۹۲درصد آب تجدیدپذیر کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود

معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفای کشور گفت: حدود ۹۲ درصد آب تجدیدپذیر کشور در حوزه کشاورزی، ۶ تا ۷ درصد در حوزه آب شرب و مابقی به سایر مصارف اختصاص دارد.

به گزارش صدای بورس،هاشم امینی گفت: هدررفت آب شامل مصارف واقعی و فیزیکی می‌شود. نوع واقعی مربوط به بدمصرفی و نوع فیزیکی، ناشی از فرسودگی شبکه و استفاده غیر مجاز از آن است که در اثر هدررفت فیزیکی، از حدود ۲۲ تا ۲۳ درصد مصرف آب در سطح شهرها و روستاهای کشور، درآمدی حاصل نمی‌شود.

او گفت: مدیریت آب بدون درآمد در شرکت آب و فاضلاب، پایش شبکه‌های توزیع و انتقال، بررسی ورودی‌ها و خروجی ها، نصب سامانه‌های نشست یابی و سایر برنامه‌ها را اجرایی می‌کند. خطوط بزرگ انتقال آب شرب کشور، خط‌های جنوبی و مرکزی کشور هستند که بخشی از آن‌ها به سامانه‌های تلمتری متصل شده اند و به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند.

به گفته معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفای کشور، تولید هر مترمکعب آب با کیفیت، از ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در استان‌های مختلف هزینه می‌برد که این رقم، بدون در نظرگیری یارانه پرداختی دولت است. در تابستان، هر یک درجه افزایش دمای هوا، حدود ۱۰ درصد به مصرف آب شرب کشور اضافه می‌کند؛ کولرها بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌کنند که دو برابر یک انسان است و می‌توان ۱۰ تا ۱۵ درصد از این مصرف را با نصب سایبان کاهش داد.


بیشتر بخوانید :ذخیره آب سدهای کشور ۵ درصد کاهش یافت


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان -حدود ۹۲ درصد آب تجدیدپذیر کشور در حوزه کشاورزی، ۶ تا ۷ درصد در حوزه آب شرب و مابقی به سایر مصارف اختصاص دارد که شهروندان می‌توانند، هدررفت آب در هر یک از این حوزه‌ها را به شماره ۱۲۲ شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 454584

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  قیمت تمام شده آب شرب ۱۵ هزار تومان است

    قیمت تمام شده آب شرب ۱۵ هزار تومان است

    معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفا کشور گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب برای دولت ۱۵ هزار تومان است و این آب با قیمت هزار تومان یا کمتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

  • واردات سیاه‌دانه ممنوع شد

    واردات سیاه‌دانه ممنوع شد

    مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از ممنوعیت واردات گیاه سیاه‌دانه با دستیابی به خودکفایی در تولید این محصول در کشور خبر داد و گفت: با تولید ۳۰ هزار تن سیاه‌دانه، از واردات این محصول بی‌نیاز شده‌ایم.

  • کاهش ۱۸ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان تهران

    کاهش ۱۸ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان تهران

    مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کاهش ۱۸ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان تهران نسبت به روز مشابه سال آبی گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون، میزان کل حجم آب در مخازن سدهای پنجگانه استان تهران، به حدود ۶۳۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

  • کاهش ۴‎درصدی ذخایر آب سدهای کشور

    کاهش ۴‎درصدی ذخایر آب سدهای کشور

     آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن ۲۸۳ روز از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تا تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۵.۰۷ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل ۴ درصد کاهش داشته است.

  •  کشور نیاز به استفاه از آب غیرمتعارف دارد

    کشور نیاز به استفاه از آب غیرمتعارف دارد

    یک کارشناس حوزه آب گفت: کلا کشور نیاز به استفاه از آب غیرمتعارف دارد، بنابراین از اکنون باید به این سمت حرکت کنیم. باید تصفیه فاضلاب، استفاده از پساب برای کشاورزی و کشت گیاهان شورپسند یا شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گیرد.

  • یارانه عید قربان صحت دارد؟

    یارانه عید قربان صحت دارد؟

    یارانه جاماندگان و معترضان همچنان با گذشت بیش از ۵۰ روز، قابل برداشت نیست. رئیس جمهور نهایتا هفته گذشته دستور داد که تکلیف یارانه جاماندگان مشخص شود و حالا این احتمال وجود دارد که این یارانه عید قربان واریز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =