۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
قیمت طلا کمی کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا در آخرین ساعات روز پنجشنبه با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۶ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، اعلام سیاست‌های سختگیرانه بانک‌های مرکزی سراسر دنیا تقاضا برای طلا را پایین آورده و باعث کاهش قیمت این فلز گران‌بها در روز پنجشنبه شده‌است. بطوری که طلا بدترین سه‌ماهه خود را طی یک‌سال گذشته تجربه کرد.

روند کاهش قیمت طلا همچنان ادامه دارد. قیمت هر اونس طلا دیروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۶ سنت رسید.

طبق گفته جیم ویکاف، یکی از تحلیلگران ارشد مؤسسه کیتکو متالز:«سیاست‌های سختگیرانه‌تر فدرال‌رزرو آمریکا باعث شده قیمت طلا در فصل جاری به پایین‌ترین رقم طی یک‌سال گذشته برسد. همچنین این احتمال وجود دارد که نگرانی درمورد رکود اقتصادی تقاضا در کل بازارهای کالا را پایین بیاورد».


بیشتر بخوانید:تغییرات حداقلی در بازار سکه و طلا


رؤسای بانک‌های مرکزی برتر دنیا در کنفرانس سالانه بانک مرکزی اروپا در پرتغال اعلام کردند پایین آوردن تورم پیامدهایی دارد و باعث کند شدن رشد اقتصاد می‌شود. اما باید به‌سرعت انجام شود تا جلوی افزایش بیشتر قیمت‌ها گرفته شود.

شاخص دلار به بالاترین رقم طی دو دهه گذشته رسیده و ۶ درصد در فصل جاری افزایش‌یافته است. بنابراین خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر شده‌است.

انتشار اطلاعات مربوط به افزایش ۶.۳ درصدی هزینه‌کرد فردی مصرف‌کنندگان در آمریکا در ماه مه تا حدی باعث افزایش قیمت طلا شد اما طلا به‌سرعت به محدوده پائین قیمت خود بازگشت.

ویکاف اضافه کرد:«این اطلاعات باعث شد تاجران تصور کنند ازآنجایی‌که تورم به‌شدت ماه گذشته نیست، شاید فدرال‌رزرو سیاست‌های سختگیرانه خود را کنار گذاشته و از طلا حمایت کند. اما بازار همچنان رویکرد بدبینانه‌ای نسبت‌به طلا دارد».

تورم بالا معمولاً به نفع طلاست، اما افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی باعث شده هزینه نگهداری این فلز گرانبها افزایش یابد.

به گزارش تسنیم ، قیمت نقره امروز با ۱.۸۳ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۹۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۷ درصد افزایش ۹۰۰ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

۲۱۷

کد خبر 454613

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش ۷۰ درصدی مصرف زعفران در داخل کشور

    کاهش ۷۰ درصدی مصرف زعفران در داخل کشور

    نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به افزایش قیمت زعفران در ماه های اخیر، میزان مصرف زعفران ۷۰ درصد کاهش یافته است.

  • پیش‌بینی بازار سکه

    پیش‌بینی بازار سکه

    برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می‌تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه بیفزاید.

  • بازگشت سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان 

    بازگشت سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان 

    قیمت سکه طرح جدید امروز (پنجشنبه، نهم تیرماه) با ۹۲۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

  • تعارض سهامداران و سپرده گذاران بانک ها/ برنده اصلی منافع بانک ها کیست؛ سپرده گذار یا سهامدار؟

    تعارض سهامداران و سپرده گذاران بانک ها/ برنده اصلی منافع بانک ها کیست؛ سپرده گذار یا سهامدار؟

    علی صابری کارشناس امور بانکی معتقد است سهم بالای درآمدهای ناشی از تسهیلات و رقابت برای جذب سپرده، باعث تمرکز و توجه بیشتر بانک به سپرده گذاران شده است. موضوعی که در دوره های کوتاه مدت، موجب این تصور شده است که منافع اصلی حاصل از کسب و کار بانک به سپرده گذار می رسد و سهامدار بی بهره می ماند.

  • آب دوغ خیار یا آب طلا!

    آب دوغ خیار یا آب طلا!

    ساده‌ترین غذای ایرانی برای یک خانواده ۱۰ نفره بالای ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. این اختلاف نرخ وحشتناک در یک سال ما را برای سال‌های آینده نگران تر می‌کند.

  • سکه یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان ارزان شد

    سکه یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان ارزان شد

    طبق اعلام کشتی‌آرای، قیمت سکه طرح جدید نسبت به روز شنبه، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و قیمت دلار نیز ۱۱۰۰ تومان کاهش یافته است؛ ادامه سیر نزولی قیمت‌ها در بازار موجب تشکیل صف فروش شده است.

  • سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد!‌

    سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد!‌

    در حالی که انتظار می‌رفت قیمت طلا و سکه یک کانال دیگر عقب بنشیند، ورق در بازار برگشت و روند قیمت‌ها صعودی شد. در آخرین روز معاملاتی این هفته، قیمت سکه تمام بهار آزادی ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =