قانون دریافت ۹ درصد مالیات از فروش ارز کجاست؟/  کانون صرافان پاسخ دهد

صرافی ها با استناد به کدام ابلاغیه، ۹ درصد از مردم هنگام فروش دلار مالیات ارزش افزوده دریافت می‌کنند؟

صدای بورس، محبوبه قرمزچشمه؛ این روزها صرافی‌ها شلوغ‌تر از همیشه هستند. هرگاه خبرهای برجامی به سمت توافق یا عدم توافق قطعی سوق پیدا می‌کند، شاهد این شلوغی هستیم. در این میان جمله "از هر نوع خرید و فروش ارز، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده یا VAT اخذ می‌شود." اعتراضاتی در پی داشته است.

پیگیری‌های میدانی رسانه‌هایی همچون اقتصاد نیوز نیز دریافت مالیات ۹ درصدی از فروشندگان دلار را تایید می‌کند.

در پیگیری موضوع دریافت مالیات ۹ درصدی، امیر نجومی، دبیر سابق کانون صرافان به صدای بورس گفت: این مالیات تازه نیست و پیرو ابلاغیه سازمان امور مالیاتی کشور اخذ می‌شود. این مالیات توسط صرافان از سال پیش گرفته می‌شد حال برخی اعلام می کردند و برخی تازه این ابلاغیه را به شیشه صرافی خود چسبانده‌اند.

وی بیان کرد: این ابلاغیه تنها شامل فروش می‌شود و خرید دلار مشمول این مالیات نمی‌شود.


بیشتر بخوانید:

۱۰ تدبیر دولت برای مهار بازار ارز


بررسی‌های صدای بورس نشان می‌دهد، نزدیک‌ترین ابلاغیه مربوط به دریافت مالیات از فروش ارز مربوط به اردیبهشت ۱۴۰۱ است که در آن اعلام شده سوداگران ارزی که حسب اعلام بانک مرکزی و نهادهای نظارتی اقدام به خریدوفروش غیرمجاز ارز خارج از شبکه بانکی یا صرافی‌ها کرده باشند، در اجرای ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب بر درآمد می‌شوند.

در این ابلاغیه به صراحت از خریدو فروش‌های غیرمجاز خارج از صرافی‌ها سخن گفته شده است حال آنکه امروز صرافی‌ها با استناد به این ابلاغیه، ۹ درصد از مردم برای فروش دلار مالیات دریافت می‌کنند.

در این ابلاغیه به صراحت از خریدو فروش های غیر مجاز خارج از صرافی ها سخن گفته شده است حال آنکه امروز صرافی ها با استناد به این ابلاغیه، ۹ درصد از مردم برای فروش دلار مالیات دریافت می کنند.

پیگیری‌های صدای بورس برای دریافت پاسخی از کانون صرافان که بر اساس کدام ابلاغیه، صرافان مالیات دریافت می‌کنند،‌ بی جواب ماند. هرگونه پاسخ از سوی این کانون در رد یا صحت این موضوع منتشر خواهد شد.

کد خبر 454401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =