سرمایه‌گذاران برای خرید عجله نکنند!

به نظر می‌رسد صنایع شیمیایی و غذایی را در بین صنایع کوچک می‌توان جزو صنایع پیشرو به حساب آورد...

به نظر می‌رسد صنایع شیمیایی و غذایی را در بین صنایع کوچک می‌توان جزو صنایع پیشرو به حساب آورد. با توجه به تورم کالایی که به صنایع شیمیایی خورده و در قیمت‌ها و سودآوری آنها اثر گذار است، این صنعت در تابستان پیش‌رو خواهد بود.

در صنایع بزرگ و هلدینگ‌های چند رشته‌ای هم کامودیتی‌ها با توجه به مشخص نبودن وضعیت قطعی برق که آسیب زیادی به صنایع می‌زند و به دلیل فصل تابستان و تعطیلات وضعیت ابهامی دارند؛ بنابراین به نظر می‌رسد در صنایع بزرگ با توجه به رشد عمومی بازار و اینکه صنعت سرمایه گذاری هم رشد متناسبی نداشته و نسبت p/nab آنها در این مدت خیلی پایین آمده، باید تکانی به خود بدهند و به نظر می‌رسد در تابستان جزو صنایع پیشرو باشند.

با فرض محقق شدن برجام که احتمال آن خیلی قوی به نظر می‌رسد، در تابستان احتمال اینکه صنعت بانکداری و خودرو هم دچار جهش شوند، وجود دارد و در صورت محقق نشدن آن به نظر می‌رسد کلیت بازار در تابستان صعودی نباشد و نوسان شاخص هم در محدوده‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار واحد بر همین محدوده‌ها باقی بماند. همچنین به سرمایه گذاران توصیه می‌شود، حداقل در دو یا سه ماه آینده تا نتیجه چند ابهام اصلی از جمله برجام و ماهیت اتفاقاتی که دولت در مورد آنها سخت‌گیر است، مشخص نشده، محافظه کارانه سهامداری کنند یعنی برای خرید عجله نکنند تا وضعیت این دو ابهام اصلی بازار تعیین شود.

  • محمد مهدی سماواتی - موسس گروه مدیریت سرمایه فاینوست
کد خبر 454793

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =