تازه‌ترین به‌روزرسانی فهرست ثروتمندان جهان؛ ایلان ماسک در صدر

میلیاردرهای جهان از ابتدای سال، شاهد کاهش ثروت خود بوده‌اند و علت آن این است که بازارهای سهام هر از چند گاهی به دلیل عوامل متعددی مانند جنگ روسیه و اوکراین و عواقب ناشی از آن دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش صدای بورس، به دلایل مختلف مانند موج امیکرون، جنگ روسیه و اوکراین و افزایش تورم متعاقب آن در سراسر جهان که تاکنون مهار نشده است، بازارهای سهام با برخی از بدترین روزهای خود در سال جاری روبرو شده‌اند و این مورد به نوبه خود منجر به زیان برای سرمایه‌گذاران شده است و ثروتمندترین افراد جهان تریلیون‌ها دلار ضرر کرده‌اند.

طبق گزارش بلومبرگ، ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در مجموع ۱.۴ تریلیون دلار از دست داده‌اند. این کاهش، شدیدترین کاهش ۶ ماهه در گروه میلیاردرهای جهانی است.

ایلان ماسک، ثروتمند جهان، ثروت خود را حدود ۶۲ میلیارد دلار و جف بزوس، رئیس آمازون حدود ۶۳ میلیارد دلار، دارایی خالص خود را کاهش داد. از سوی دیگر، ثروت مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار متا نیز بیش از نصف کاهش یافت. با این حال، بزرگ‌ترین آسیب‌دیده این رخدادها، چانگ‌پنگ ژائو، پیشگام کریپتو بود که ثروتش به شدت ثروتش کاهش یافت.

در تضاد شدید با دو سال گذشته، میلیاردرها در دارایی خالص خود متحمل کاهش شده‌اند. طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ثروت افراد فوق‌ثروتمند چندین برابر شد زیرا بانک‌های مرکزی به همراه دولت‌ها در پی همه‌گیری کووید-۱۹، مجموعه‌ای از اقدامات محرک را در تلاش برای پایدار نگه داشتن اقتصاد و کاهش ارزش همه چیز از ارزهای دیجیتال تا فناوری ارائه کردند.

در حال حاضر وضعیت تغییر کرده است، به ویژه به دلیل تاثیرات جنگ روسیه و اوکراین که منجر به فشار تورمی بی‌سابقه شده است. این امر سیاست‌گذاران و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان را وادار کرده است تا برای مقابله با تورم فزاینده، نرخ بهره را افزایش دهند.


بیشتر بخوانید :رشد ۲۷ درصدی معاملات رمزارزها/بیت کوین در کانال ۲۱ هزار دلاری


به نوبه خود، برخی از پرفروش‌ترین سهام به سرعت در حال از دست دادن ارزش خود هستند و ثروت میلیاردرهایی که آنها را در اختیار دارند از بین رفته است.

طبق گزارش بلومبرگ، شرکت تسلا بدترین سه ماهه خود را در سه ماه منتهی به ژوئن داشته و آمازون با بیشترین کاهش از زمان ترکیدن حباب دات کام مواجه بوده است.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که ثروتمندترین فرد جهان است، دارایی خالص ۲۰۸.۵ میلیارد دلاری دارد، در حالی که جف بزوس با دارایی خالص ۱۲۹.۶ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش ایسنا - برنارد آرنو ثروتمندترین مرد فرانسه با ثروت ۱۲۸.۷ دلار مقام سوم را به خود اختصاص داده است و پس از آن بیل گیتس از مایکروسافت با ثروت ۱۱۴.۸ دلار قرار دارد. آنها تنها چهار نفر باقی مانده در باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری هستند که در آغاز سال ۱۰ نفر را به خود اختصاص داده بود.

کد خبر 454774

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبر خوش لوتوس به سهامدارانش

    خبر خوش لوتوس به سهامدارانش

    خلاصه گزارش ثبت افزایش سرمایه لوتوس منتشر شد.

  • پس لرزه تصمیم جدید ایلان ماسک در بازار رمزارزها

    پس لرزه تصمیم جدید ایلان ماسک در بازار رمزارزها

    امروز دومین کاهش متوالی روزانه در چند هفته اخیر در بازار رمزارزها به وقوع پیوست. تحلیل‌گران این روند نزولی را با تصمیم اخیر ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا دمرتبط می‌دانند.

  • فرار مالیاتی با کارتخوان های فاقد پرونده مالیاتی

    فرار مالیاتی با کارتخوان های فاقد پرونده مالیاتی

    در حال حاضر نزدیک به ۱۴ میلیون دستگاه pos در کشور فعال است، این در حالی است که در سال گذشته بنا بر اظهارات مسئولان سازمان امور مالیاتی، ۳.۵ میلیون اظهارنامه به این سازمان ارائه شده است.

  • قبض ۲۷ میلیون تومانی برق برای کیست؟

    قبض ۲۷ میلیون تومانی برق برای کیست؟

    اگر بخواهیم با تعدادی از این مشترکان بد مصرف برق آشنا بشویم، بهتر است سری به مناطق بالانشین تهران بیندازیم و از محله‌هایی نظیر ولنجک و شهرک غرب بازدیدی داشته باشیم.

  • ارائه سوت سایبری جدید تسلا با پرداخت دوج کوین

    ارائه سوت سایبری جدید تسلا با پرداخت دوج کوین

    بر اساس کاتالوگ محصول جدیدی که در روز چهارشنبه منتشر شد، سازنده خودروهای الکترونیکی تسلا در حال ارائه یک سوت سایبری جدید با الهام از سری سایبر تراک (وانت الکتریکی) آینده نگر خود است. این شرکت گفت: سوت سایبری با الهام از سایبر تراک ، نسخه محدود سوت سایبری کلکسیونی ممتاز است که از فولاد ضد زنگ درجه پزشکی با روکش صیقلی ساخته شده است. سوت شامل یک ویژگی پیوست یکپارچه برای تطبیق پذیری بیشتر است.

  • بررسی بهترین روش عرضه اولیه چیست؟ / بوک بیلدینگ روش مناسبی برای ipoهاست؟

    بررسی بهترین روش عرضه اولیه چیست؟ / بوک بیلدینگ روش مناسبی برای ipoهاست؟

    در زمانی که معامله‌گران و کارگزاری‌ها عرضه‌های اولیه را خریداری و تخصیص می‌دادند، رانت بزرگی در بازار سرمایه دست به دست می‌شد و سهامداران حقیقی و خرد از بازده عرضه‌های اولیه منتفع نمی‌شدند اما با تغییر روش به بوک بیلدینگ که روشی منصفانه‌تر است استقبال سهامداران حقیقی و خرد نیز بالا گرفت و علاوه براینکه آن‌ها از سود عرضه‌های اولیه منتفع می‌شدند بساط رانت نیز برچیده شد.

  • های وب منتظر تحولات درآمدی و سودآوری

    های وب منتظر تحولات درآمدی و سودآوری

    گزارش تحلیلی عملکرد های وب از رشد سود هر سهم به میزان ۱۲۴ ریال حکایت دارد.

  • از کجا و چگونه می‌توانم توکن شیبا اینو بخرم؟

    از کجا و چگونه می‌توانم توکن شیبا اینو بخرم؟

    اولین چیزی که هنگام تحقیق در مورد نحوه خرید رمزارز شیبا متوجه خواهیدشد، پشتیبانی عالی این ارز توسط جامعه‌ای است که از این ارز حمایت می‌کنند. علاوه بر این، شیبا اینو هنوز در توییتر و انجمن‌های ارزهای دیجیتال موضوع داغی به حساب می‌آید، که در مورد بسیاری از آلت کوین‌های دیگر صدق نمی‌کند.

  • آمریکا در آستانه رکود

    جهان با بحران تازه‌ای روبه‌رو می‌شود

    آمریکا در آستانه رکود

    کارشناسان اقتصادی هشدار می‌دهند، با وجود تلاش‌های فدرال رزرو برای کنترل تورم و بهبود شرایط اقتصادی، آمریکا به سمت رکود اقتصادی در حرکت است.

  • چرا ایلان ماسک ، توییتر را خرید؟

    صدای بورس گزارش می‌دهد؛

    چرا ایلان ماسک ، توییتر را خرید؟

    در حالی که ایلان ماسک برای خصوصی کردن تسلا در سال ۲۰۱۸ نتیجه ای جز یک توافق با کمیسیون SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) نداشت، عزم جدی او در تلاش برای به دست آوردن و آماده کردن نسخه جدید توییتر بسیاری را شگفت زده کرده است.

  • استارتاپ‌های پلتفرمی نیاز امروز بازار سرمایه ایران

    استارتاپ‌های پلتفرمی نیاز امروز بازار سرمایه ایران

    ورود استارتاپ‌ها به بورس، با عرضه تپسی در فرابورس کلید می‌خورد. تقریبا می‌توان گفت این اولین بار است که یک «پلتفرم» بزرگ قرار است وارد بازار سرمایه ایران شود. این اتفاق اگرچه در ایران کاملا تازه است اما در جای‌جای جهان بسیار تکرار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =