۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
قزال آلا هم گران شد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: هر کیلو قزل آلا بدون احتساب سود تولیدکننده ۴۰ هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده عرضه می شود.

به گزارش صدای بورس، آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان است که با قیمت تمام شده اختلاف معناداری دارد.

به گفته او، با مردمی سازی یارانه ها و آزادسازی نرخ نهاده ها، قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا ۸۸ هزار تومان و با احتساب ۲۰ درصد سود حدود ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان سر مزرعه تمام می شود.

نبی زاده می گوید: با استمرار زیان پرورش دهندگان، خشکسالی و کم آبی پیش بینی می شود که تولید قزل آلا به ۹۰ تا ۹۵ هزار تن برسد.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد عجیب رییس سازمان شیلات ایران


مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: با آزادسازی نرخ نهاده ها و افزایش هزینه های تولید از دولت تقاضا دارم که امسال به صورت استثنایی همانند دام و طیور از قزل آلا حمایت کند و ۷ تا ۱۰ هزار تن تولید مازاد را خریداری کنند، چرا که با تعطیلی مزارع و تغییر کاربری، راه اندازی مجدد سخت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی پارسال ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن قزل آلا تولید شد که امسال با استمرار روند خشکسالی و گرانی نهاده دامی پیش بینی می شود که تولید به ۹۰ تا ۹۵ هزار تن برسد.

کد خبر 454439

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ترفندی که از کودکان کار به سالمندان نیازمند رسید

    ترفندی که از کودکان کار به سالمندان نیازمند رسید

    در گذشته کودکان کار از مردم درخواست می‌کردند برایشان از سوپر مارکت کیک و شیر و بیسکوییت بخرند، اما حالا هم نوع درخواست‌ها تغییر کرده است، هم سن و سال‌ها، زنان و مردان مسن درخواست‌هایشان را مطرح می‌کنند و روغن و تن ماهی و ماکارونی می‌خرند.

  •  صید ۲۰‌هزار و ۵۳ تُن کیلکا ماهیان دریای خزر

    صید ۲۰‌هزار و ۵۳ تُن کیلکا ماهیان دریای خزر

    سرپرست معاونت صید و بنادر و ماهیگیری سازمان شیلات ایران از صید ۲۰ هزار و ۵۳ تن کیلکا در آب‌های دریای خزر خبر داد.

  • کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت

    کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت

    عضو هیات مدیره اتحادیه گوشت گاوی گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوساله پاک شده و بسته بندی شده با کاهش ده هزار تومانی به 210 تا 215 هزار تومان رسیده است

  • گوشت گوسفندی ارزان شد

    گوشت گوسفندی ارزان شد

    بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت گوشت گوسفندی در بازار به کمتر از ۲۰۰ هزارتومان رسید که نسبت هفته گذشته روند کاهشی داشته است و وضعیت بازار بیانگر تداوم کاهش قیمت ها خواهد بود.

  • بورس بازنده بهاری

    کاهش ارزش و حجم معاملات سهام در فصل اول ثبت شد

    بورس بازنده بهاری

    در میانه‌های فصل بود که شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید اما با توجه به حجم و ارزش پایین معاملات نتوانست جایگاه خود را در این کانال حفظ کند و باز هم به محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تنزل پیدا کرد.

  • سقف قیمت تن ماهی چه رقمی است؟

    سقف قیمت تن ماهی چه رقمی است؟

    دبیر سندیکای کنسرو گفت: ابلاغیه سازمان ملی استاندارد مبنی بر تغییر لیبل برندهای معتبر در نهایت هزینه‌های اضافی به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند؛ چراکه باعث افزایش قیمت تمام شده کالاها می‌شود از این‌رو امیدوارم که این مصوبه به صورت پایلوت در همان شهرها باقی بماند و سراسری نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =