فهرست متقاضیان وام ودیعه مسکن منتشر شد

دومین فهرست از متقاضیان تایید شده دریافت وام ودیعه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی به شبکه بانکی تحویل شد.

به گزارش صدای بورس، تاکنون حدود ۲۰۰هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه ثبت نام کرده‌اند و پالیش متقاضیان درحال انجام است. کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند و برای همین تاکید شده است که مستاجران مشمول شرایط در سامانه ثبت نام کنند.

سهمیه وام اجاره امسال ۴ برابر سال پیش و به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان است که فقط به مستاجرانی که قرارداد آنها در سال ۱۴۰۱ منعقد شده است داده می‌شود. همچنین، تمام قراردادهای اجاره باید دارای کد رهگیری باشند در غیر این صورت از سوی سامانه رد خواهند شد.

علاوه بر این متقاضیانی که داوطلب دریافت وام ودیعه مسکن هستند و ثبت‌نام را انجام داده‌اند اما هنوز پیامکی دریافت نکرده‌اند به سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه مراجعه کرده و در بخش «مشاهده درخواست» با ثبت کدملی، وضعیت خود را استعلام کنند.


بیشتر بخوانید: چرا بانک‌ها وام ودیعه نمی‌دهند؟


در هفته گذشته آخرین دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران مشمول دریافت این تسهیلات تدوین و سهمیه هر بانک عامل نیز پرداخت شد.

امسال به مستأجران تهرانی ۱۰۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله اعطا می‌شود.

اکنون سامانه وزارت راه و شهرسازی متقاضیان مشمول دریافت این وام را شناسایی و دومین فهرست از مستاجران تایید شده را به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

تفاوت مهم منابع وام اجاره در سال گذشته و امسال

بر اساس اعلام شورای پول و اعتبار، ۴۰ هزار میلیارد عدد تخصیص داده شده برای پرداخت وام اجاره مستاجران است؛ سال گذشته این رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان بود اما فقط ۸.۵ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

دلیل اینکه وام‌ ودیعه در سال گذشته به‌طور کامل اختصاص نیافت نیز این بود که فقط از منابع بانک‌ها بود، اما امسال با تدبیر دولت این رقم از سرفصل اعتبارات حوزه مسکن تامین شده است و به همین دلیل بانک‌ها مقاومتی در پرداخت آن نخواهند داشت.

به گزارش ایرنا، ثبت نام وام‌ ودیعه مسکن روز پنجشنبه دوازدهم خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی http://saman.mrud.ir شروع شد و هم چنان ادامه دارد.

کد خبر 454657

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران

    خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در شهرهای جدید استان تهران ظرفیت سازی جدید برای ثبت نام نهضت ملی مسکن ایجاد شده است.

  • سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق مسکن

    سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق مسکن

    یکی از مشکلات متقاضیان تسهیلات خرید مسکن، گرانی اوراق این تسهیلات است، در این باره کارشناسان، «سفته‌بازی» را به عنوان مهمترین دلیل افزایش قیمت اوراق مسکن می‌دانند.

  •  ودیعه ۵ تا ۳۵ میلیاردی املاک مسکونی در شمال پایتخت

    ودیعه ۵ تا ۳۵ میلیاردی املاک مسکونی در شمال پایتخت

    افزایش قیمت مسکن سبب شده تا میزان ودیعه املاک بزرگ متراژ در شمال تهران نیز افزایش چشمگیری یابد به طوری که برای رهن کامل آپارتمان و املاک ویلایی به بودجه‌ای بین ۵ تا ۳۵ میلیارد تومان نیاز است.

  • قیمت اوراق مسکن رشد کرد

    قیمت اوراق مسکن رشد کرد

    قیمت اوراق مسکن در ماه های ابتدایی سال گذشته افزایش داشته است. به طوریکه هر برگ این اوراق در فروردین سال ۱۴۰۰، ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ و تسه سال ۱۴۰۱؛ ۱۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

  • جریمه مالیاتی در انتظار بانک هایی که وام ودیعه نپردازند

    جریمه مالیاتی در انتظار بانک هایی که وام ودیعه نپردازند

    بانک‌ها برای امسال نیز باید ودیعه مسکن را با سقف‌های جدید بپردازند و اگر بدون دلیل موجه بانکی از پرداخت این وام امتناع کنند، مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد.

  • سخنگوی دولت: افزایش قیمت زمین باقیمانده از دولت قبل است

    سخنگوی دولت: افزایش قیمت زمین باقیمانده از دولت قبل است

    سخنگوی دولت با تاکید بر اعلام گزارش ماهانه پیشرفت نهضت ملی مسکن، گفت: عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و... باقیمانده از دولت قبل است.

  • اجاره ۲ میلیونی برای زندگی در اصطبل

    اجاره ۲ میلیونی برای زندگی در اصطبل

    هشت سال داشت که برای برداشتن آب از آب‌بند غرق شد. این حکایت یکی از ده‌ها کودکی است که در اصطبل و گاوداری زندگی می‌کنند. نه آب دارند نه برق. جایی که تا مرکز شهر اصفهان کمتر از ۱۰ دقیقه فاصله دارد. اینجا ارزان‌ترین سرپناهی است که پیدا کرده‌اند. اما همین اصطبل و گاوداری هم ۱۰ تا ۱۵ میلیون رهن می‌خواهد و ۱٫۵ تا دو میلیون تومان اجاره.

  • ارزانترین و گرانترین مناطق تهران

    ارزانترین و گرانترین مناطق تهران

    متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تهران در حال حاضر ۱۹ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان است و این منطقه ارزان ترین منطقه تهران به لحاظ قیمت مسکن محسوب می شود.

  • بررسی بسته دوم وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره در هیات دولت

    بررسی بسته دوم وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره در هیات دولت

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم رعایت مصوبه سران سه قوه مبنی بر سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره‌ مسکن گفت: بسته جدیدی برای کنترل بازار اجاره‌بها فردا در هیئت دولت مطرح خواهد شد.

  • خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه می‌شود

    خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه می‌شود

     بانک مرکزی با اشاره به برخی مطالب در خصوص محدودیت ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی، اعلام کرد: خدمات مبتنی بر کارت و خرید اینترنتی برای کلیه اتباع خارجی در دسترس است و سایر خدمات بانکی پس از دریافت اطلاعات هویتی از مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهد شد.

  • بانک‌ها ۱۰ روزه وام ازدواج را پرداخت کنند

    بانک‌ها ۱۰ روزه وام ازدواج را پرداخت کنند

    رئیس‌کل بانک مرکزی در راستای مطالبه رئیس‌جمهور اعلام کرد: آیین‌نامه‌ تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار» امروز به شبکه بانکی ابلاغ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =