رشد ۱۱۲ درصدی درآمد تپسی در سه ماهه اول سال

شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس در خردادماه مبلغ ۴۵۰,۴۲۹ میلیون ریال درآمد شناسایی کرده که نسبت به اردیبهشت ماه ۳۲درصد بیشتر شده است.

به گزارش صدای بورس، این شرکت در اردیبهشت ماه مبلغ ۳۴۱,۷۰۴ میلیون ریال درآمد شناسایی کرده بود که عمده آن از کمیسیون دریافتی از سفیران بوده است.

به این ترتیب جمع درآمد شرکت طی سه ماه نخست از سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۱,۰۳۲,۵۷۷شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲درصد افزایش داشته است.

این شرکت در سه ماه نخست از سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۸۷,۴۰۴ میلیون ریال درآمد شناسایی کرده بود.

افزایش هزینه حمل و نقل به همراه رشد تعداد سفر ها بدلیل کاهش اثر کرونا سبب شده که این شرکت در سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ با رشد قابل توجه ۱۱۲ درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شود.

مقایسه عملکرد تپسی در سه ماه نخست سال جاری با مدت مشابه سال قبل

شرح

سه ماه نخست سال ۱۴۰۱

سه ماه نخست سال ۱۴۰۰

درصد تغییر

کمیسیون دریافتی از سفیران

۹۸۲,۲۲۳

۴۵۳,۹۲۰

۱۱۶%

درآمد شناسایی شده

۱,۰۳۲,۵۷۷

۴۸۷,۴۰۴

۱۱۲%

شرکت تپسی در کل سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ ۲,۶۶۲,۰۹۸ میلیون ریال درآمد شناسایی کرده بود و به این ترتیب طی سه ماه نخست سال جاری توانسته حدود ۳۹ درصد از کل درآمد سال مالی گذشته را پوشش دهد که نشان دهنده روند روبه رشد درآمد شرکت در سال جاری است.

این در حالی است که کاهش اثر کرونا مخصوصا از ابتدای ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ منجر به رشد درآمد "تپسی "در سال ۱۴۰۰ شده است و حال با برگشت نسبی به شرایط پیش از کرونا، انتظار می رود درآمد تپسی در سال جاری بیشتر هم شود.

بررسی گزارش سالانه

شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس یا همان تپسی که همه مان می شناسیم در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ در گزارش حسابرسی نشده ۱۲ ماهه مبلغ ۲,۶۶۲,۰۹۸ میلیون ریال درآمد عملیاتی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد بیشتر شده است.

این شرکت که روند روبه رشد را در کسب درآمد طی می کند توانسته با استفاده از الگوریتم های هوشمند هزینه های عملیاتی خود را مدیریت کند و حاشیه سود ناخالص خود را به ۲۲ درصد افزایش دهد در حالیکه در سال مالی ۹۹ حاشیه سود ناخالص شرکت ۱۴ درصد بوده است.

همین موضوع سبب شده تا سود ناخالصی بالغ بر ۵۹۷,۶۴۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ شناسایی کند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۱۴۲ درصد افزایش داشته باشد.

در بخش هزینه ها بنظر می رسد شرکت به میزان تورم با رشد هزینه ها همراه شده ولی توانسته در نهایت مبلغ ۴۳۹,۱۶۵ میلیون ریال سود عملیاتی شناسایی کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۰ درصد بیشتر شده است.

افزایش حاشیه سود عملیاتی نیز بیانگر عملکرد مناسب شرکت در کنترل هزینه ها و درآمد است.

اگرچه هزینه مالی را شرکت در سال ۱۴۰۰ تا ۲۵ درصد بیشتر کرده اما با کمک سایر درآمد های غیر عملیاتی ، سود خالص شرکت به بیش از ۱۹۲,۷۴۱ میلیون ریال افزایش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، رشد ۳۰۹ درصدی را تجربه کرده است.

این شرکت در سال مالی ۹۹ مبلغ ۴۷,۱۵۸ میلیون ریال سود خالص داشت.

در نهایت در پایان سال مالی ۱۴۰۰ تپسی برای هر سهم با سرمایه ۱,۱۷۰,۵۲۹ میلیون ریال، ۱۶۵ ریال سود محقق کرد.

سود هر سهم شرکت در سال مالی ۹۹ با همین سرمایه مبلغ ۴۰ ریال ثبت شده است.

کد خبر 454675

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =