارند نه برق. جایی که تا مرکز شهر اصفهان کمتر از ۱۰ دقیقه فاصله دارد. اینجا ارزان‌ترین سرپناهی است که پیدا کرده‌اند. اما همین اصطبل و گاوداری هم ۱۰ تا ۱۵ میلیون رهن می‌خواهد و ۱٫۵ تا دو میلیون تومان اجاره.

  • بلاتکلیفی مشمولان نهضت مسکن ملی

    بلاتکلیفی مشمولان نهضت مسکن ملی

    گرچه وزارت راه‌وشهرسازی از آغاز ثبت‌نام نهضت مسکن ملی از روز چهارشنبه خبر داد، اما مخاطبان تجارت‌نیوز از اختلال سامانه ثبت‌نام خبر می‌دهند. برخی مشمولان این طرح نیز می‌گویند به‌رغم پرداخت وجه هنوز خبری از زمین‌های طرح نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =