سبقت خودروسازی‌ها

چه دلایلی وجود دارد که صنعت خودروسازی پتانسیل بالایی را برای سودآوری در تابستان دارد؟

به نظر می‌رسد صنعت خودروسازی با اختلاف بیشترین پتانسیل را برای رشد در تابستان داشته باشد.

دراین باره دلایل مختلفی مطرح می‌شود که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن افت شدید و غیر منطقی این صنعت در چند ماه اخیر است. دلیل دیگری که کمی بنیادی‌تر است، به رشد عجیب و غریب فروش ایران خودرو و سایپا برمی‌گردد به‌طوری‌که می‌توان گفت p/e ایران خودرو نزدیک به نیم است بنابراین باید به این مهم هم توجه کرد.
این موضوع نشان می‌دهد ارزش بازار ایران خودرو به عنوان نماینده صنعت خودرو به نسبت فروش آن بسیار پایین است. ضمن‌اینکه تعادلی بین ارزش مارکت و ارزش شرکت وجود ندارد. در واقع نبود تعادل در بازار می‌تواند در دوره‌ یک ماهه تا یک ساله وجود داشته باشد و پس از آن از بین برود و بازار را به تعادل نزدیک کند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد در سه ماهه دوم سال صنعت خودرو بیشترین پتانسیل را برای رشد داشته باشد.

  • باقر خادمی - کارشناس بازار سرمایه
کد خبر 454792

اخبار مرتبط

  • قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال حذف می‌شود؟

    قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال حذف می‌شود؟

    سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: با روند فعلی تولید خودرو، قرعه‌کشی تا پایان سال حذف خواهد شد.

  • گام اول دولت برای خروج از جاده مخصوص

    گام اول دولت برای خروج از جاده مخصوص

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت دولت کارشناسان رسمی دادگستری را برای تعیین مقدار سهام خود در ایران خودرو و سایپا تعیین کرده و آن ها مشغول بررسی این موضوع هستند اما هنوز عدد دقیق سهام دولت در این دو شرکت مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =