سه تصمیم جدید در مورد سهام عدالت

دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت سه تصمیم جدید درمورد سهام عدالت را تشریح کرد.

به گزارش صدای بورس ، پیمان حدادی با اشاره به تصمیمات اخیر شورای عالی بورس اظهار کرد: این شورا سه تصمیم جدید درمورد سهام عدالت اخذ کرد.

نخست آنکه به سازمان خصوصی سازی اجازه داده شد که در صورت درخواست شرکت های غیربورسی سرمایه پذیر سهام عدالت در رابطه با افزایش سرمایه اقدامات لازم را انجام دهد. دوم آنکه سازمان خصوصی سازی با همکاری شرکت سپرده گذاری در پایان شهریور سال جاری سود سهام عدالت از محل سود شرکت های غیر بورسی را پرداخت کند.


بیشتر بخوانید: خبر خوش برای سهامداران « عدالت » / این صندوق‌ها هم بازارگردان‌دار می شوند


وی به این سوال که میزان سود مذکور چقدر است، پاسخ داد: در ابتدا بخشی از این پول باید صرف افزایش سرمایه شرکت ها شود و مابقی آن واریز خواهد شد.

دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت ادامه داد: تصمیم جدید دیگر این بود که سازمان خصوصی سازی با همکاری سازمان بورس فرایند پذیرش شرکت های سرمایه پذیر غیر بورسی در شرکت های بورس و فرابورس را پیگیری کند تا در اسرع وقت فرایند پذیرش و درج نماد شرکت ها انجام شود.

به گزارش همشهری آنلاین ،بر اساس این گزارش ۲۲۸مین جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضا شورا سه‌شنبه ۷ تیر ماه برگزار شد.

کد خبر 454728

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نامه تند سعید اسلامی بیدگلی به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

    نامه تند سعید اسلامی بیدگلی به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

    سعیداسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در نامه ای به  پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به پیش‌نویس جدید اصلاح قانون بازار اوراق بهادار، انتقاداتی کرد.

  • حذف شرکت های سودده از سهام عدالت در دولت روحانی

    حذف شرکت های سودده از سهام عدالت در دولت روحانی

    رییس فراکسیون سهام عدالت مجلس از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای سهام عدالت با دستور وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: در دولت قبل چند شرکت سودده مانند پالایشگاه شازند، پتروشیمی کرمانشاه و شرکت‌های ملی گاز و ملی حفاری توسط سازمان خصوصی‌سازی، به زیان مردم از پرتفوی سهام عدالت حذف شد.

  • ۴۰۰ میلیارد تومان در جیب ۳ میلیون سهامدار

    ۴۰۰ میلیارد تومان در جیب ۳ میلیون سهامدار

    شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۱، سود سنواتی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار سهامدار به مبلغ بیش از ۴ هزار میلیارد ریال، از ۴۴ شرکت دریافت و به حساب مردم واریز شده است.

  • با سهام عدالت وام بگیرید

    با سهام عدالت وام بگیرید

    از مدتی قبل قرار شد مردم بتوانند با استفاده از سهام عدالت خود وام بگیرند. اما هم مبلغ وام سهام عدالت اندک است و هم این وام در قالب کارت اعتباری است که استفاده از آن شرایط خاص خود را دارد. شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =