روزهای خوش وال استریت پایان می‌یابد

اخراج کارکنان بانک‌ها و شرکت‌ها در دوره پساکرونا، بازار سهام آمریکا را در شرایط بدی قرار داده است.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد: به نظر می‌رسد با شروع برنامه کاهش نیروهای کار، روزهای سرخوشی وال استریت که سوار بر امواج عرضه‌های اولیه و ادغام شرکت‌ها رقم خورده بود، سپری شده است.

پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارند که در نیمه دوم ۲۰۲۲ کاهش نیروی کار شرکت‌ها (تعدیل نیرو) تشدید خواهد شد. به ویژه آن که در شرایط بی‌ثباتی بازار، افزایش شدید نرخ تورم و جنگ اوکراین، بانک‌های بزرگ وارد فصل کم‌رونق تابستان می‌شوند.

اگر پیش‌بینی‌ها محقق شوند، باید منتظر دوره جدیدی از رکود فعالیت برای بازار وال استریت باشیم. در دوره همه‌گیری کرونا، بانک‌های بزرگ اقدام به استخدام نیروی جدید کردند به طوری که میزان استخدام در جی‌پی مورگان، گولدمن ساکس و مورگان استنلی به ترتیب ۱۳ درصد، ۱۷ درصد و ۲۶ درصد افزایش یافت.

گزارش سی‌ان‌بی‌سی می‌افزاید: تعدیل نیروی کار بر فعالیت بانک‌های بزرگ در حوزه وام‌های رهنی تاثیر منفی گذاشته است. بانک جی‌پی مورگان از اخراج صدها کارمند بخش رهنی در هفته گذشته خبر داد.

واکنش‌ها به خبر اخراج نیروی کار بانک‌های بزرگ آمریکایی و احتمال افت فعالیت‌های وال استریت گسترده بود. به گفته یکی از کارشناسان، در دوران شکوفایی بازار صدها و هزاران نفر استخدام شدند، حالا با شروع دوره رکود نخستین کسانی هستند که بیکار می‌شوند.

کد خبر 454490

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت روغن

    افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت روغن

    بیشترین رشد قیمت خوراکی ها در گروه «بیشترین رشد قیمت خوراکی ها» ثبت شده که برابر با ۲۰۰ درصد بوده است. این میزان رشد بر اساس داده های منتشر شده از سوی این مرکز درایران بی سابقه بوده است.

  • کارکنان شرکتی منتظر تبدیل وضعیت باشند؟

    کارکنان شرکتی منتظر تبدیل وضعیت باشند؟

    تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی و تبدیل شدن آن به قانون چه تاثیری بر اشتغال و استخدام کارکنان شاغل در دستگاه‌ دولتی دارد؟ کلیات این طرح در روزهای گذشته به تصویب نمایندگان مجلس رسید و در رابطه با آن تاکنون دست‌کم یک جلسه مشترک میان مجلس و دولت برگزار شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =